Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 05-Δεκ-2006 08:45

    Σε τεντωμένο σχοινί οι σχέσεις των εργολάβων-Απειλή νέων προσφυγών

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Σε εξαιρετικά τεταμένο κλίμα αναμένεται να πραγματοποιηθεί με βάση τα σημερινά δεδομένα ο διαγωνισμός για τον άξονα "Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα", εκτιμώμενου προϋπολογισμού 1,8 δισ. ευρώ.

    Η υποβολή προσφορών για το συγχρηματοδοτούμενο οδικό άξονα έχει προγραμματιστεί για τις 18 Δεκεμβρίου και όπως επισημαίνουν στελέχη των δύο αντίπαλων στρατοπέδων που έχουν διαμορφωθεί, η μάχη αναμένεται ιδιαιτέρως σκληρή. Σε αυτό συντελούν και οι πρόσφατες εξελίξεις γύρω από τον άξονα Κεντρικής Ελλάδος (Ε – 65) και την απόφαση του ΣτΕ υπέρ της προσφυγής των ΓΕΚ – Cintra – ACS.

    Το συγκεκριμένο σχήμα, το οποίο έχει αναδειχθεί προσωρινός ανάδοχος και στο έργο της Ιόνιας Οδού, θα βρεθεί αντιμέτωπο με την ευρεία συμμαχία των Vinci – Hochtief – Ελληνική Τεχνοδομική – J&P Άβαξ – Αθηνά, η οποία (με την προσθήκη της ΑΕΓΕΚ) έχει ήδη αναδειχθεί οριστικός ανάδοχος στο έργο "Μαλιακός – Κλειδί". Θυμίζουμε, επίσης, ότι κοινοπραξίες υπό την Ελληνική Τεχνοδομική έχουν αναλάβει την υποθαλάσσια σήραγγα Θεσσαλονίκης και πρόκειται σύντομα να υπογράψουν την σύμβαση ανάληψης και του άξονα Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα με τον κλάδο Λεύκτρο – Σπάρτη.

    Πάντως, δεν αποκλείεται οι συνθήκες να διαφοροποιηθούν όσο θα πλησιάζουμε στις 18 Δεκεμβρίου, αν και με βάση τα σημερινά δεδομένα μία ενδεχόμενη προσέγγιση ανάμεσα στις δύο πλευρές φαντάζει δύσκολη, όχι όμως και απίθανη. Σίγουρα η δικαίωση των ΓΕΚ – Cintra – ACS στην υπόθεση του άξονα Κεντρικής Ελλάδος άλλαξε τα δεδομένα και τις ισορροπίες, και μένει να φανεί ποια θα είναι η οριστική κατάληξη του σήριαλ με την επίσημη τοποθέτηση και της ηγεσίας του ΥΠΕΧΩΔΕ επί του θέματος.

    Στο παρασκήνιο βρίσκονται σε εξέλιξη έντονες διεργασίες και ζυμώσεις, ενώ δεν αποκλείεται ανάλογα με τις εξελίξεις να υπάρξουν και νέα δεδομένα στον πόλεμο ισορροπιών. Θυμίζουμε, π.χ. ότι προς το παρόν η κοινοπραξία των Vinci – J&P Άβαξ δεν έχει προσφύγει στην Ε.Ε. για το έργο της Ιόνιας Οδού, αν και έχει γνωστοποιήσει την πρόθεσή της να το πράξει. Τίποτα δεν αποκλείει – ανάλογα με την πορεία των ζυμώσεων που βρίσκονται σε εξέλιξη – τελικά η προσφυγή να γίνει, με κύριο στόχο να κερδηθεί χρόνος και να καθυστερήσει η υπογραφή της σύμβασης ανάθεσης της Ιόνιας Οδού στην κοινοπραξία των ΓΕΚ – Cintra – ACS.

    Επίσης, κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει μία αλλαγή σκηνικού και μία ενδεχόμενη αλλαγή του κλίματος αντιπαράθεσης ενόψει της ενεργοποίησης και του διαγωνισμού για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, όπου αντίπαλα θα βρεθούν και πάλι τα ίδια στρατόπεδα.

    Κ. Λάμπρου

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ