Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 28-Νοε-2006 18:48

    Λιμάνια: Παγώνει η ιδιωτικοποίηση;

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Το πάγωμα της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης των σταθμών υποδοχής εμπορευματοκιβωτίων σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη εξετάζει η κυβέρνηση, όπως αναφέρουν πληροφορίες του Capital.gr, σύμφωνα με τις οποίες οι τελικές αποφάσιες αναμένεται να ανακοινωθούν την Πέμπτη.

    Οι ίδιες πληροφορίες σημειώνουν ότι θα σταματήσει κάθε διαδικασία για τους επόμενους έξι μήνες προκειμένου να υπάρξει ένας ευρύς διάλογος με τους εργαζόμενους στα δύο λιμάνια.

    Υπενθυμίζεται πάντως ότι για αύριο έχει προγραμματιστεί νέα συνάντηση του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας Μανώλη Κεφαλογιάννη με τους εργαζόμενους, για την οποία αρκετοί συνδικαλιστές διατηρούν επιφυλάξεις όσον αφορά τη χρησιμότητα της αφού κατά τη γνώμη τους η επιστροφή σε κανονικούς ρυθμούς σημαίνει πάγωμα της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης.

    Εξάλλου ερωτήματα συνοδεύουν την απόφαση της Mediterranean Shipping Company να διαρρεύσει ότι προτίθεται να αποχωρήσει από το λιμάνι του Πειραιά, καθώς η σχετική πληροφορία που είδε το φως της δημοσιότητας δεν επιβεβαιώνεται.

    Όπως αναφέρουν πηγές του Capital.gr από την πλευρά της MSC Greece μέχρι τώρα έχουν εκφραστεί προθέσεις και σε πρακτικό επίπεδο κανείς δεν τους έχει ενημερώσει από τα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στη Γενεύη, για το τι μέλλει γενέσθαι.

    Σε ερώτηση του Capital.gr αν θα υπάρξει επίσημη ανακοίνωση οι ίδιες πηγές παρέπεμψαν στα κεντρικά της Γενεύης για κάθε περαιτέρω πληροφορία, ενώ ανοικτό παραμένει και το ενδεχόμενο να μην είναι προσωρινή η αποχώρηση της.

    Πηγές της αγοράς ωστόσο αναφέρουν ότι η MSC έχει ήδη συνάψει συμφωνίες για την μεταφορά του μεγαλύτερου μέρους του μεταφορτωτικού έργου που τώρα πραγματοποιεί από το λιμάνι του Πειραιά σε λιμάνια της Ιταλίας και συγκεκριμένα στα τέρμιναλ του Τάραντο και της Νάπολι.

    Συγκεκριμένα θα πρέπει να αναφερθεί ότι το τέρμιναλ της Νάπολι ελέγχεται από την παραπάνω εταιρεία. Αποτελεί δε τη γενέθλια γη του μεγάλου αφεντικού της MSC κ. Τζιανλουίτζι Απόντε. Το υπόλοιπο μεταφορτωτικό έργο θα μετακομίσει, σύμφωνα με το σενάριο, σε ιδιωτικό τέρμιναλ στην Κωνσταντινούπολη.

    Επίσης έγινε γνωστό ότι στην περίπτωση κατά την οποία όντως η MSC λάβει οριστικές αποφάσεις για μεταφορά του μεταφορτωτικού έργου, η θυγατρική εταιρεία στην Ελλάδα θα είναι αυτή που θα συνεχίσει με την παρούσα μορφής της να "τρέχει" τη δουλειά.

    Από την πλευρά της η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά προσπάθησε να υποβαθμίσει το μέγεθος της ζημιάς που θα υποστεί αν τελικά επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες για την αποχώρηση της MSC. Άφησε δε να εννοηθεί ότι η ζημιά θα είναι πολύ μικρή, και το μεταφορικό έργο που θα χαθεί θα αντικατασταθεί σε εύλογο χρονικό διάστημα από άλλη εταιρεία.

    Τέλος, θα πρέπει να σημειωθεί ότι πιθανή μόνιμη αποχώρηση της MSC σημαίνει καταγγελία της σχετικής σύμβασης που έχει συνάψει η παραπάνω εταιρία με την ΟΛΠ Α.Ε. Στην περίπτωση που καταγγελθεί η σύμβαση η MSC νομιμοποιείται να διεκδικήσει υψηλότατες οικονομικές αποζημιώσεις.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ