20:18 06/09
ΗΠΑ: Τουλάχιστον 88 ταχυδρομικές υπηρεσίες διέκοψαν τις αποστολές δεμάτων στις ΗΠΑ, λόγω των δασμών
Εξαιρούνται από τους δασμούς μόνο οι αποστολές μεταξύ ιδιωτών.
Του Στέλιου Κράλογλου
Υπό την πίεση των συνδικαλιστικών και άλλων αντιδράσεων στην υπόθεση της παραχώρησης σε ιδιώτες των μεγάλων λιμένων της χώρας, η κυβέρνηση φαίνεται να αλλάζει ρότα στην πορεία της αποκρατικοποίησης. Σύμφωνα με πληροφορίες προκρίνεται τελικά η διάθεση ενός πακέτου μετοχών σε ξένους επενδυτές αντί των διαγωνισμών για την εκμετάλλευση τους.
Το οικονομικό επιτελείο φαίνεται να κατευθύνεται, αρχικά, στο συγκεκριμένο μοντέλο αποκρατικοποίησης επιχειρώντας τριπλό όφελος:
* Να συνεχίσει την αποκρατικοποίηση των λιμένων με ανοιχτές διαδικασίες (αντί του κλειστού διαγωνισμού) διατηρώντας αρχικά το management. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι το Δημόσιο, τουλάχιστον στο στάδιο αυτό, δεν επιθυμεί να μειώσει τη συμμετοχή του κάτω από το 51%. Σήμερα στο χρηματιστήριο ο ΟΛΠ και ο ΟΛΘ έχουν εισάγει περίπου το 20% των μετοχών τους.
* Η κυβέρνηση θέλει να ξεπεράσει το ορόσημο των εκλογών προτού επιβάλει αποφάσεις στρατηγικού χαρακτήρα, αποφεύγοντας έτσι το πολιτικό κόστος από την ανάληψη της απόφασης.
* Με τα δύο placements το δημόσιο μπορεί να συμπληρώσει έσοδα τα οποία ενδεχομένως να απολέσει αν τελικώς δεν προχωρήσει εφέτος η υπόθεση του ΟΤΕ.
Τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομίας και Εμπορικής Ναυτιλίας θεωρούν πάντως ότι μέχρι το ερχόμενο καλοκαίρι θα έχουν λυθεί τα τεχνικά θέματα, όπως η παρουσίαση ολοκληρωμένης μελέτης ανάπτυξης και βιωσιμότητας η οποία αναμένεται να οριστικοποιηθεί εντός του επόμενου μήνα. Στόχος της κυβέρνησης πάντως είναι να προχωρήσει με συναινετικά βήματα στην περαιτέρω αποκρατικοποίηση των λιμανιών.
Κρίσιμο είναι το ερώτημα αν θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον σε ένα ενδεχόμενο placement οι ίδιο όμιλοι που φέρονται να ενδιαφέρονται για την εκμετάλλευση των λιμανιών.
Υπενθυμίζεται ότι για τη διαχείριση του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά ενδιαφέρον -με επιστολές τους στα αρμόδια υπουργεία- εκφράζουν οι ακόλουθες εταιρείες: Cosco, China Shipping, Dubai Ports, Maersk Lines, Zim Lines, MSC και Χάτζινσον.
Για το σταθμό υποδοχής εμπορευματοκιβωτίων της Θεσσαλονίκης ενδιαφέρον έχουν εκφράσει οι εταιρείες: Cosco, PSA, Dubai Ports, Maersk Lines, FFA, Drakato, Eurogate, MSC και Χάτζινσον.