18:49 06/09
Η Βουλγαρία καταγράφει την υψηλότερη ετήσια αύξηση στις τιμές βιομηχανικού παραγωγού στην ΕΕ
Σε μηνιαία βάση, η Βουλγαρία κατατάχθηκε επίσης μεταξύ των πρώτων στην αύξηση των τιμών.
Σε δεύτερο γύρο αντιπαράθεσης οδεύουν κυβέρνηση και εργαζόμενοι στα λιμάνια, με αρκετούς κυβερνητικούς παράγοντες να δηλώνουν ήδη ότι στις αρχές του καλοκαιριού θα προχωρήσουν στην προκύρηξη διεθνών διαγωνισμών για την παραχώρηση, σε ιδιώτες, της διαχείρισης των σταθμών υποδοχής εμπορευματοκιβωτίων στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.
Στα τέλη Απριλίου όλες οι εμπλεκόμενες πλευρές, εργαζόμενοι και διοικήσεις λιμένων, θα πρέπει να παρουσιάσουν τα αποτέλεσματα των μελετών τους για τον βέλτιστο τροπο ανάπτυξης των σταθμών εμπορευματοκιβωτίων των δύο λιμένων, αλλά, τόσο ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Μ. Κεφαλογιάννης, όσο και ο Γεν. Γραμματέας Λιμένων κ. Γ. Βλάχος, με δηλώσεις τους προσδιορίζουν το περιβάλλον υπό το οποίο θα επιδιωχθεί η ανάπτυξη των δύο λιμένων.
Καθώς ο καιρός περνά οι ενδιαφερόμενοι για την παραχώρηση πιέζουν προς κάθε κατεύθυνση προκειμένου να προωθηθούν οι διαδικασίες με βάση το χρονοδιάγραμμα που προέκυψε με το πέρας των κινητοποιήσεων των εργαζομένων, ένα χρονοδιάγραμμα το οποίο ήδη έχει ανατρέψει τους σχεδιασμούς τους.
Ένα άλλο θέμα που φαίνεται να απασχολεί έντονα τους ενδιαφερόμενους είναι η διαρκώς ενισχυόμενη εκλογολογία που θέτει σε κίνδυνο κάθε πιθανό σχεδιασμό. Κάποιοι εξ αυτών μάλιστα δεν κρύβουν τον προβληματισμό τους για το ενδεχόμενο να μετατεθούν οι όποιες εξελίξεις στο επόμενο έτος, υπογραμμίζοντας ότι στην περίπτωση αυτή θα αλλάξουν πολλά.
Στην παρούσα φάση ωστόσο απόφαση της κυβέρνησης είναι να ολοκληρώσει το διάλογο με την πλευρά των εργαζομένων μέχρι τα τέλη Απριλίου και στις αρχές Μαΐου να δημοσιευτεί η προκύρηξη του διεθνούς διαγωνισμού.
Να σημειωθεί ωστόσο ότι μέχρι τις αρχές Μαΐου θα πρέπει να έχουν ελεγχθεί προσεκτικά και τα όποια νομικά κενά υπάρχουν, ώστε να μην υπάρξουν νομικά κωλύμματα στη διαδικασία της παραχώρησης.
Μέχρι τώρα έχουν καταγραφεί τρία σοβαρά νομικά κενά τα οποία αφορούν το ιδιοκτησιακό καθεστώς των οργανισμών λιμένων και τη δυνατότητα τους να προχωρούν σε παραχωρήσεις.
Όπως επισημαίνουν πηγές που πρόσκεινται στους υποψήφιους διεκδικητές των παραχωρήσεων, τα κενά αυτά θα πρέπει να εντοπισθούν και να καλυφθούν άμεσα, διότι τότε θα υπάρξει πρόβλημα στη διαδικασία της παραχώρησης.