Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 12-Φεβ-2007 08:53

    Προς νέο γύρο αντιπαραθέσεων οδεύουν τα λιμάνια

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Για δεύτερο γύρο αντιπαράθεσης μεταξύ λιμενεργατών και οργανισμών λιμένων, αυτή τη φορά, ετοιμάζεται το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, καθώς η γενική εκτίμηση είναι πως μετά την παρέλευση της περιόδου διαλόγου που λήγει στα τέλη Απριλίου, ουδεμία απο κοινού λύση θα έχει κάνει την εμφάνιση της.

    Ήδη οι διοικήσεις των λιμένων του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης ετοιμάζουν πυρετωδώς σενάρια σύγκρουσης μεταξύ των δύο πλευρών, ενώ ταυτόχρονα καταβάλλουν προσπάθειες προκειμένου να ενημερώσουν και τους βασικούς χρήστες των λιμενικών υπηρεσιών για τις δυσοίωνες προβλέψεις τους για το άμεσο μέλλον.

    Αυτή τη φορά ωστόσο οι εργαζόμενοι στα δύο μεγάλα λιμάνια της χώρας εμφανίζονται διχασμένοι, κάτι που προκύπει άλλωστε και απο το γεγονός πως στο πλάισιο της συμφωνίας τους με το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας για την εκπόνηση –εκ μέρους τους– μελέτης ανάπτυξης των δύο λιμένων θα κατεβάσουν τρεις ξεχωριστέες προτάσεις αντί για μία.

    Η μία πρόταση θα προέλθει από την Ένωση Λιμενεργατών Λιμένα Πειραιά και εκπονείται ήδη από το Ινστιτούτο Εργασίας της ΓΣΕΕ. Η δεύτερη πρόταση θα προέλθει από την Ομοσπονδία Μονίμων Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος, η οποία προς το παρόν παραμένει άγνωστο που θα εκπονηθεί. Τέλος, μια τρίτη πρόταση θα προέλθει από τις διοικήσεις των δύο λιμένων Πειραια και Θεσσαλονίκης.

    Η διοίκηση του λιμένα Πειραιά, σύμφωνα με όλεες τις εενδείξεις θα αναθέσει την μελέτη –αν δεν το έχει ήδη πράξει– στην Ernst & Young, η δε διοίκηση του λιμένα Θεσσαλονίκης έχει αναθέσει τη μελέτη στην αγγλική εταιρεία Ocean Consultns.

    Σκοπός των μελετών αυτών είναι να υποδειχθούν οι βέλτιστοι τρόποι ανάπτυξης των παραπάνω λιμένων με ή χωρίς την εμμπλοκή ιδιωτών.

    Από τις μελέτες αυτές δεν αναμένεται κανένα ουσιαστικό αποτέλεσμα, από τη στιγμή κατά την οποία η κυβερνητική απόφαση είναι να εμπλακούν ιδιώτες στα δύο μεγάλα λιμάνια της χώρας. Με βάση την παράμετρο αυτή, όπως ισχύει τώρα, θα πρέπει να θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι τον προσεχή Μάιο, εκτός απροόπτου, θα επέλθει και νέα ρήξη μεταξύ ΥΕΝ και λιμενεργατών με αποτέλεσμα να επέλθουν νέες κινητοποιήσεις.

    Προετοιμασίες για την τελική αναμέτρηση

    Όπως προαναφέρθηκε οι διοικήσεις των δύο λιμένων έχουν αρχίσει ένα κύκλο ενημέρωσης των χρηστών για το ενδεχόμενο να κλείσει εκ νέου τα λιμάνια για αρκετό καιρό. Οι χρήστες κατά τη διάρκεια των ενημερώσεων αυτών δεν κρύβουν την έντονη δυσφορία τους, καλώντας τις διοικήσεις ΟΛΠ και ΟΛΘ να βρουν τρόπους ώστε να μην επαναληφθούν τα φαινόμενα των προηγούμενων κινητοποιήσεων, κατά τη διάρκεια των οποίων τα λιμάνια παρέμειναν κλειστά για περισσότερο από 50 μέρες.

    Μεταξύ των άλλων προτάσεων που πέφτουν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων είναι και η μεταφορά ενός μέρους των φορτίων στο λιμάνι του Αστακού, κάτι που μέχρι τώρα αποκλείουν σημαντικοί χρήστες του σταθμού υποδοχής εμπορευματοκιβωτίων του λιμένα Πειραιά.

    Από την πλευρά τους οι εργαζόμενοι τηρούν σιγή ιχθύος. Οι μεν εκπρόσωποι της ΟΜΥΛΕ αφήνουν να διαφανεί ότι απέχουν πλέον παρασάγγας από το συναινετικό κλίμα της προηγούμενης φοράς με τους λιμενεργάτες. Πολλά μέλη της ΟΜΥΛΕ εκτιμούν ότι δεν έχουν κανένα λόγο να σύρονται σε κινητοποιήσεις για να διασωθούν τα "σκανδαλώδη κεκτημένα των λιμενεργατών", όπως αναφέρουν, δεδομένου ότι οι όποιες αλλαγές επέλθουν με ή χωρίς ιδιώτη, δεν τους επηρεάζουν.

    Έτσι το μέτωπο των εργαζομένων στα λιμάνια δείχνει σημάδια κόπωσης και διάσπασης αφήνοντας μόνους τους λιμενεργάτες να σηκώσουν το βάρος των όποιων κινητοποιήσεων αποφασισθούν.

    Στο Ντουμπάι η υπουργός Εξωτερικών Ντόρα Μπακογιάννη

    Εξάλλου το θέμα των λιμένων αναμένεται να μονοπωλήσει ένας μέρος των συζητήσεων που θα έχει η υπουργός Εξωτερικών κ. Ντόρα Μπακογιάννη κατά τη διάρκεια της επίσημης επίσκεψης της στο Ντουμπάι, η οποία ξεκινά την Τετάρτη 14 Φεβρουαρίου.

    Ενδεικτικά αξίζει να αναφερθεί ότι την κ. Μπακογιάννη συνοδεύουν στο ταξίδι της ο Γενικός Γραμματέας Λιμένων κ. Γιώργος Βλάχος, καθώς επίσης και ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένα Θεσσαλονίκης κ. Γιάννης Τσιάρας.

    Το γεγονός πως στο Ντουμπάι ταξιδεύει και ο Διευθύνων Σύμβουλος του λιμένα Θεσσαλονίκης έχει πυροδοτήσει σειρά σεναρίων αναφορικά με το νόημα του ταξιδιού αυτού για το λιμάνι τις συμπρωτεύουσας, δεδομένου ότι στο Ντουμπάι δεν θα ταξιδέψει ο Διευθύνων Σύμβουλος του λιμένα Πειραιά κ. Νίκος Αναστασόπουλος.

    Γιώργος Σκορδίλης

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ