Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 01-Ιουν-2007 08:51

    Επιτάχυνση των αποκρατικοποιήσεων για ΔΕΗ, ΔΕΠΑ, ΕΛΤΑ ζητά ο ΟΟΣΑ

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Στέλιου Κράλογλου

    Η επιτάχυνση των αποκρατικοποιήσεων σε ΔΕΗ, ΔΕΠΑ και ΕΛΤΑ σε συνδυασμό με την πλήρη απελευθέρωση των τιμολογίων στις επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας και την απελευθέρωση του επαγγέλματος των οδικών μεταφορών αποτελούν τα βασικά συστατικά της συνταγής του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης για το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων.

    Πρόκειται για μέρος της έκθεση του διεθνούς οργανισμούς για την ελληνική οικονομία η οποία πυροδότησε έντονες κοινωνικές αντιδράσεις λόγω των τολμηρών εισηγήσεων της προς της ελληνική κυβέρνηση για το εργασιακό και το ασφαλιστικό.

    Εκτός από την απελευθέρωση της τιμολογιακής πολιτικής ο ΟΟΣΑ προτείνει να αρθούν και τα αποκλειστικά δικαιώματα που έχει η ΔΕΗ στην εξόρυξη του φθηνού λιγνίτη που δεν επιτρέπουν -λόγω των χαμηλών τιμολογίων ρεύματος- την είσοδο ιδιωτών στην αγορά.

    Γίνεται ακόμη κριτική και για την ιδιοκτησία του 49% της εταιρείας διαχείρισης του δικτύου μεταφοράς (ΔΕΣΜΗΕ) από την ΔΕΗ.

    Αν και αναγνωρίζει το νόμο βάσει του οποίου το ποσοστού του Δημοσίου στη ΔΕΗ δεν μπορεί να μειωθεί κάτω από το 51%, ο ΟΟΣΑ προτείνει είτε την ιδιωτικοποίηση της επιχείρησης ως έχει, είτε τη διάσπαση της σε αυτόνομες μονάδες και τη συνεργασία τους με ιδιώτες.

    Στην αγορά του φυσικού αερίου διαπιστώνεται επίσης πρόοδος αλλά προτείνεται η ιδιωτικοποίηση του κεντρικού δικτύου διανομής που σήμερα είναι ιδιοκτησία της ΔΕΠΑ, εταιρείας για την οποία το δημόσιο έχει δεσμευτεί για την είσοδο της στο ΧΑ.

    Η βασική κατεύθυνση του ΟΟΣΑ προς την κυβέρνηση αφορά την άρση της "διασύνδεσης" των κρατικών ενεργειακών εταιρειών η οποία μεταφράζεται στην κατοχή κατά 35% της ΔΕΠΑ από τα ΕΛΠΕ, καθώς και το δικαίωμα προαίρεσης για την αγορά του 30% της επιχείρησης φυσικού αερίου από τη ΔΕΗ.

    Για τις μεταφορές ζητά την επιτάχυνση της πλήρους απελευθέρωσης των κομίστρων μεταφοράς και την άρση των περιορισμών στην είσοδο νέων εταιρειών στιις οδικές μεταφορές.

    Ζητά ακόμη την επιτάχυνση των αλλαγών που έχουν εξαγγελθεί για τον ΟΣΕ με το διαχωρισμό του μεταφορικού έργου από τον τομέα των υποδομών δηλαδή του σιδηροδρομικού δικτύου. Επιτάχυνση απαιτείται και στην αποκρατικοποίηση των Ολυμπιακών αερογραμμών.

    Στον τομέα των ταχυδρομικών υπηρεσιών διαπιστώνεται πρόοδος σε ό,τι αφορά την απελευθέρωση κυρίως του τομέα των ταχυμεταφορών αλλά όχι και στις βασικές ταχυδρομικές υπηρεσίες. Στην κατεύθυνση της απελευθέρωσης και αυτής της αγοράς προτείνεται είτε η ένταξη νέων ανταγωνιστών των ΕΛΤΑ και παράλληλα η συνέχιση του εκσυγχρονισμού ή η χρησιμοποίηση του outsourcing στις υπηρεσίες διεθνών μεταφορών και η ιδιωτικοποίηση και των Ελληνικών Ταχυδρομείων.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ