18:49 06/09
Η Βουλγαρία καταγράφει την υψηλότερη ετήσια αύξηση στις τιμές βιομηχανικού παραγωγού στην ΕΕ
Σε μηνιαία βάση, η Βουλγαρία κατατάχθηκε επίσης μεταξύ των πρώτων στην αύξηση των τιμών.
Την πεποίθηση του ότι το αργότερο μέχρι την Τετάρτη το μεσημέρι οι εργαζόμενοι θα έχουν επιστρέψει στους κανονικούς ρυθμούς εργασίας στο λιμάνι του Πειραιά εξέφρασε πριν από λίγο στο Capital.gr ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΠ Α.Ε. κ. Νίκος Αναστασόπουλος.
Ο κ. Αναστασόπουλος υποστήριξε ότι μεταξύ των δύο πλευρών επήλθε συμφωνία η οποία και αποτυπώνεται σε μνημόνιο 1,5 παραγράφου που υπεγράφη και από τις δύο πλευρές.
Το μνημόνιο αυτό προβλέπει ότι θα διακοπεί κάθε διαδικασία προώθησης της παραχώρησης υπηρεσιών του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά σε ιδιώτες μέχρι να ολοκληρωθεί ο διάλογος μεταξύ των δύο πλευρών.
Επίσης μέχρι της 30 Απριλίου 2007 και οι δύο πλευρές θα πρέπει να είναι έτοιμες να παρουσιάσουν μελέτες που θα καταδεικνύουν τα καλύτερα δυνατά μοντέλα ανάπτυξης του πρώτου λιμανιού της χώρας.
Σύμφωνα με τις προβλέψεις του κ. Αναστασόπουλου οι διοικήσεις των εργαζομένων θα εγκρίνουν το μνημόνιο συμφωνίας και θα αποφασίσουν την άρση της αποχής τους από την υπερωριακή εργασία.
Αυτό κατά τη γνώμη του σημαίνει ότι θα επιστρέψουν άμεσα στην εργασία τους, κάτι που χρονικά το προσδιορίζει να συμβεί αύριο το μεσημέρι.
Συνάντηση των διοικητικών συμβουλίων
Το Capital.gr είχε δημοσιεύσει νωρίτερα ότι οριστικές αποφάσεις για την επιστροφή τους στην υπερωριακή εργασία αναμένεται να λάβουν την Τετάρτη το πρωί οι εργαζόμενοι στα δύο μεγάλα λιμάνια της χώρας.
Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων συναντήθηκαν εκτάκτως με τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Μ. Κεφαλογιάννη ο οποίος τους ενημέρωσε ότι μπορεί να πραγματοποιηθεί διάλογος μέχρι τις 30 Απριλίου χωρίς δεσμεύσεις αναφορικά με το μέλλον των δύο λιμανιών.
Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων θεωρούν, σε πρώτη φάση, ικανοποιητική την πρόταση του κ. Κεφαλογιάννη επιφυλάχθηκαν ωστόσο να λάβουν θέση αναφορικά με το αν την αποδέχονται και θα επιστρέψουν στην εργασία τους.
Η πρόταση Κεφαλογιάννη θα τεθεί προς συζήτηση στις διοικήσεις των συνδικαλιστικών φορέων των εργαζομένων στα λιμάνια αύριο το πρωί, ενώ συνδικαλιστικά στελέχη των λιμενεργατών δεν απέκλεισαν το ενδεχόμενο να πραγματοποιήσουν έκτακτη γενική συνέλευση για να λάβουν την απόφαση τους.
Από τη πλευρά του ΥΕΝ υποστηρίζεται ότι επιτεύχθει συμφωνία μεταξύ των δύο πλευρών ώστε να επανέλθουν τα δύο λιμάνια σε κανονικούς ρυθμούς εργασιών.
Την απορία του εξάλλου για το τι ακριβώς προσπαθούσε να κάνει ο κ. Κεφαλογιάννης εδώ και δύο μήνες εξέφρασε ο Πρόεδρος της Διεθνούς Ναυτικής Ένωσης κ. Νίκος Αρβανίτης στο Capital.gr.
"Αν όντως ευσταθούν όσα υποστηρίζει η πλευρά του ΥΕΝ, τότε οι εργαζόμενοι πήραν αυτό που ήθελαν από την αρχή. Δε μπορώ να καταλάβω γιατί έπρεπε να φτάσουμε εδώ που φτάσαμε για να πάρουν οι εργαζόμενοι κάτι που θα μπορούσε να τους είχε δοθεί από την αρχή, ώστε να μη τιναχθεί το εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο της χώρας στον αέρα”, ανέφερε ο κ. Αρβανίτης.
Αποστάσεις ασφαλείας από τους πανηγυρισμούς του κ. Κεφαλογιάννη κρατούν οι συνδικαλιστές οι οποίοι υποστηρίζουν ότι “δεν πρέπει να θεωρείται δεδομένο τίποτε. Έχουμε στα χέρια μας μια καλή πρόταση που τείνει να μας καλύψει, αλλά οι διοικήσεις θα αποφασίσουν τελικά το τι μέλλει γενέσθαι”.
Θα πρέπει να θεωρείται βέβαιο ότι τουλάχιστον και αύριο τα λιμάνια θα παραμείνουν κλειστά.
Εξώδικα στα λιμάνια για διαφυγόντα κέρδη
Εξάλλου, όπως μετέδωσε νωρίτερα το Capital.gr με εξώδικες διαμαρτυρίες επιφυλασσόμενες κάθε νομίμου δικαιώματός τους για διαφυγόντα κέρδη και ζημιές απαντούν οι εταιρείες τακτικών δια θαλάσσης μεταφορών στις συνεχιζόμενες κινητοποιήσεις των εργαζομένων στο λιμάνι του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.
Ήδη η Zim Lines απέστειλε εξώδικη διαμαρτυρία στον Οργανισμό Λιμένα Πειραιά με την οποία εκφράζει την έντονη δυσαρέσκειά της για τις συνεχιζόμενες κινητοποιήσεις και δηλώνει ότι επιφυλάσσεται κάθε νόμιμου δικαιώματός της απέναντι στο λιμάνι για οικονομικές ζημιές και διαφυγόντα κέρδη.
Επίσης, το "πράσινο φως" από τα κεντρικά γραφεία στη Γαλλία αναμένει και η CMA προκειμένου να καταθέσει και αυτή εξώδικη δήλωση διαμαρτυρίας προς το λιμάνι του Πειραιά.
Οι εργαζόμενοι στα δυο μεγάλα λιμάνια της χώρας εντός των προσεχών ημερών συμπληρώνουν δυο μήνες αποχής από τις υπερωριακές εργασίες με συνέπεια να έχουν καταστεί νεκρά τα δυο μεγάλα λιμάνια της χώρας.
Λίγο πριν την αλλαγή του χρόνου και το λιμάνι του Βόλου ανακοίνωσε ότι δεν έχει τη δυνατότητα πλέον να δέχεται ελληνικά φορτία εξαιτίας αδυναμίας του να δεχτεί επιπρόσθετο μεταφορικό έργο όπως συνέβαινε στη διάρκεια του τελευταίου μήνα.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr το 90% των ελληνικών φορτίων κατευθύνεται αυτή τη στιγμή στο λιμάνι της Κωνσταντινούπολης. Κύκλοι της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείο εμπορικής ναυτιλίας εξεδήλωσαν τη λύπη τους για την απόφαση των μεταφορικών εταιρειών να στείλουν εξώδικα στη διοίκηση του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά.
Τι απαντά ο ΟΛΠ για το εξώδικο της Zim Lines
Αναφορικά με τα δημοσιεύματα του τύπου περί εξώδικης διαμαρτυρίας της εταιρείας ΖΙΜ, σας πληροφορούμε ότι το επενδυτικό κοινό θα ενημερωθεί σχετικά ευθύς μόλις κοινοποιηθεί στην εν λόγω εταιρεία η απάντηση της Διοίκησης του ΟΛΠ ΑΕ.
Σε κάθε περίπτωση όμως υπογραμμίζεται ότι δεν υφίσταται θέμα αντισυμβατικής συμπεριφοράς εκ μέρους του ΟΛΠ.