22:54 05/09
Ο Τραμπ απειλεί με τιμωρητικούς δασμούς την ΕΕ για το πρόστιμο στην Google
"Η Ευρώπη επιτέθηκε σήμερα σε άλλη μια μεγάλη αμερικανική εταιρεία, τη Google".
Του Φώτη Φωτεινού
Τέλη του 2008 – αρχές του 2009 αναμένεται να αφιχθεί ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος στο Ξυλόκαστρο, ενώ το καλοκαίρι (τέλη Ιουνίου σύμφωνα με την ΕΡΓΟΣΕ) θα εγκαινιαστεί ο σταθμός του Κιάτου, τον οποίο θα επιθεωρήσει την Παρασκευή ο υπουργός Μεταφορών Μιχάλης Λιάπης.
Ο σταθμός του Κιάτου περιλαμβάνει πάρκινγκ 110 θέσεων, ενώ θα δημιουργηθεί και πιάτσα για ΤΑΧΙ, στα πρότυπα του σταθμού της Κορίνθου.
Ο Προαστιακός ευελπιστεί σε αξιοσημείωτη αύξηση της επιβατικής κίνησης και εσόδων, σε συνδυασμό με την λειτουργία και της γραμμής προς τον Πειραιά τον Μάρτιο, θεωρώντας ότι θα επιτύχει ισοσκελισμένο προϋπολογισμό μόλις ολοκληρωθούν οι γραμμές "Αεροδρόμιο- Αθήνα - Πειραιάς", "Αθήνα -Κόρινθος -Κιάτο" και "Αθήνα- Χαλκίδα".
Όσον αφορά την επέκταση προς το Αίγιο, η ΕΡΓΟΣΕ έχει ήδη υπογράψει τις συμβάσεις για την κατασκευή των σηράγγων Μελισσίου (Μηχανική), Τράπεζας - Πλατάνου και γέφυρας Λαδοποτάμου (J&P ABAΞ- Τέρνα- Ακτωρ) και Αιγίου, ενώ αρχές Μαρτίου αναμένεται η κατάθεση των προσφορών για τις εργασίες (κυρίως υπαίθριες) των υπολειπόμενων τμημάτων στην γραμμή Κιάτο – Αίγιο, εκτός του Διακοφτού, συνολικού προϋπολογισμού 210 εκ. ευρώ.
Εν τω μεταξύ, προσεχώς αναμένεται η δικαστική απόφαση για την κατάληξη των ασφαλιστικών μέτρων που έχει καταθέσει η βρετανική εταιρία Balfour Beaty στον διεθνή μειοδοτικό διαγωνισμό της ΕΡΓΟΣΕ, ύψους 66,8 εκ. ευρώ που αφορά την μελέτη και κατασκευή της ηλεκτροκίνησης από το Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ) μέχρι το Κιάτο.
Στον εν λόγω διαγωνισμό συμμετείχαν τέσσερις εταιρίες και κοινοπραξίες εταιριών και συγκεκριμένα οι J&P Άβαξ – Alstom, ΤΕRΝΑ Energy, Balfour Beaty (Βρετανία) και Άκτωρ, ενώ προσωρινός ανάδοχος είναι η J&P Άβαξ – Alstom.
Στο κατ’ αποκοπή τίμημα που προσέφεραν οι υποψήφιοι, η κατάταξη ήταν η εξής:
1. J&P Άβαξ – Alstom, με προσφορά 44 εκ. ευρώ.
2. TERNA Energy, με προσφορά 47,5 εκ. ευρώ.
3. Άκτωρ, με προσφορά 50,2 εκ. ευρώ.
4. Balfour Beaty, με προσφορά 52,9 εκ. ευρώ.
Πρόβλημα δημιουργήθηκε στην οικονομική προσφορά της βρετανικής εταιρείας. Σε αυτήν περιεχόταν (παρατύπως σύμφωνα με την ΕΡΓΟΣΕ) μια επιστολή, στην οποία η Balfour Beaty προσέφερε συνολική έκπτωση 23%, εάν έπαιρνε το έργο.