18:49 06/09
Η Βουλγαρία καταγράφει την υψηλότερη ετήσια αύξηση στις τιμές βιομηχανικού παραγωγού στην ΕΕ
Σε μηνιαία βάση, η Βουλγαρία κατατάχθηκε επίσης μεταξύ των πρώτων στην αύξηση των τιμών.
Την παρέμβαση του Πρωθυπουργού κ. Κώστα Καραμανλή αναμένουν πλέον οι εργαζόμενοι στα δύο μεγάλα λιμάνια της χώρας προκειμένου να αρθεί το αδιέξοδο που σημειώνεται στις συνομιλίες τους με το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και τις διοικήσεις των δύο οργανισμών λιμένων.
Σήμερα οι κινητοποιήσεις των λιμενεργατών εισέρχονται στην τέταρτη εβδομάδα τους με τα δύο μεγάλα λιμάνια της χώρας να θυμίζουν εδώ και μέρες "νεκροταφεία κοντέινερ", καθώς αντιδρούν στην προσπάθεια ιδιωτικοποίησης των δύο σταθμών υποδοχής κοντέινερ.
Οι λιμενεργάτες έχουν ήδη ξεκαθαρίσει εδώ και μέρες ότι θεωρούν τον ΥΕΝ κ. Μανώλη Κεφαλογιάννη αναξιόπιστο συνομιλητή και στρέφουν πλέον το βλέμμα τους προς τον Πρωθυπουργό, αλλά και τον υπουργό Οικονομίας κ. Γιώργο Αλογοσκούφη προκειμένου να εξευρεθεί λύση.
Για το λόγο αυτό υψηλόβαθμα στελέχη της κυβέρνησης έχουν ήδη αναλάβει πρωτοβουλία να κλείσουν ένα ραντεβού του Πρωθυπουργού με τους λιμενεργάτες, χωρίς ωστόσο μέχρι αυτή την ώρα να είναι ξεκάθαρο αν και υπό ποιες συνθήκες θα δεχθεί ο κ. Καραμανλής να δει τους λιμενεργάτες.
Το υπουργείο Οικονομίας και ο κ. Αλογοσκούφης, παρά το γεγονός πως ο ίδιος έχει ξεκαθαρίσει ότι το θέμα της ιδιωτικοποίησης των λιμανιών το χειρίζεται αποκλειστικά ο κ. Κεφαλογιάννης, εμπλέκεται εκ των πραγμάτων καθώς είναι ο βασικός μέτοχος των δύο λιμανιών, με το ΥΕΝ να διατηρεί το ρόλο του επιτηρητή.
Η εμπλοκή του κ. Αλογοσκούφη έχει ως αποτέλεσμα οι εκπρόσωποι των εργαζομένων να υποστηρίζουν ότι η παρέμβαση του κρίνεται πλέον επιβεβλημένη αυτή τη χρονική στιγμή κατά την οποία δεν φαίνεται διέξοδο από πουθενά.
Δύο προτάσεις, δύο πολιτικές, καμιά δέσμευση
Οι δύο διαδοχικές, αλλά ανεξάρτητες η μια από την άλλη, προτάσεις που υποβλήθηκαν προς την πλευρά των εργαζομένων, από τις διοικήσεις των λιμένων Πειραιά και Θεσσαλονίκης, δείχνουν –κατά την άποψη τους– την πλήρη αδυναμία του κ. Κεφαλογιάννη να δώσει μια ολοκληρωμένη και ξεκάθαρη θέση προς συζήτηση.
Συγκεκριμένα η διοίκηση του λιμανιού της συμπρωτεύουσας κατέθεσε στους εργαζομένους πρόταση για τρίμηνη αναστολή της ιδιωτικοποίησης και η διοίκηση του λιμανιού του Πειραιά πρόταση για δίμηνη αναστολή, ενώ την ίδια ώρα ο κ. Κεφαλογιάννης δεν δείχνει έτοιμος να καταθέσει μια και μόνον ολοκληρωμένη θέση προς συζήτηση.
Η εμφάνιση των δύο διαφορετικών προτάσεων ήταν αυτή που φόβισε τους εργαζόμενους των δύο λιμανιών και τους επανέφερε στην πρώτη θέση τους, βάσει της οποίας ζητούν την απόσυρση της πρότασης για ιδιωτικοποίηση, αν και τουλάχιστον οι εργαζόμενοι στη Θεσσαλονίκη ήταν έτοιμοι να διαπραγματευτούν με απώτερο σκοπό να επανέλθουν σε κανονικούς ρυθμούς εργασιών.
Κάθετα αντίθετοι ήσαν ευθύς εξ αρχής οι εργαζόμενοι στο λιμάνι του Πειραιά οι οποίοι υπογράμμιζαν ότι οι δύο διαφορετικές προτάσεις, δημιουργούν εκ των πραγμάτων εξελίξεις δύο ταχυτήτων που ως στόχο τους είχαν να κάμψουν το μέτωπο των λιμενεργατών.
Τελικά οι λιμενεργάτες του Πειραιά, έπεισαν τους συναδέλφους τους, της Θεσσαλονίκης, να απορρίψουν την πρόταση του Διευθύνοντα Συμβούλου της ΟΛΘ Α.Ε. κ. Γιάννη Τσάρα και να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους.
Σύσκεψη στη Νομαρχία Πειραιά
Η κατάσταση, η οποία έχει ξεφύγει πλέον από κάθε έλεγχο, κινητοποίησε το Νομάρχη Πειραιά κ. Γιάννη Μίχα, ο οποίος κάλεσε για σήμερα το απόγευμα μια διευρυμένη σύσκεψη με την συμμετοχή όλων των άμεσα εμπλεκομένων για να συζητηθούν τρόποι να ξεπεραστεί η κρίση.
Ο κ. Μίχας ανέλαβε την πρωτοβουλία αυτή μετά την αδυναμία που δήλωσαν οι παραγωγικές τάξεις αφενός να γεφυρώσουν το χάσμα των απόψεων που διατυπώνονται ένθεν και ένθεν και αφετέρου να καλύψουν τα σοβαρά προβλήματα που ήδη καταγράφονται στην αγορά αναφορικά με τον ομαλό εφοδιασμό της με προιόντα τα οποία παραμένουν εγκλωβισμένα στα δύο κοντέινερ τέρμιναλ.
Οι εκκλήσεις των παραγωγικών τάξεων για διάλογο άλλη μια φορά έπεσαν στο κενό κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακού με τους λιμενεργάτες να δηλώνουν ότι δεν πρόκειται να συνομιλήσουν με τον κ. Κεφαλογιάννη, καλώντας ταυτόχρονα τον Πρωθυπουργό να ορίσει εκείνος άλλον υπεύθυνο για την πραγματοποίηση ενός υπεύθυνου διαλόγου, όπως έλεγαν.
Το μείζον θέμα ωστόσο είναι το τι θα γίνει με την διαδικασία της παραχώρησης των δύο σταθμών εμπορευματοκιβωτίων και το κατά πόσο είναι εφικτή υπό τις παρούσες συνθήκες, μια εξέλιξη που θα πρέπει να θεωρείται ιδιαίτερα δυσμενής.
Εκτός όμως από τους λιμενεργάτες, συνάντηση με τον Πρωθυπουργό έχει ζητήσει και ο κ. Κεφαλογιάννης προκειμένου να τον ενημερώσει για τις εξελίξεις, αλλά και για να αποσπάσει πολιτική κάλυψη για τις κινήσεις του.
Νέο ναυάγιο στη σύσκεψη με νομαρχία Πειραιά
Νέο ναυάγιο σημειώθηκε και κατά τη διάρκεια της σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του Νομάρχη Πειραιά κ. Γιάννη Μίχα για την άρση του αδιεξόδου που σημειώνεται στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.
Οι εργαζόμενοι απέρριψαν για άλλη μια φορά την πρόταση του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Μανώλη Κεφαλογιάννη για δίμηνη αναστολή της διαδικασίας παραχώρησης της διαχείρισης του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων του λιμένα Πειραιά.
Εκτός όμως ότι απέρριψαν την σχετική πρόταση, αυτή τη φορά προσέθεσαν ότι θεωρούν τον κ. Κεφαλογιάννη "αναξιόπιστο συνομιλητή" και κάλεσαν τον Πρωθυπουργό να αναλάβει πρωτοβουλία για την άρση του αδιεξόδου αποσύροντας τη σχετική πρόταση ιδιωτικοποίησης.
Εξάλλου παράγοντες της αγοράς των τακτικών δια θαλάσσης μεταφορών επιρρίπτουν πλέον ανοικτά ευθύνες στη διοίκηση του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά για αδυναμία αντιμετώπισης της κρίσης, καλώντας την να αναλάβει δυναμικές πρωτοβουλίες.
Προς το παρόν ο Πρωθυπουργός δεν έχει ανταποκριθεί ούτε στο αίτημα του κ. Κεφαλογιάννη για συνάντηση, αλλά ούτε και στην πρόσκληση των λιμενεργατών να αναλάβει πρωτοβουλία.