20:18 06/09
ΗΠΑ: Τουλάχιστον 88 ταχυδρομικές υπηρεσίες διέκοψαν τις αποστολές δεμάτων στις ΗΠΑ, λόγω των δασμών
Εξαιρούνται από τους δασμούς μόνο οι αποστολές μεταξύ ιδιωτών.
Το νέο ναυάγιο που σημειώθηκε χθες αργά το βράδυ στις διαπραγματεύσεις μεταξύ των διοικήσεων των δύο μεγάλων λιμανιών της χώρας με τους εκπροσώπους των εργαζομένων για την άρση του αδιεξόδου που καταγράφεται εξαιτίας των κινητοποιήσεων των τελευταίων από τις οποίες έχουν νεκρώσει τα δύο λιμάνια, θέτει πλέον τις δύο διοικήσεις των Οργανισμών Λιμένων προ των ευθυνών τους.
Ο κύκλος των διαπραγματεύσεων έχει πλέον κλείσει με τις δύο πλευρές να παραμένουν σταθερές στις θέσεις τους.
Οι μεν διοικήσεις των ΟΛΠ και ΟΛΘ, ακολουθώντας την κυβερνητική γραμμή, δεν συζητούν καμιά παράταση έξι μηνών, υπογραμμίζοντας ότι η σχετική διαδικασία παραχώρησης υπηρεσιών των δύο λιμένων σε ιδιώτες μπορεί να παγώσει μόνον μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου, ενώ τα δε προεδρία των συνδικαλιστικών φορέων των δύο λιμένων δεν συζητούν καμιά πρόταση το χρονοδιάγραμμα της οποίας είναι μιρκότερο των έξι μηνών.
Βρισκόμαστε δηλαδή για άλλη μια φορά στο μηδέν, με τη μόνη διαφορά πως αυτή τη φορά στις σχετικές διαπραγματεύσεις δεν μετείχε ούτε ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Μανώλης Κεφαλογιάννης, αλλά ούτε και ο καθ΄ύλην αρμόδιος Γενικός Γραμματέας Λιμένων κ. Γιώργος Βλάχος.
Οι πληροφορίες του Capital.gr θέλουν τις δύο διοικήσεις των λιμένων να έχουν προβλέψει το ναυάγιο και για το λόγο αυτό να έχουν ήδη επεξεργαστεί σενάρια για την επόμενη μέρα, τα οποία ωστόσο δεν απέχουν από τα σενάρια των πρώτων ημερών στα οποία εκτενώς είχε αναφερθεί ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΠ Α.Ε. κ. Νίκος Αναστασόπουλος.
Σύμφωνα λοιπόν με τα σενάρια αυτά οι δύο διοικήσεις προσφεύγουν στη δικαιοσύνη, ζητώντας να κηρυχθεί λευκή απεργία η μείωση της παραγωγικότητας των δύο τέρμιναλ, η οποία ωστόσο στην διάρκεια των τελευταίων ημερών έχει αποκατασταθεί σε ικανό βαθμό.
Ταυτόχρονα προχωρά κανονικά η διαδικασία της προκήρυξης – πρόσκλησης ενδιαφέροντος προς τους ξένους επενδυτές που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για τα δύο τέρμιναλ. Και όλα αυτά ενώ οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων συνεχίζονται.
Η ζημιά όμως έχει ήδη γίνει και για το λόγο αυτό η άλλοτε χαμηλών τόνων ΔΝΕ έφτασε στο σημείο να προχωρήσει στην έκδοση ανακοίνωσης η οποία ούτε λίγο, ούτε πολύ κάνει λόγο για έλλειμμα σοβαρότητας και από τις δύο πλευρές, αφού τα λιμάνια έχουν ήδη απαξιωθεί και είναι πλέον ερώτημα το αν τα πλοία θα επιστρέψουν και πότε.