Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 08-Ιαν-2007 13:10

    Ανησυχία για τη μελλοντική ομαλή λειτουργία του ΟΛΠ

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Καθώς οι ρυθμοί εργασιών στο container terminal του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά αποκαθίστανται σταδιακά αυξάνουν τα σενάρια για την επόμενη μέρα τόσο σε επίπεδο ιδιωτικοποίησης, όσο και σε επίπεδο λειτουργίας του terminal.

    Οι περισσότερες εταιρείες τακτικών γραμμών που χρησιμοποιούν το λιμάνι του Πειραιά δεν κρύβουν την ανησυχία τους για το αν θα συνεχίσει το terminal να λειτουργεί με κανονικούς ρυθμούς και μετά το πέρας του χρονικού ορίζοντα που έχει συμφωνηθεί από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και τους εργαζόμενους για τον διάλογο πάνω σε θέματα εκσυγχρονισμού κα ανάπτυξης.

    Μέσα σε ένα χρόνο περίπου το terminal αντιμετώπισε δύο κρίσεις με κινητοποιήσεις των εργαζομένων του που το κατέστησαν κυριολεκτικά νεκρό και ως εκ τούτου πολλά στελέχη εταιρειών δεν κρύβουν πλέον τον προβληματισμό τους για το κατά πόσο ΥΕΝ και εργαζόμενοι μπορούν να καταφέρουν να επιλύσουν τις διαφορές τους χωρίς να υπάρξουν προβλήματα.

    Αρκετές εταιρείες δε, δεν κρύβουν ότι μετά και την τελευταία κρίση επεξεργάζονται σχέδια by pass του λιμένα Πειραιά τα οποία θα ενεργοποιήσουν όταν κληθούν να αντιμετωπίσουν μια νέα κρίση, κάτι που θεωρούν πολύ πιθανό να συμβεί στο άμεσο μέλλον.

    Υπό την άποψη αυτή το terminal του Πειραιά έχει χάσει ήδη σημαντικό μέρος της αξιοπιστίας του παρά τις φιλότιμες προσπάθειες που καταβάλουν τα στελέχη των εν λόγω εταιρειών να πείσουν τα κεντρικά γραφεία τους ότι όλα θα εξελιχθούν ομαλά, μια εκδοχή που σε πολλές περιπτώσεις ούτε και οι ίδιοι πιστεύουν.

    Σε επίπεδο παραχώρησης υπηρεσιών του terminal σε ιδιώτες οι υποψήφιοι διεκδικητές δεν κρύβουν πλέον τους έντονους προβληματισμούς τους αναφορικά με το χρόνο που θα καταστεί εφικτή η προοπτική παραχώρησης. Επίσης, δεν κρύβουν τον προβληματισμό τους για το τελικό μοντέλο που θα επιλεγεί από την κυβέρνηση για να αναπτυχθούν τα terminals, εκτιμώντας ότι υπάρχουν κυβερνητικά στελέχη που εμπλέκονται στην όλη διαδικασία τα οποία είναι πεπεισμένα ότι δεν συντρέχουν λόγοι παραχώρησης.

    Αντιθέτως, πιστεύουν ότι ο Οργανισμός Λιμένα Πειραιά μπορεί και μόνος του να υλοποιήσει ένα φιλόδοξο πλάνο ανάπτυξης, όπως άλλωστε υποστηρίζει και η πλευρά των εργαζομένων.

    Ωστόσο για κάποιες απο τις εταιρείες αυτές η αμεσότερη εμπλοκή τους στο λιμάνι του Πειραιά αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου στρατηγικού σχεδιασμού που έχει να κάνει με την παρουσία τους και την ανάπτυξη δικτύων τους στην Ανατολική Μεσόγειο με στόχο τις αγορές της Βαλκανικής και της Μαύρης Θάλασσας.

    Αυτό σημαίνει ότι συν τω χρόνω θα ενισχυθούν από πλευρά τους οι πιέσεις σε υψηλά κλιμάκια της κυβέρνησης προκειμένου να επιλεγεί η κατεύθυνση των παραχωρήσεων, παρά η αυτόνομη ανάπτυξη του terminal. Η ιδανική λύση, κατά την άποψη υψηλόβαθμών στελεχών των Ελληνικών λιμένων, βρίσκεται στη μέση.

    Σύμφωνα με ένα σενάριο που εμφανίστηκε παλαιότερα, αλλά μετά τις τελευταίες εξελίξεις, κερδίζει σχεδόν κάθε μέρα υποστηρικτές, το terminal του Πειραιά θα μπορούσε να αναπτυχθεί με ένα μικτό σχήμα μέσο της παραχώρησης ενός μέρους των εγκαταστάσεων του σε ιδιώτες. Ένα άλλο μέρος θα παραμείνει υπο τον έλεγχο του Οργανισμού.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ