Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 29-Μαρ-2007 13:40

    Κατατέθηκε στη Βουλή η σύμβαση για την Αν. Οδό Πελοποννήσου

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Κατατέθηκε στη Βουλή  το σχέδιο νόμου για την κατασκευή της Ανατολικής Οδού Πελοποννήσου (Κόρινθος –Τρίπολη –Καλαμάτα & Λεύκτρο- Σπάρτη). 

    Ο  Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργος Σουφλιάς έκανε σχετικά την ακόλουθη δήλωση:

    "Σήμερα κατατέθηκε στην Βουλή για κύρωση η υπογραφείσα τον Ιανουάριο σύμβαση για την κατασκευή της Ανατολικής Οδού Πελοποννήσου ( Κόρινθος –Τρίπολη – Καλαμάτα & Λεύκτρο Σπάρτη) με την μέθοδο της παραχώρησης. Μετά την κύρωση από την Βουλή αρχίζουν εντός του Ιουνίου οι εργασίες κατασκευής του έργου.  Ένα, λοιπόν, ακόμα μεγάλο οδικό έργο εξαιρετικής σημασίας που η Πελοπόννησος περίμενε εδώ και δεκαετίες γίνεται πραγματικότητα. Δημιουργούμε έναν υπερσύγχρονο αυτοκινητόδρομο ευρωπαϊκών προδιαγραφών που θα μας επιτρέπει το 2010 να διανύουμε την απόσταση Κόρινθος - Καλαμάτα σε μία ώρα και ένα τέταρτο και το 2011 να διανύουμε την απόσταση Κόρινθος - Σπάρτη σε μιάμιση ώρα.

    Η Ανατολική Οδός Πελοποννήσου σε συνδυασμό με τον Οδικό Άξονα "Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα", την σύμβαση του οποίου θα υπογράψουμε το αμέσως επόμενο διάστημα, διαμορφώνει ένα πλήρες δίκτυο κλειστών αυτοκινητόδρομων που καλύπτει ολόκληρη την Πελοπόννησο αλλάζοντας θεαματικά τις αναπτυξιακές προοπτικές της.

    Η Ανατολική Οδός Πελοποννήσου ως έργο παραχώρησης έχει συνολικό μήκος 205 χλμ. με 26 ανισόπεδους κόμβους και περιλαμβάνει:

    α) τον αυτοκινητόδρομο Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα 158 χλμ.

    β) τον αυτοκινητόδρομο Λεύκτρο - Σπάρτη 47 χλμ

    Βάσει της προσφοράς του αναδόχου το συνολικό κόστος του έργου ανέρχεται σε 1,079 δισ. ευρώ. Η χρηματοδοτική συμβολή του δημοσίου είναι 330 εκατομμύρια ευρώ, εκ των οποίων τα μισά θα προέλθουν από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι έχουν υπογραφεί μεταξύ του παραχωρησιούχου και τραπεζών 30 δανειακές συμβάσεις, το οποίο σημαίνει ότι είναι εξασφαλισμένη από σήμερα η χρηματοδότηση του έργου. Και μάλιστα, σημειώνω ότι δεν θα υπάρχει εγγύηση του ελληνικού δημοσίου, σε αντίθεση με ό,τι συνέβαινε στα έργα που κατασκευάστηκαν παλαιότερα με συμβάσεις παραχώρησης.

    Στις υποχρεώσεις του παραχωρησιούχου περιλαμβάνονται και η λειτουργία και συντήρηση των παραπάνω δρόμων, έναντι είσπραξης διοδίων.

    Η συνολική προθεσμία για την ολοκλήρωση της κατασκευής των έργων που περιλαμβάνονται στην σύμβαση παραχώρησης είναι 54 μήνες (στοιχείο της προσφοράς).

    Παράλληλα, όμως, προβλέπονται ενδιάμεσες αποκλειστικές προθεσμίες για την ολοκλήρωση τμημάτων του έργου ως ακολούθως :

    * Πρώτη προθεσμία 24 μηνών, από την έναρξη της παραχώρησης, πρώτον για την ολοκλήρωση ανακατασκευής και βελτίωσης του τμήματος Κόρινθος – Τρίπολη και δεύτερον για την κατασκευή του νέου κλάδου της σήραγγας Αρτεμισίου και την κατασκευή του τμήματος Τρίπολη Αθήναιο

    * Δεύτερη προθεσμία 40 μηνών, από την έναρξη της παραχώρησης, για την κατασκευή του τμήματος Τσακώνα – Καλαμάτα

    * Τρίτη προθεσμία 54 μηνών για την ολοκλήρωση του έργου και κατασκευή και του τμήματος Λεύκτρο- Σπάρτη".

    Συνεπώς το 2010 θα έχει ολοκληρωθεί το τμήμα Κόρινθος Καλαμάτα και το 2011 με την παράδοση του τμήματος Λεύκτρο Σπάρτη θα ολοκληρωθεί το σύνολο του έργου.  Όπως γνωρίζετε, το Μάρτιο του 2004 παραλάβαμε το διαγωνισμό για το έργο σε νηπιακό στάδιο. Είχε γίνει προεπιλογή των Ομίλων και μάλιστα κατά ανορθόδοξο τρόπο, αφού δεν είχαν γίνει ούτε στοιχειώδεις μελέτες που θα καθόριζαν με ανεκτή προσέγγιση, έστω, το φυσικό αντικείμενο. Χρειάστηκε η εντατική προσπάθεια των αρμόδιων υπηρεσιών, της πολιτικής ηγεσίας, των μελετητών και συμβούλων, να εκπονηθούν από τον Απρίλιο του 2004 και μετά όλες αναγκαίες μελέτες οδοποιίας, περιβαλλοντικές, γεωλογικές και να συνταχθούν τα τελικά τεύχη δημοπράτησης.


    Ένα πλήθος μελετητών (οδοποιοί, περιβαλλοντολόγοι, συγκοινωνιολόγοι, γεωλόγοι κ.α.) έκαναν μαζί με τα στελέχη του ΥΠΕΧΩΔΕ μία γιγάντια προσπάθεια για να ολοκληρωθούν οι μελέτες.

    Οι όμιλοι κατέθεσαν τις τελικές προσφορές τους στις 10 Φεβρουαρίου 2006. Στις 8 Μαΐου 2006 αναδείχθηκε ο προσωρινός ανάδοχος και στις 31 Ιανουαρίου 2007 υπογράψαμε τη σύμβαση με τον παραχωρησιούχο, που είναι ο Όμιλος ΜΩΡΕΑΣ στον οποίο συμμετέχουν οι εταιρείες : ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΕΧΝΟΔΟΜΙΚΗ Α.Ε., SpA., ΠΑΝΤΕΧΝΙΚΗ Α.Ε. & INTRACOM HOLDINGS.

    Η διαδικασία ανάδειξης του αναδόχου έγινε με πλήρη διαφάνεια. Βασίζεται σε μία σειρά κριτηρίων, προκαθορισμένου βάρους το καθένα, τα οποία ήταν όλα γνωστά στους διαγωνιζόμενους προ της καταθέσεως των προσφορών τους. Παρουσία των διαγωνιζομένων, άνοιξαν οι οικονομικές προσφορές, εφαρμόστηκε ο αλγόριθμος αξιολόγησης, ο οποίος ήταν επίσης γνωστός στους διαγωνιζόμενους προ της καταθέσεως των προσφορών τους και αναδείχθηκε ο ανάδοχος.


    Σχετικά με τα διόδια πρέπει να υπογραμμίσω ότι πάγια αρχή στις νέες συμβάσεις παραχώρησης που προωθεί το ΥΠΕΧΩΔΕ είναι η καταβολή των διοδίων ανάλογα με την απόσταση που διανύει ο χρήστης και όχι όπως συμβαίνει σήμερα.

    Στην περίπτωση της Ανατολικής Οδού Πελοποννήσου, τελειώσουν οι εργασίες κατασκευής στα τμήματα Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα και Λεύκτρο – Σπάρτη, τα διόδια θα κοστίζουν 0,045 ευρώ/χλμ., σε εφαρμογή της πρόβλεψης καταβολής ανάλογα με την απόσταση που διανύει ο χρήστης. Θέλω, επίσης, να επισημάνω ότι επεκτείνουμε για τους 46 εργαζόμενους του Ταμείου Εθνικής Οδοποιίας (ΤΕΟ) που εργάζονται σήμερα στα διόδια του άξονα Κόρινθός – Τρίπολη που μεταβιβάζονται στον παραχωρησιούχο τις ρυθμίσεις θεσπίσαμε στο νόμο κύρωσης της σύμβασης της Ιόνιας Οδού.

    Υπενθυμίζω ότι έχουν ήδη κυρωθεί στη Βουλή οι συμβάσεις για την Υποθαλάσσια Οδό στη Θεσσαλονίκη και για την Ιόνια Οδό, ενώ το επόμενο δίμηνο θα υπογραφούν οι συμβάσεις για το τμήμα της ΠΑΘΕ Μαλιακός-Κλειδί και για τον αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας, (Ε65). Στην τελική ευθεία της συμβασιοποίησης βρίσκεται και το μεγαλύτερο από τα μεγάλα αυτά έργα, ο οδικός άξονας Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα για τον οποίο έχει αναδειχθεί ο προσωρινός ανάδοχος. Ολοκληρώθηκαν τέλος οι μελέτες και επίκειται η δημοπράτηση και των νέων Οδικών Έργων Αττικής.

    Το πρόγραμμα "ΔΡΟΜΟΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ", μαζί με τα άλλα δημόσια έργα, συναποτελούν ένα πρωτόγνωρο πρόγραμμα έργων, το οποίο έχει ήδη θέσει σε εφαρμογή το ΥΠΕΧΩΔΕ. Πρόκειται για το μεγαλύτερο πρόγραμμα έργων υποδομής που γνώρισε ποτέ η χώρα και ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη. Συνολικού ύψους 16 δισ. ευρώ. Μέχρι σήμερα, έχουμε ήδη δημοπρατήσει έργα ύψους 15,0 δισ. ευρώ. Έχουμε δηλαδή υπερπενταπλάσιο ετήσιο ρυθμό δημοπράτησης από τον αντίστοιχο της δεκαετίας 1994-2003, στην οποία δημοπρατήθηκαν συνολικά περίπου 10,2 δισ. ευρώ.

    Είναι ένα τεράστιο αναπτυξιακό πρόγραμμα, που στην κυριολεξία αλλάζει τον χάρτη της Ελλάδας και της παραμέτρους ανάπτυξής της. Υπερδιπλασιάζεται το δίκτυο των σύγχρονων Ελληνικών αυτοκινητοδρόμων, χωρίς μάλιστα να υπολογίζονται και τα 670 χλμ. της Εγνατίας Οδού.

    Επιπλέον, πρέπει να τονίσω ότι η κατασκευή του προγράμματος "ΔΡΟΜΟΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ" είναι ένα σπουδαίο επενδυτικό γεγονός, αφού θα επενδυθούν ιδιωτικά κεφάλαια από το εξωτερικό και από τη χώρα μας, καλύπτοντας μεγάλο μέρος της συνολικής επένδυσης η οποία θα ξεπεράσει τα 8,0 δις. ευρώ.


    Τεχνικά Χαρακτηριστικά του έργου

    Το Έργο Παραχώρησης έχει συνολικό μήκος 205 χλμ. με 26 ανισόπεδους κόμβους και περιλαμβάνει :

    α) τον αυτοκινητόδρομο Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα
    β) τον αυτοκινητόδρομο Λεύκτρο - Σπάρτη

    Η διατομή του αυτοκινητόδρομου περιλαμβάνει 3 λωρίδες ανά κατεύθυνση με διαχωριστικό διάζωμα New Jersey.


    Αναλυτικότερα, στις υποχρεώσεις της Σύμβασης Παραχώρησης περιλαμβάνονται τα εξής:


    1. Τα Νέα Τμήματα μήκους 100χλμ., που θα κατασκευαστούν από τον Παραχωρησιούχο :

    * Τρίπολη – Αθήναιο, μήκους 13 χλμ.
    * Λεύκτρο – Παραδείσια, μήκους 6,4 χλμ.
    * Τσακώνα – Καλαμάτα μήκους 34,6 χλμ.
    * Λεύκτρο – Σπάρτη μήκους 46 χλμ.
    * Δεύτερος Κλάδος Σήραγγας Ραψομάτη και ο ανισόπεδος κόμβος Μεγαλόπολης στο τμήμα Αθήναιο – Λεύκτρο.


    2. Τα Υφιστάμενα Τμήματα του Αυτοκινητόδρομου Κόρινθος – Τρίπολη μήκους περίπου 82,5 χλμ. που θα συμπληρωθούν και βελτιωθούν από τον Παραχωρησιούχο:

    *  Βελτίωση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών για ταχύτητα 120χλμ./ώρα.
    * Αντιολισθηρά οδοστρώματα – Ανακατασκευή οδοστρωμάτων , ασφαλτικών στρώσεων , δομικών χαρακτηριστικών και απορροής επιφανειακών υδάτων.
    * Ηλεκτρονικό σύστημα παρακολούθησης της κυκλοφορίας και κέντρα Λειτουργίας – Συντήρησης.
    * Εργασίες Οδικής ασφάλειας με ηλεκτροφωτισμό.
    * Βελτίωση όλων των Ανισόπεδων κόμβων
    * Παραλλαγές στη χάραξη σε δυσχερή τμήματα με κατασκευή νέας σήραγγας διπλού κλάδου μήκους 600μ. , και κοιλαδογέφυρας μήκους 300μ.
    *Νέος κλάδος σήραγγας Αρτεμισίου
    *Κατασκευή νέου ανισόπεδου κόμβου Αγ. Βασιλείου.
    *Εργασίες Βαριάς συντήρησης στην υφιστάμενη Σήραγγα Αρτεμισίου.

    3. Τα τμήματα μήκους 22,5 χλμ. που κατασκευάζονται ως δημόσια έργα

    * Το Αθήναιο (Σήραγγα Ραψομάτη) – Λεύκτρο, μήκους 12,5 χλμ., που ήδη κατασκευάζεται.
    * Το τμήμα Παραδείσια – Τσακώνα, μήκους 10 χλμ. Το γνωστό πολύπαθο έργο, αυτό το τεχνικό ανοσιούργημα που στοίχισε πολλά δις δραχμές στον έλληνα φορολογούμενο και τέθηκε εκτός λειτουργίας από κατολισθήσεις τον Φεβρουάριο του 2003.

    Το έργο αυτό Παραδείσια-Τσακώνα, προϋπολογισμού 110 εκατ. ευρώ, ήδη κατασκευάζεται. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα νέο έργο, με νέα χάραξη στα επικίνδυνα σημεία που, μεταξύ των άλλων, θα διαθέτει 4 υπερσύγχρονες γέφυρες συνολικού μήκους 1100 μέτρων.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ