Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 21-Απρ-2016 17:17

    ΥΠΟΙΚ: Υπό προφανή αμφισβήτηση η εγκυρότητα των προβλέψεων του ΔΝΤ

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    "Η σημερινή δημοσιοποίηση του επίσημου πρωτογενούς πλεονάσματος 0,7% του ΑΕΠ για το 2015 επιβεβαιώνει σε υπερθετικό βαθμό τις δικές μας εκτιμήσεις" τόνισε ο Γενικός Γραμματέας Δημοσιονομικής Πολιτικής, Φραγκίσκος Κουτεντάκης βάλλοντας κατά του ΔΝΤ

    Σχολιάζοντας την  επίσημη ανακοίνωση του δημοσιονομικού αποτελέσματος 2015 από τη Eurostat δήλωσε πως "για την ακρίβεια, το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους αποδείχθηκε πιο αξιόπιστο από το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο που μέχρι χτες επέμενε σε πρωτογενές έλλειμμα -0,6% του ΑΕΠ".

    Σύμφωνα με τον ίδιο, "υπό το πρίσμα της παραπάνω απόκλισης, και μάλιστα σε ένα εκτελεσμένο αποτέλεσμα, τίθεται υπό προφανή αμφισβήτηση και η εγκυρότητα των δημοσιονομικών προβλέψεων του ΔΝΤ για το 2018".

    Ακολουθεί περιληπτικό σημείωμα για το δημοσιονομικό αποτέλεσμα

    Οι κυριότερες διαφορές μεταξύ του στόχου του προγράμματος για το 2015 και του EDP Απριλίου 2016 αναφορικά με την εκτέλεση του 2015 σε όρους προγράμματος (βελτιωμένο δημοσιονομικό αποτέλεσμα κατά 1,7 δις) εντοπίζονται στις ακόλουθες περιοχές:

    Κοινωνικός προϋπολογισμός
    Παρατηρείται καλύτερο δημοσιονομικό αποτέλεσμα στο EDP κατά 527 εκατ. που οφείλεται κυρίως στις αυξημένες εισφορές κοινωνικής ασφάλισης και στην χαμηλότερη συνταξιοδοτική δαπάνη.

    ΟΤΑ
    Παρατηρείται βελτιωμένο δημοσιονομικό αποτέλεσμα στο EDP κατά 265 περίπου εκατ. που προέρχεται κυρίως από πόρους ΠΔΕ και κεντρικούς αυτοτελείς πόρους.

    Κρατικός προϋπολογισμός

    Στο EDP παρατηρείται καλύτερη εκτέλεση στα δεδουλευμένα έσοδα του κράτους κατά 950 περίπου εκατ. (με σημαντικότερα τα αυξημένα φορολογικά έσοδα κατά 844 εκατ. ευρώ) και στις δαπάνες κατά 400 εκατ.

    Αλλαγές μεθοδολογίας – επικαιροποίηση μητρώου φορέων γενικής κυβέρνησης από ΕΛΣΤΑΤ

    Σημαντικό κομμάτι των διαφορών προέρχεται και από αλλαγές στην μεθοδολογία (παραχωρήσεις αυτοκινητόδρομων -562 εκατ., καταγραφή εξοπλιστικών -264 εκατ.,  FISIM  -350 εκατ.) και προσθήκη φορέων στο μητρώο της ΕΛΣΤΑΤ (ΤΕΚΕ, ΤΠΔ κλπ βελτίωση κατά 560 εκατ. περίπου)

     

    ΠΕΡΙΛΗΠΤΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΔΙΑΦΟΡΩΝ EDP Απριλίου με ΕΙΣΗΓΗΤΙΚΗ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ*

     

    ποσά σε εκατ. €

     

    Εισηγητική Π/Υ 2016 (1)

    ως % του ΑΕΠ *

    EDP Απριλίου 2016 (2)

    ως % του ΑΕΠ *

    Διαφορά EDP Απριλίου με Εισηγητική (2) -(1)

    ως % του ΑΕΠ *

     

    σε όρους προγράμματος

    1. Κρατικός Προϋπολογισμός (Α-Β)

    -671

    -0,39%

    -501

    -0,29%

    170

    0,10%

    Α. Δεδουλευμένα Έσοδα Κρατικού Προϋπολογισμού

    48.635

     

    49.587

     

    952

     

    Β. Δεδουλευμένες Δαπάνες Κρατικού Προϋπολογισμού

    49.305

     

    50.088

     

    782

     

    2. Νομικά Πρόσωπα και ΔΕΚΟ

    1.117

    0,65%

    1.789

    1,03%

    672

    0,39%

    3. Κοινωνικός Προϋπολογισμός (ΟΚΑ & Νοσοκομεία/ΠΕΔΥ)

    -1.097

    -0,63%

    -572

    -0,33%

    525

    0,30%

    4. ΟΤΑ

    301

    0,17%

    566

    0,33%

    265

    0,15%

    Πρωτογενές αποτέλεσμα Γενικής κυβέρνησης σύμφωνα με τη μεθοδολογία της Σύμβασης Χρηματοδοτικής Διευκόλυνσης

    -349

    -0,20%

    1.282

    0,74%

    1.632

    0,94%

    *Η σύγκριση αφορά τις διαφορές μεταξύ των εκτιμήσεων της εισηγητικής του προϋπολογισμού 2016 αναφορικά με την εκτέλεση του 2015 σε όρους προγράμματος και  του EDP Απριλίου 2016 αναφορικά με την εκτέλεση του 2015 σε όρους προγράμματος.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ