18:49 06/09
Η Βουλγαρία καταγράφει την υψηλότερη ετήσια αύξηση στις τιμές βιομηχανικού παραγωγού στην ΕΕ
Σε μηνιαία βάση, η Βουλγαρία κατατάχθηκε επίσης μεταξύ των πρώτων στην αύξηση των τιμών.
Επανέρχονται στο προσκήνιο τα σενάρια παραχώρησης της διαχείρισης των σταθμών εμπορευματοκιβωτίων των λιμένων Πειραιά και Θεσσαλονίκης σε ιδιώτες, αν και αρκετοί παρατηρητές εκτιμούν ότι οι διοικήσεις των δύο λιμένων δεν κινούνται με την ταχύτητα με την οποία αναμένονταν προς την κατεύθυνση αυτή.
Όπως αναφέρουν οι πηγές του Capital.gr παραμένει σε εκκρεμότητα εκ μέρους των δύο διοικήσεων η παροχή διευκρινήσεων αναφορικά με τα επόμενα βήματα τους, στο πλαίσιο των αποφάσεων που ελήφθησαν από κοινού με την πλευρά των εργαζομένων.
Συγκεκριμένα, παραμένει άγνωστο το αν οι δύο διοικήσεις θα προχωρήσουν σε μελέτες από τις οποίες θα προκύπτει το αν απαιτείται ή όχι η εμπλοκή ιδιωτών στην ανάπτυξη των δύο λιμανιών, καθώς επίσης και το πλαίσιο των μελετών αυτών.
Επίσης, παραμένει σε εκκρεμότητα το τι θα πράξουν και οι εργαζόμενοι προς την ίδια κατεύθυνση, αν και έχει γίνει ήδη γνωστό ότι οι λιμενεργάτες έχουν ήδη απορρίψει σειρά προτάσεων που τους υπέβαλλαν οι διοικήσεις των δύο λιμένων αναφορικά με τις μελέτες που προτίθενται να υλοποιήσουν.
Ωστόσο αρκετά υψηλόβαθμα στελέχη εμφανίζονται πεπεισμένα ότι τελικά από τις μελέτες θα προκύψει η αναγκαιότητα παρουσίας ιδιωτών στην περαιτέρω ανάπτυξη των σταθμών υποδοχής εμπορευματοκιβωτίων των λιμένων Πειραιά και Θεσσαλονίκης.
Την ίδια ώρα η Cosco δείχνει έτοιμη να επιβεβαιώσει εκ νέου το ενδιαφέρον για τη διαδικασία παραχώρησης της διαχείρισης των σταθμών υποδοχής container σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη. Σύμφωνα με τις πληροφορίες του Capital.gr η Cosco, με τη συνδρομή υψηλότατων κυβερνητικών στελεχών της Κίνας, έχουν καταστήσει σαφές στα υψηλότερα κλιμάκια της Ελληνικής κυβέρνησης ότι την εμπλοκή τους στη διαχείριση των λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης την εκλαμβάνουν ως στρατηγική επιλογή στην ανάπτυξη του Ομίλου σε παγκόσμιο επίπεδο.
Ήδη ο Πρεσβευτής της Κίνας στην Ελλάδα έχει ολοκληρώσει ένα ευρύ κύκλο επαφών και συναντήσεων στη διάρκεια των οποίων έχει τονίσει το ζωηρό ενδιαφέρον της χώρας του για στενότερη συνεργασία με την Ελλάδα στο λιμενικό τομέα, στο πλαίσιο της διακρατικής συμφωνίας που έχουν υπογράψει οι αρχηγοί των δύο εθνών.
Την ίδια ώρα η Cosco, μετά από μια περίοδο αναμόρφωσης των δρομολογίων της που είχαν αλλάξει εξαιτίας των κινητοποιήσεων σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη, έχει σχεδόν τριπλασιάσει τον όγκο των φορτίων που διακινεί μέσο των δύο μεγαλύτερων Ελληνικών λιμανιών.
Αρχικά και εξαιτίας των κινητοποιήσεων ο κινεζικός κολοσσός είχε αποσύρει τις απευθείας συνδέσεις του με τον Πειραιά και τη Θεσσαλονίκη, τις οποίες επαναφέρει τώρα με ακόμη δυναμικότερο τρόπο.
Όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, "στόχος της Cosco είναι να δείξει με τον τρόπο αυτό ότι παραμένει σταθερά προσηλωμένη στην απόφαση της να διεκδικήσει τη διαχείριση των container terminal στον Πειραιά και τη Θεσσαλονίκη".