Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 05-Φεβ-2007 18:11

    Κοινοπραξία των ΕΛΤΕΧ-J&P Άβαξ ανάδοχος για οδικό έργο Β/Δ Πελοποννήσου

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Στην ανάδειξη του αναδόχου για τον οδικό άξονα Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα, που πλέον θα ονομάζεται "Βορειοδυτική Οδός Πελοποννήσου" προχώρησε σήμερα το ΥΠΕΧΩΔΕ. Η σύμβαση του έργου, αν δεν υπάρξουν καθυστερήσεις λόγω προσφυγών, θα υπογραφεί μέχρι τις αρχές Μαΐου.

    Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση του ΥΠΕΧΩΔΕ προσωρινός ανάδοχος του έργου, με την πλέον συμφέρουσα για το ελληνικό δημόσιο προσφορά, αναδείχθηκε ο Όμιλος "ΑΠΙΟΝ ΚΛΕΟΣ" με μεγαλύτερες πληρωμές προς το Δημόσιο και χρόνους κατασκευής κατά 6 έως 8 μήνες μικρότερους στα κρίσιμα τμήματα Κορίνθου-Πατρών και Πατρών – Πύργου.

    Βάσει της προσφοράς του προσωρινού αναδόχου, το κατασκευαστικό κόστος του έργου, σε τρέχουσες τιμές, ανέρχεται σε 2,098 δισ. ευρώ και το συνολικό κόστος στα 2,7 δισ. ευρώ. Στο συνολικό κόστος περιλαμβάνονται επιπλέον οι τόκοι κατασκευαστικής περιόδου, το κόστος λειτουργίας κατά την κατασκευή κ.α. Η χρηματοδοτική συμβολή του δημοσίου είναι 550 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα μισά θα προέλθουν από την Ευρωπαϊκή Ένωση.


    Σημειώνεται ότι για το διαγωνισμό, είχαν προεπιλεγεί 4 όμιλοι οι οποίοι κλήθηκαν να καταθέσουν Τελικά κατέθεσαν προσφορές οι 2 όμιλοι: ο όμιλος "Hellenic Autopistas" και ο όμιλος "ΑΠΙΟΝ ΚΛΕΟΣ". Στον όμιλο "Hellenic Autopistas" συμμετέχουν οι εταιρείες: Cintra, ΓΕΚ, Iridium Concessiones De Infraestructuras, Dragados, Ferrovial Agroman, ΤΕΡΝΑ.

    Στον όμιλο "ΑΠΙΟΝ ΚΛΕΟΣ" συμμετέχουν οι εταιρίες: Vinci, Ελληνική Τεχνοδομική, Άκτωρ, J&P Άβαξ, Hochtief, Gmbh, Αθηνά.

    Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιάς δήλωσε σχετικά: "με την ανάδειξη αναδόχου στη Βορειοδυτική Οδό Πελοποννήσου ολοκληρώνουμε όλους τους διαγωνισμούς για τα 6 μεγάλα οδικά έργα του προγράμματος "Δρόμοι Ανάπτυξης" που γίνονται στην Περιφέρεια. Μέσα δηλαδή σε δυόμιση χρόνια μελετήσαμε, διακηρύξαμε και δημοπρατήσαμε το μεγαλύτερο πρόγραμμα έργων με σύμβαση παραχώρησης που έγινε ποτέ στην Ελλάδα. Πρόκειται για ένα σπουδαίο κατόρθωμα που αναγνωρίζεται από τον τεχνικό κόσμο στην Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση.

    Το πρόγραμμα "Δρόμοι Ανάπτυξης" του ΥΠΕΧΩΔΕ είναι ένα από τα μεγαλύτερα προγράμματα κατασκευής έργων οδοποιίας στην Ευρώπη με Συμβάσεις Παραχώρησης, με συνολικό προϋπολογισμό που υπερβαίνει τα 8 δισ. ευρώ. Ένα πρωτόγνωρο για τα ελληνικά δεδομένα αναπτυξιακό πρόγραμμα, που θα αξιοποιήσει ιδιωτικά κεφάλαια περίπου 6 δισ. ευρώ, και θα αλλάξει τον χάρτη της Ελλάδας και τις παραμέτρους ανάπτυξής της.

    Μέχρι σήμερα υπενθυμίζω ότι έχουμε υπογράψει τις συμβάσεις για την Υποθαλάσσια Αρτηρία Θεσσαλονίκης-η συζήτηση της οποίας θα ξεκινήσει στη Βουλή την Τετάρτη - την Ιόνια Οδό και την Ανατολική Οδό Πελοποννήσου. Η κατασκευή των έργων αυτών θα ξεκινήσει μέχρι τον Μάιο. Ταυτόχρονα, είμαστε στο τελικό στάδιο για την υπογραφή το Μάρτιο της σύμβασης του Οδικού Άξονα Ράχες Μαλιακού – Κλειδί Ημαθίας, αλλά και του Οδικού Άξονα Κεντρικής Ελλάδας.

    Η Βορειοδυτική Οδός Πελοποννήσου είναι ένα έργο μαμούθ, και από πλευράς κόστους και από πλευράς δυσκολίας. Ο προϋπολογισμός του είναι μεγαλύτερος από τον προϋπολογισμό της Αττικής οδού και της γέφυρας Ρίου –Αντιρρίου μαζί. Από τεχνικής πλευράς είναι ένα ιδιαίτερα απαιτητικό έργο 365,4 χιλιομέτρων, εκ των οποίων τα 283,7 θα κατασκευαστούν από την αρχή και τα υπόλοιπα 81,7 χλμ θα βελτιωθούν.

    Βάσει της προσφοράς του αναδόχου, το συνολικό κόστος του έργου ανέρχεται σε 2,7 δις ευρώ. Η χρηματοδοτική συμβολή του δημοσίου είναι 550 εκ. ευρώ, σε τρέχουσες τιμές, εκ των οποίων τα μισά θα προέλθουν από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

    Πάνω απ΄όλα όμως, είναι ένα έργο στρατηγικής σημασίας για την ανάπτυξη της Πελοποννήσου, της Δυτικής Ελλάδας και της Ηπείρου, που το περίμενε ολόκληρη η Νοτιοδυτική Ελλάδα δεκαετίες τώρα. Τον Μάρτιο του 2004 το μόνο που παραλάβαμε ήταν η προεπιλογή των ομίλων η οποία, μάλιστα, έγινε κατά ανορθόδοξο τρόπο, αφού δεν είχε επιλεγεί ούτε η χάραξη του έργου. Και φυσικά δεν είχε γίνει καμία απολύτως μελέτη για να καθοριστεί στοιχειωδώς το φυσικό αντικείμενο του έργου.

    Μετά από πολλές έρευνες και με τη συνεργασία ειδικών εμπειρογνωμόνων από την Ελλάδα και το εξωτερικό οριστικοποιήθηκε η χάραξη του δρόμου, σε μία περιοχή εξαιρετικά δυσχερή από γεωλογικής και μορφολογικής πλευράς. Όλες οι μελέτες οδοποιίας, περιβαλλοντικές, γεωλογικές κ.α. έγιναν τα τελευταία δυόμιση χρόνια, συντάχθηκαν τα τεύχη δημοπράτησης και κατατέθηκαν οι προσφορές τον Δεκέμβριο του 2006.

    Χρειάστηκε η γιγάντια προσπάθεια των στελεχών του Υπουργείου και πλήθους μελετητών για να επιτευχθούν όλα αυτά. Μελετήθηκαν πολλές λύσεις και τελικά οι ειδικοί κατέληξαν στη βέλτιστη χάραξη που σε άλλα σημεία ακολουθεί τη χάραξη του σημερινού δρόμου και σε άλλα όχι.

    Η Βορειοδυτική Οδός Πελοποννήσου ανήκει στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο των σύγχρονων αυτοκινητοδρόμων και οι προδιαγραφές της είναι καλύτερες από αυτές που ορίζει η Ευρωπαϊκή Ένωση. Από την αρχική προκήρυξη προβλεπόταν το πλάτος της να είναι 24,5 μέτρα, όποια κι αν ήταν η χάραξη. Τελικά, ο δρόμος από Κόρινθος έως Πάτρα θα έχει πλάτος 26,5 μέτρα, με 3 λωρίδες κυκλοφορίας σε κάθε ρεύμα και με διαχωριστικό διάζωμα ανάμεσα στα δύο ρεύματα.

    Σύμφωνα με τους ειδικούς, ο δρόμος αυτός θα εξυπηρετεί άνετα, με πλήρη ασφάλεια, υπερτριπλάσια κίνηση από τη σημερινή και θα επιτρέπει σε όλα τα σημεία του την ανάπτυξη ταχύτητας 120 χλμ. την ώρα."


    Βασικά στοιχέια του έργου

    Η Βορειοδυτικό Οδός Πελοποννήσου (Οδικός Άξονας Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα και Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα) έχει συνολικό μήκος 365,4 χλμ. και το έργο παραχώρησης περιλαμβάνει :

    α) Την κατασκευή νέων τμημάτων του αυτοκινητοδρόμου συνολικού μήκους 283,7 χλμ.

    β) Την συμπλήρωση και βελτίωση υφιστάμενων τμημάτων του αυτοκινητοδρόμου συνολικού μήκους 81,7 χλμ.

    Αναλυτικότερα:

    α) Η κατασκευή των νέων τμημάτων του έργου Τα νέα τμήματα του σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου που θα κατασκευαστούν έχουν συνολικό μήκος 283,7 χιλιόμετρα. Αναλυτικότερα θα κατασκευαστούν :

    * Τα 120 χλμ. του τμήματος Κόρινθος – Πάτρα, με τρεις λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και μεσαίο διαχωριστικό διάζωμα. Ο αυτοκινητόδρομος αυτός θα έχει πλάτος 26,5 μέτρα με εξαίρεση το τμήμα Έξοδος Πάτρας – Διόδια Ρίου μήκους 6 χλμ που θα διαθέτει 4 Λωρίδες κυκλοφορίας (αστικού τύπου) ανά κατεύθυνση με συνολικό πλάτος 33,15μ.

    * Τα 163,7 χλμ., του τμήματος Πάτρα – Πύργος- Αλφειός - Τσακώνα, με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, μία λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ) και μεσαίο διαχωριστικό διάζωμα.

    * 31 νέοι πλήρεις ανισόπεδοι κόμβοι

    * Η πλήρης οργάνωση δευτερεύοντος οδικού δικτύου μέσω ανισόπεδων διαβάσεων και παράπλευρων οδών στον Αυτοκινητόδρομο για την αποκατάσταση επικοινωνίας, την εξυπηρέτηση των τοπικών μετακινήσεων και την σύνδεση με τον Αυτοκινητόδρομο.

    Τεχνική Περιγραφή
    :

    1. Στο τμήμα Κόρινθος – Πάτρα
    μήκους 120 χλμ.

    Η χάραξη του δρόμου σε άλλα σημεία δεν ακολουθεί την υφιστάμενη εθνική οδό και σε άλλα την ακολουθεί όπου το σημερινό πλάτος των 12,5 μέτρων γίνεται 26,5 μέτρα και αλλάζουν με νέα βελτιωμένη χάραξη οι καμπύλες του δρόμου ώστε να επιτρέπεται σε αυτές η ασφαλής διέλευση με ταχύτητα 120 χλμ./ώρα. Η χάραξη του δρόμου δεν ακολουθεί την χάραξη της υφιστάμενης εθνικής οδού και παραλλάσσεται στις θέσεις Κιάτο, Γεληνιάτικα, Ξυλόκαστρο, Λυκοποριά, Μαύρα Λιθάρια, Αιγείρα, Πλάτανος, Ελίκη, Αίγιο, Σελιανίτικα, Άβυθος, Παναγοπούλα και Αραχωβίτικα.

    Επίσης στα πλαίσια του τμήματος Κόρινθος – Πάτρα πρόκειται να κατασκευαστούν:

    - Σήραγγες συνολικού μήκους 10,4 χλμ. και λοιπά υπόγεια τμήματα (cut and cover), συνολικού μήκους 3,4 χλμ.

    - 61 γέφυρες άνω των 20μ. μήκους 4.500μ.

    - 13 νέοι ανισόπεδοι κόμβοι με σύγχρονα γεωμετρικά χαρακτηριστικά

    - 135 Ανισόπεδες διαβάσεις τοπικού δικτύου (δεν περιλαμβάνονται τα τεχνικά των Ανισόπεδων κόμβων).

    2. Στο τμήμα Πάτρα – Πύργος- Αλφειος
    μήκους 87,5 χλμ.,

    Ο νέος αυτοκινητόδρομος ακολουθεί νέα χάραξη και όχι τον υφιστάμενο εθνικό δρόμο, εκτός από τα 14,5 πρώτα χιλιόμετρα έξω από την Πάτρα. Επίσης στα πλαίσια του τμήματος αυτού πρόκειται να κατασκευαστούν: 

    -  35 Γέφυρες άνω των 20μ. μήκους 2200μ.

    - Σήραγγες συνολικού μήκους 820 μ.

    - 10 νέοι ανισόπεδοι κόμβοι με σύγχρονα γεωμετρικά χαρακτηριστικά

    - 57 Ανισόπεδες διαβάσεις τοπικού δικτύου

    3. Στο τμήμα
    Αλφειός – Καλό Νερό – Τσακώνα, μήκους 76,2 χλμ.,

    Ο νέος αυτοκινητόδρομος ακολουθεί στα 46,2 χλμ. την χάραξη της υφιστάμενης εθνικής οδού, με πλήρη ανακατασκευή, υπερδιπλασιασμό του πλάτους και νέα βελτιωτική χάραξη σε όλες τις καμπύλες. Η χάραξη του δρόμου δεν ακολουθεί την χάραξη της υφιστάμενης εθνικής οδού και παραλλάσσεται σε μήκος 30 χλμ. στις θέσεις : Επιτάλιο, Σαμικό, Ζαχάρω, Καλό Νερό, Κοπανάκι.


    Επίσης, στο τμήμα αυτό πρόκειται να κατασκευαστούν:

    - 20 γέφυρες μεγάλες άνω των 20μ. σε μήκος 1700μ.

    - Σήραγγες και λοιπά υπόγεια τμήματα (cut and cover), συνολικού μήκους 600μ.

    - 8 νέοι ανισόπεδοι κόμβοι με σύγχρονα γεωμετρικά χαρακτηριστικά

    - 58 Ανισόπεδες διαβάσεις 

    β) Συμπλήρωση και βελτίωση υφιστάμενων τμημάτων

    Στα Υφιστάμενα τμήματα Αυτοκινητόδρομου Ελευσίνα – Κόρινθος μήκους 63,4 χλμ. και Παράκαμψη Πάτρας μήκους 18,3 χλμ., που θα συμπληρωθούν και θα βελτιωθούν από τον παραχωρησιούχο, προβλέπεται:

    - Αντιολισθηρά οδοστρώματα με δομικές βελτιώσεις και εξασφάλιση απορροής επιφανειακών υδάτων

    - Αντικατάσταση των μεταλλικών στηθαίων ασφαλείας με new jersey και στη μεσαία νησίδα εξασφάλιση λωρίδων καθοδήγησης

    - Βελτίωση όλων των Ανισόπεδων Κόμβων

    - Εργασίες ασφάλειας της κυκλοφορίας (safety audit)

    - Έργα αντιπλημμυρικής προστασίας

    - Ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις

    - Σήμανση (Οριζόντια και κατακόρυφη) με σύγχρονες προδιαγραφές

    - Εργασίες Βαριάς συντήρησης, σύμφωνα με τις ισχύουσες προδιαγραφές

    - Ευστάθεια πρανών ορυγμάτων και επιχωμάτων

    - Επισκευή και Συντήρηση όλων των Τεχνικών του Έργου

    - Πλευρικές διαμορφώσεις με αποκατάσταση πρανών, καθαρισμό, φυτεύσεις, εξοπλισμό ασφαλείας.

    γ) Εξυπηρέτηση Οδηγών – Υποστηρικτικές λειτουργίες

    Για την καλύτερη διαχείριση του αυτοκινητόδρομου και την εξυπηρέτηση των οδηγών σε όλο τον οδικό άξονα Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα και Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα προβλέπεται η ανάπτυξη των ακόλουθων υποστηρικτικών λειτουργιών:

    * Πλήρες ηλεκτρονικό σύστημα σε όλο το μήκος του αυτοκινητόδρομου για ενημέρωση οδηγών, διαχείριση της κυκλοφορίας και παρακολούθηση από τα Κέντρα Λειτουργίας και Συντήρησης καθώς και την ενεργοποίηση σε περίπτωση εκτάκτων συνθηκών.

    * Δημιουργία 8 Κέντρων Λειτουργίας και Συντήρησης με διάθεση εγκαταστάσεων στην Πυροσβεστική και στην Τροχαία καθώς και χώρων για εγκατάσταση εξοπλισμού συντήρησης.

    * Ανάπτυξη 10 Αμφίπλευρών Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ).

    Η συνολική προθεσμία για την ολοκλήρωση της κατασκευής των έργων που περιλαμβάνονται στη σύμβαση παραχώρησης είναι 70 μήνες. Παράλληλα, όμως, προβλέπονται οι ακόλουθες αποκλειστικές προθεσμίες για την ολοκλήρωση τμημάτων του έργου:

    - Εντός 42 μηνών: ολοκληρώνεται το τμήμα Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος

    Αναλυτικότερα
    :

    - Εντός 12 μηνών: ολοκλήρωση εργασιών στην Εθνική Οδό Κορίνθου – Πατρών για άρση επικινδυνότητας και βελτίωση κυκλοφοριακών συνθηκών.

    - Εντός 20 μηνών: ολοκλήρωση αναβάθμισης του Αυτοκινητόδρομου Ελευσίνα – Κόρινθος.

    - Εντός 32 μηνών

    *  Ολοκλήρωση 15 χλμ. του Αυτοκινητόδρομου στο τμήμα Αραχωβίτικα – Πάτρα περιλαμβανομένων και των νέων Ανισόπεδων κόμβων Ρίου και Αραχωβίτικων.
     
    * Ολοκλήρωση 20 χλμ. του Αυτοκινητόδρομου στο τμήμα Κόρινθος – Ζευγολατιό – Κιάτο.

    * Ολοκλήρωση Αυτοκινητόδρομου 18 χλμ. στο τμήμα Πέρας Περιμετρικής Πάτρας – Κάτω Αχαΐα.

    - Εντός 34 μηνών: ολοκλήρωση 75χλμ. του Αυτοκινητόδρομου στο τμήμα Κιάτο – Δυτικός κόμβος Αιγίου.

    - Εντός 42 μηνών :

    * Ολοκλήρωση και των τελευταίων 22 χλμ. του Αυτοκινητόδρομου Κόρινθος – Πάτρα στο τμήμα Δυτικός Κόμβος Αιγίου – Αραχωβίτικα (περιοχή Παναγοπούλας με σήραγγες)

    * Ολοκλήρωση του τμήματος Πάτρα - Πύργος

    Το υπόλοιπο τμήμα Πύργος – Τσακώνα μήκους 90 χλμ. θα περαιωθεί μέσα στη συνολική προθεσμία των 70 μηνών.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ