Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 02-Ιουν-2014 08:50

    Κατεδαφίζουν τις...ζημιές οι μεγάλες κατασκευαστικές

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Δημήτρη Δελεβέγκου
     
    Ένα από τα καλύτερα των τελευταίων χρόνων υπήρξε το φετινό πρώτο τρίμηνο για τους τρεις μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους Ελλάκτωρ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και J&P Άβαξ, εξέλιξη που αποδίδεται στην επανεκκίνηση-τον περασμένο Ιανουάριο- των κατασκευαστικών εργασιών στους μεγάλους οδικούς άξονες.

    Ειδικότερα, ο όμιλος Ελλάκτωρ πέρασε στην κερδοφορία, με τα θετικά αποτελέσματα ύψους 7,3 εκατ. ευρώ να συγκρίνονται με αυτά του πρώτου τριμήνου του 2012 (7,1 εκατ. ευρώ). Το τρίμηνο του 2013-όπως και το σύνολο της χρήσης- εμφάνισε ζημιές 18,4 εκατ. ευρώ λόγω της επιπρόσθετης αναβαλλόμενης φορολογίας 25 εκατ. ευρώ, ενώ ο τζίρος είχε διαμορφωθεί περίπου στα 260 εκατ. ευρώ.

    Επίσης, σε σύγκριση με την περασμένη χρονιά, η εισηγμένη βελτίωσε τα κέρδη EBIT (προ φόρων και αποσβέσεων) και τα έσοδα σε ποσοστό 9,1% και 12,7%, αντίστοιχα. Ωστόσο, ο καθαρός εταιρικός δανεισμός ύψους 430 εκατ. ευρώ αυξήθηκε κατά περίπου 75 εκατ. συγκριτικά με το 2013, αλλά παραμένει ο χαμηλότερος της περιόδου 2010-2012. Η αύξηση αυτή του δανεισμού αποδίδεται στα µειωµένα διαθέσιµα στην κατασκευή, όπου απαιτήθηκε κεφάλαιο κίνησης και στην ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις που συμμετείχε σε δευτερογενές δάνειο στο οδικό έργο του Μαλιακού.

    Εξετάζοντας τις επιδόσεις του ομίλου ανά κλάδο προκύπτει ότι τα ebitda (κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων) είναι αυξημένα κατά περίπου 3,5 εκατ. ευρώ στον κλάδο της παραχώρησης και κατά 1,4 εκατ. στο περιβάλλον.

    Το ανεκτέλεστο του Ελλάκτωρ διαμορφώνεται στα 3,8 δισ. ευρώ, ενώ ποσό 491 εκατ. ευρώ αντιστοιχεί σε προς υπογραφή συμβάσεις.

    Ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κατέγραψε άλμα πωλήσεων (68%), οι οποίες διαμορφώθηκαν στα 163,4 εκατ. ευρώ και αποδίδονται στη συμβολή του κατασκευαστικού κλάδου. Πρόκειται για τον υψηλότερο κύκλο εργασιών από το συγκρινόμενο τρίμηνο του 2012 (159,7 εκατ.), ενώ το μέγεθος αυτό είναι μεγαλύτερο κατά οκτώ εκατομμύρια, σε σχέση με το 2011.

    Τον Ιανουάριο, εξάλλου, ξεκίνησαν οι εργασίες στους οδικούς άξονες, με την κατασκευαστική να υλοποιεί το κέντρο Πολιτισμού «Σταύρος Νιάρχος», ένα από τα μεγαλύτερα εγχώρια έργα. Η εισηγμένη ενίσχυσε τα λειτουργικά κέρδη (ebitda) κατά 2,3%, κατάφερε να «αλλάξει» πρόσημο στα κέρδη προ φόρων και συρρίκνωσε τις καθαρές ζημιές σε 1,9 εκατ. ευρώ (από 19 εκατ.).

    Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, που διαθέτει ανεκτέλεστο 3,76 δισ. ευρώ, εμφάνισε ενισχυμένο κύκλο εργασιών στον τομέα της κατασκευής ύψους 138,9 εκατ. έναντι 81,4 εκατ. το 2013, με την εισηγμένη να αναμένει σημαντικές εισροές από κατασκευές το δεύτερο και τρίτο τρίμηνο του 2014, οπότε οι κατασκευαστικές εργασίες θα έχουν εντατικοποιηθεί.

    Επίσης, μείωσε το συνολικό καθαρό τραπεζικό δανεισμό κατά 28 εκατ. ευρώ στα 428 εκατ., σε σύγκριση με το τελευταίο τρίμηνο του 2013.

    Πέραν των κατασκευών και των παραχωρήσεων, η λατομική δραστηριότητα αναμένεται σταδιακά να συμβάλει σημαντικά στα μεγέθη της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, δεδομένου ότι οι εργασίες στα μεταλλεία Λευκόλιθου-Μαγνησίας στην Εύβοια έχουν ξεκινήσει.

    Τέλος, βελτιωμένα μεγέθη εμφάνισε και ο όμιλος J&P Άβαξ, εξέλιξη που αποδίδεται στο «restart» των κατασκευαστικών εργασιών στους οδικούς άξονες και στην υλοποίηση του μετρό προς Πειραιά.

    Η εισηγμένη παρουσίασε κύκλο εργασιών άνω των 120 εκατ. ευρώ (από 97 εκατ. το α’ τρίμηνο του ’13), αλλά και ενισχυμένα κέρδη προ φόρων χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων ύψους 13,5 εκατ. (από 10,4 εκατ.). Η καθαρή κερδοφορία διαμορφώθηκε στα 3,9 εκατ. ευρώ και είναι η καλύτερη από το 2011, οπότε είχε διαμορφωθεί στα 2,8 εκατ. ευρώ, ενώ το 2012 «γύρισε» σε ζημιές 1,7 εκατ. ευρώ.

    Ανά κλάδους, στις κατασκευές τα έσοδα και τα ebitda αυξήθηκαν σε 115,7 εκατ. ευρώ (έναντι 92 εκατ. ευρώ) και 16,9 εκατ. (από 11,3 εκατ.). Στις παραχωρήσεις ο κύκλος εργασιών παρέμεινε σταθερός, ενώ τα ebitda αυξήθηκαν στα 4,8 εκατ. έναντι 3,3 εκατ.

    Ο καθαρός δανεισμός της κατασκευαστικής που διαθέτει ανεκτέλεστο άνω των 2 δισ. ευρώ ενισχύθηκε στα 555,5 εκατ. ευρώ έναντι 505,4 εκατ. τον Δεκέμβριο του 2013.

    dimitris.delevegos@capital.gr

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ