22:54 05/09
Ο Τραμπ απειλεί με τιμωρητικούς δασμούς την ΕΕ για το πρόστιμο στην Google
"Η Ευρώπη επιτέθηκε σήμερα σε άλλη μια μεγάλη αμερικανική εταιρεία, τη Google".
(ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: 16:45)
Δύο κοινοπρακτικά σχήματα κατέθεσαν τελικά προσφορές για την ανάληψη του έργου για την κατασκευή του οδικού άξονα Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα.
Ειδικότερα, πρόκειται για τις κοινοπραξίες "Hellenic Autopistas" και "ΑΠΙΟΝ ΚΛΕΟΣ" . Στο κοινοπρακτικό σχήμα "Hellenic Autopistas" συμμετέχουν οι εταιρείες: Cintra S.A, ΓΕΚ Α.Ε., Iidium Concessiones de Infraestructuras S.A, Dragados S.A., Ferrovial Agroman SA, ΤΕΡΝΑ Α.Ε.
Στο "ΑΠΙΟΝ ΚΛΕΟΣ" συμμετέχουν οι εταιρείες: Vinci S.A., Ελληνική Τεχνοδομική ΤΕΒ Α.Ε., Άκτωρ ΑΤΕ, J&P Άβαξ ΑΕ, Hochtief Projektentwicklung GMBH, ΑΘΗΝΑ ΑΤΕ.
Σημειώνεται ότι για το διαγωνισμό είχαν προεπιλεγεί 4 όμιλοι. Στην κατάθεση των προσφορών εγια τον συγχρηματοδοτούμενο άξονα - φιλέτο είχε αναφερθεί σε πρωινό του δημοσίευμα το Capital.gr το οποίο ανέφερε τα εξής:
Η "μητέρα των μαχών" για το φιλέτο των 1,8 δισ. ευρώ
Σε εξαιρετικά τεταμένο κλίμα, τόσο επιχειρηματικά όσο και πολιτικά μετά τη στάση Σουφλιά στην υπόθεση του ΟΤΕ, αναμένεται σήμερα η κατάθεση των προσφορών για τον συγχρηματοδοτούμενο οδικό άξονα - φιλέτο "Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα", εκτιμώμενου προϋπολογισμού 1,8 δισ. ευρώ.
Τα δύο μεγάλα αντίπαλα εργολαβικά στρατόπεδα που έχουν συγκροτηθεί στο μέτωπο της διεκδίκησης των μεγάλων συμβάσεων παραχώρησης (ΓΕΚ – Cintra – ACS και Vinci – Hochtief – Ελληνική Τεχνοδομική – J&P Άβαξ – Αθηνά) θα βρεθούν και σήμερα αντιμέτωπα στην "μητέρα των μαχών", με έπαθλο την μεγαλύτερη σε αξία και ίσως σημαντικότερη μέχρι αυτή τη στιγμή σύμβαση από το πακέτο των μεγάλων συγχρηματοδοτούμενων οδικών αξόνων.
Είναι δεδομένο ότι οι τελευταίες εξελίξεις γύρω από την επίμαχη τροπολογία για την αποκρατικοποίηση του ΟΤΕ και την στάση του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Γιώργου Σουφλιά έχουν ρίξει την σκιά τους και σε ό,τι αφορά την πορεία των μεγάλων έργων και διαγωνισμών.
Σε επιχειρηματικό επίπεδο, πάντως, όπως επισημαίνουν στελέχη των δύο αντίπαλων στρατοπέδων που έχουν διαμορφωθεί, η σημερινή μάχη αναμένεται ιδιαιτέρως σκληρή, ειδικά καθώς μέχρι την τελική ετοιμασία των προσφορών δεν μεσολάβησε τοποθέτηση της ηγεσίας του ΥΠΕΧΩΔΕ στην υπόθεση του άξονα Κεντρικής Ελλάδος (Ε – 65), μετά την απόφαση του ΣτΕ υπέρ της προσφυγής των ΓΕΚ – Cintra – ACS. Ίσως, λένε ορισμένοι παράγοντες του κλάδου, αυτό να έγινε προκειμένου να εξασφαλιστεί από το ΥΠΕΧΩΔΕ ο μεγαλύτερος δυνατός ανταγωνισμός και να αποφευχθεί μία "εξομάλυνση" στην αντιπαράθεση ανάμεσα στους δύο αντιπάλους.
Το συγκεκριμένο σχήμα, το οποίο έχει αναδειχθεί προσωρινός ανάδοχος και στο έργο της Ιόνιας Οδού, βρίσκεται από σήμερα και επισήμως αντιμέτωπο και στον άξονα "Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα" με την ευρεία συμμαχία των Vinci – Hochtief – Ελληνική Τεχνοδομική – J&P Άβαξ – Αθηνά, η οποία (με την προσθήκη της ΑΕΓΕΚ) έχει ήδη αναδειχθεί οριστικός ανάδοχος στο έργο "Μαλιακός – Κλειδί". Θυμίζουμε, επίσης, ότι κοινοπραξίες υπό την Ελληνική Τεχνοδομική έχουν αναλάβει την υποθαλάσσια σήραγγα Θεσσαλονίκης και σύντομα θα υπογράψουν την σύμβαση ανάληψης και του άξονα Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα με τον κλάδο Λεύκτρο – Σπάρτη.
Σίγουρα η δικαίωση των ΓΕΚ – Cintra – ACS στην υπόθεση του άξονα Κεντρικής Ελλάδος άλλαξε τα δεδομένα και τις ισορροπίες, και μένει να φανεί ποια θα είναι η οριστική κατάληξη του σήριαλ με την επίσημη τοποθέτηση και της ηγεσίας του ΥΠΕΧΩΔΕ επί του θέματος.
Κ. Λάμπρου