18:49 06/09
Η Βουλγαρία καταγράφει την υψηλότερη ετήσια αύξηση στις τιμές βιομηχανικού παραγωγού στην ΕΕ
Σε μηνιαία βάση, η Βουλγαρία κατατάχθηκε επίσης μεταξύ των πρώτων στην αύξηση των τιμών.
Ερωτήματα προκαλεί σε όλους τους ενδιαφερόμενους η απόφαση του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Μανώλη Κεφαλογιάννη να παγώσει τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης των σταθμών υποδοχής εμπορευματοκιβωτίων των λιμένων Πειραιά και Θεσσαλονίκης.
Αμέσως μετά την ανακοίνωση του αποτελέσματος της χθεσινής συνάντησης του υπήρξε μια έντονη κινητικότητα με τους περισσότερους εκ των εν δυνάμει υποψηφίων να αναζητούν πληροφόρηση αναφορικά με τις αποφάσεις του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας.
Προς την κατεύθυνση αυτή δεν υπάρχει προς το παρόν καμιά απολύτως ενημέρωση. Παράγοντες του χώρου εκτιμούν πως τα "συνεχή πισωγυρίσματα" του κ. Κεφαλογιάννη ωστόσο δημιουργούν στην αγορά την αίσθηση ότι η κυβέρνηση εξακολουθεί να δίνει "ραντεβού στα τυφλά" με πρώτο διδάξαντα τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας.
Και αυτό διότι επί σειρά 15 και πλέον συναντήσεων μεταξύ των δύο πλευρών δεν υπήρξε απολύτως καμιά θετική εξέλιξη πλην εκείνης που πραγματοποιήθηκε στην διάρκεια της 23ης Δεκεμβρίου 2006.
Στη συνάντηση αυτή οι εργαζόμενοι κατήλθαν στο διάλογο, έχοντας ήδη παραλάβει τα εκκαθαριστικά τους από τα οποία προέκυπτε μια ζοφερή εικόνα των οικονομικών τους, η οποία λειτούργησε καταλυτικά στο να ρίξουν νερό στο κρασί τους.
Οι δεσμεύσεις όμως του κυβερνητικού εκπροσώπου κ. Θ. Ρουσσόπουλου, περί απόφασης της κυβέρνησης να μην υπάρξει διάλογος πέραν του διμήνου, απλά πήγαν περίπατο μετά την απόφαση του κ. Κεφαλογιάννη να δώσει στους εργαζόμενους αυτό που ήθελαν για να κλείσει το θέμα και να ανοίξουν τα λιμάνια.
Ουδείς όμως εμπιστεύεται τον κ. Κεφαλογιάννη. Ούτε οι εργαζόμενοι οι οποίοι θεωρούν την συμφωνία ιδιαίτερα εύθραυστή. Ούτε οι χρήστες που αναρωτιούνται γιατί καθυστέρησε δύο μήνες ο κ. υπουργός να δώσει αυτό που έδωσε, το οποίο είναι αυτό που του ζητούσαν από την αρχή. Ούτε και οι υποψήφιοι διεκδικητές της ιδιωτικοποίησης που πιστεύουν πλέον ακράδαντα ότι ο κ. υπουργός βαδίζει στα τυφλά χωρίς να ξέρει τι θέλει και πως θα το πετύχει, αφήνοντας να αναπτύσσονται διάφορα σενάρια που προς στιγμήν καλύπτουν την αδυναμία του να χειριστεί το θέμα.
ΟΛΘ: Λήξη των κινητοποιήσεων των εργαζομένων
Η διοίκηση της ΟΛΘ με σημερινή της ανακοίνωση αναφέρει ότι τερματίζονται οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων της, που διήρκησαν περί τις 8 εβδομάδες και αφορούσαν αποχή από υπερωριακή απασχόληση, καθώς και αποχή από απασχόληση κατά τη διάρκεια Σαββάτου, Κυριακής και αργιών. Στην ανακοίνωση επισημαίνεται ότι ο τερματισμός των κινητοποιήσεων επιτεύχθηκε μετά από επίπονες διαπραγματεύσεις εβδομάδων, μεταξύ των εκπροσώπων των εργαζομένων, των διοικήσεων των λιμένων και του κ. ΥΕΝ.
Η συμφωνία που επιτεύχθηκε στο γραφείο του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, κ. Μ. Κεφαλογιάννη, προβλέπει τη λήξη των κινητοποιήσεων των εργαζομένων από την Τετάρτη 3/1/2007, και τη διεξαγωγή διαλόγου για τα θέματα του βέλτιστου τρόπου ανάπτυξης του λιμένα της Θεσσαλονίκης, που θα ολοκληρωθεί το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Απριλίου, με καταληκτική ημερομηνία την 30/04/2007.
ΟΛΠ: Τερματισμός κινητοποιήσεων εργαζομένων
Τη λήξη των κινητοποιήσεων ανακοίνωσε και η διοίκηση του ΟΛΠ. Σε σχετική ανακοίνωση αναφέρεται ότι "τερματίστηκαν οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων που αφορούσαν αποχή από υπερωριακή απασχόληση, καθώς και απασχόληση Σαββάτου - Κυριακής και αργιών.
Η συμφωνία, που επιτεύχθηκε μετά από μακρά περίοδο διαπραγματεύσεων, προβλέπει τη λήξη των κινητοποιήσεων των εργαζομένων από σήμερα 3/1/2007 και τη διεξαγωγή διαλόγου με θέμα τον βέλτιστο τρόπο ανάπτυξης του λιμένα Πειραιά, ο οποίος θα ολοκληρωθεί το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Απριλίου, με καταληκτική ημερομηνία την 30/04/2007 και δυνατότητα παράτασης, εφόσον τούτο κριθεί αναγκαίο".