18:49 06/09
Η Βουλγαρία καταγράφει την υψηλότερη ετήσια αύξηση στις τιμές βιομηχανικού παραγωγού στην ΕΕ
Σε μηνιαία βάση, η Βουλγαρία κατατάχθηκε επίσης μεταξύ των πρώτων στην αύξηση των τιμών.
Εμπλοκή παρουσιάζει η απόφαση της κυβέρνησης να παραχωρήσει την εκμετάλλευση κρατικών λιμενικών εγκαταστάσεων στον Πειραιά, καθώς απαγορεύεται στην Ελλάδα η παραχώρηση σε ιδιώτες του δικαιώματος να κατασκευάσουν ιδιωτικά λιμάνια.
Αυτά τα νομικά κενά εντοπίζονται και στην προκήρυξη παραχώρησης του δικαιώματος δημιουργίας λιμενικών εγκαταστάσεων που εφάπτονται με το θαλάσσιο μέτωπο, κάτι που δεν εντόπισαν εγκαίρως ούτε το υπουργείο Οικονομίας, αλλά ούτε και το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας.
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Capital.gr από τη διοίκηση της ΟΛΠ Α.Ε. αυτά τα νομικά κενά καθώς και σειρά άλλων χειρισμών, υπογραμμίσθηκαν από τον υπουργό Οικονομίας Γ. Αλογοσκούφη προς τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Μ. Κεφαλογιάννη στη διάρκεια της χθεσινής συνάντησης τους.
Οι ίδιες πηγές επιμένουν ότι είναι πλέον μονόδρομος για τα δύο υπουργεία ο επανέλεγχος του νομικού καθεστώτος υπό το οποίο θα παραχωρηθεί η προβλήτα 3 στον ιδιώτη εκείνον που θα την δημιουργήσει από μηδενική βάση.
Συγκεκριμένα το πλάνο παραχώρησης του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά προβλέπει ότι μεταξύ των άλλων υπηρεσιών και εγκαταστάσεων που θα παραλάβει ο ιδιώτης θα αναλάβει και την υποχρεώσει να κατασκευάσει άλλη μια προβλήτα υποδοχής εμπορευματοκιβωτίων, την προβλήτα 3.
Το ισχύον νομικό πλαίσιο όμως απαγορεύει ρητά την κατασκευή ιδιωτικών λιμανιών στην Ελλάδα και θα πρέπει να σημειωθεί ότι βάσει αυτού του νομικού πλαισίου στα τέλη του 2003 η έναρξη λειτουργίας της εταιρίας "Ντεπό", η οποία είχε κατασκευάσει ιδιωτικό λιμάνι υποδοχής οχηματαγωγών πλοίων στο σε χώρο που της είχαν παραχωρήσει τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.
Ως εκ τούτου νομικό κενό εντοπίζεται στο πως θα παραχωρηθεί η εν λόγω προβλήτα στον ιδιώτη για να την εκμεταλλευτεί για 30 χρόνια, καθώς απαγορεύεται η εκτέλεση κατασκευαστικών έργων λιμενικών εγκαταστάσεων στον αιγιαλό, αφού τα τρία μέτρα γης που ξεκινούν από την άκρη του χειμέριου κύματος και μέσα ανήκουν πάντα στο Ελληνικό κράτος.
Στο πλαίσιο αυτό ή θα επανεξετασθεί το νομοθετικό πλαίσιο ώστε να υπάρξουν οι αναγκαίες τροποποιήσεις προκειμένου να επιτραπεί η κατασκευή και η εκμετάλλευση ιδιωτικού λιμένα ή θα επανεξετασθεί η προοπτική κατασκευής νέας προβλήτας.
Ας σημειωθεί ότι στην πρώτη περίπτωση θα ανοίξει αυτόματα ο δρόμος για την δημιουργία και άλλων ιδιωτικών λιμανιών στην Ελλάδα.
Τι λένε κύκλοι του υπουργείου οικονομίας
"Ο διαγωνισμός για τα λιμάνια του ΟΛΠ και του ΟΛΘ και οι σχετικοί χειρισμοί είναι αποκλειστική ευθύνη του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας" τόνισαν κύκλοι του υπουργείου οικονομίας, επισημαίνοντας ότι το συγκεκριμένο σχέδιο δεν έχει ενταχθεί στο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων ούτε έχει υπάρξει σχετική εισήγηση στην αρμόδια διυπουργική επιτροπή.
Συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις οι εργαζόμενοι στα λιμάνια
Σε "ναυάγιο" κατέληξε η συνάντηση που είχαν ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Μ. Κεφαλογιάννης μετους εκπροσώπους των εργαζομένων στο λιμάνι οι οποίοι πριν από λίγο ανακοίνωσαν ότι συνεχίζουν κανονικά τις κινητοποιήσεις τους στα λιμάνια της χώρας.
Οι εργαζόμενοι στα λιμάνια ζητούν την άμεση απόσυρση των αποφάσεων των διοικήσεων του ΟΛΠ και του ΟΛΘ που προβλέπουν την παραχώρηση σε ιδιώτες της διαχείρισης των σταθμών υποδοχής εμπορευματοκιβωτίων προκειμένου να επιστρέψουν στην εργασία τους.
Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων και των λιμενεργατών απέρριψαν τη νέα πρόταση του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Μ. Κεφαλογιάννη να σταματήσουν τις κινητοποιήσεις και να επιστρέψουν στο διάλογο.
Ο κ. Κεφαλογιάννης, πρότεινε νέα συνάντηση μαζί τους την προσεχή Τετάρτη προκειμένου να συζητηθεί εκ νέου το θέμα της ιδιωτικοποίησης, υπογραμμίζοντας ότι υπάρχει αρκετός χρόνος προκειμένου να συζητηθεί το θέμα και να συμπεριληφθούν και οι απόψεις τους στη διαδικασία.
Σε κάθε περίπτωση, είπε, δεν πρόκειται να προχωρήσουμε στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού εάν δεν έχουν αναληφθεί από τους εν δυνάμει πλειοδότες των δύο τέρμιναλ σαφείς δεσμεύσεις για τα εργασιακά θέματα.
Οι εργαζόμενοι ανέφεραν ότι δεν τίθεται θέμα να συνεχισθεί ο διάλογος εφόσον το ΥΕΝ δεν αποσύρει τις επίμαχες αποφάσεις του.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΠ Α.Ε. εκτιμά ότι ο κ. Κεφαλογιάννης έκανε ένα ιδιαίτερα γενναίο άνοιγμα στην πλευρά των εργαζομένων, το οποίο οφείλουν να εκτιμήσουν και να επανακαθορίσουν τη στάση τους.
Από την πλευρά τους εκπρόσωποι των εργαζομένων, δήλωσαν στο Capital.gr ότι δεν υπάρχει θέμα για συζήτηση. "Ο κ. Κεφαλογιάννης αποσύρει τις αποφάσεις και ανοίγουν τα λιμάνια ή δεν τις αποσύρει και τα λιμάνια παραμένουν κλειστά".
Εξάλλου, η διοίκηση της Διιεθνούς Ναυτικής Ένωσης αποφάσισε ναενημερώσειάμεσα τον Πρωθυπουργό κ. Κ. Καραμανλή για την ιδιαίτερα δεινή θέση στην οποία έχουν περιέλθει οι παραγωγικές τάξεις της χώρας λίγο πριν τις εορτές των Χριστουγέννων.
Η διοίκηση της Ένωσης κάλεσε εκτάκτως τα μέλη της σήμερα το μεσημέρι σε ανοικτή συνεδρίαση προκειμένου να εκτιμήσει τις συνέπειες των κινητοποιήσεων στα λιμάνια.
Στη διάρκεια της συνεδρίασης αυτής που ολοκληρώθηκε πριν από λίγο αποφασίσθηκε να υπάρξει εκστρατεία ενημέρωσης του πολιτικού κόσμου με πρώτον τον Πρωθυπουργό για τα σοβαρότατα προβλήματα που έχουν ήδη δημιουργηθεί στο εμπόριο της χώρας εξαιτίας της παλυνωδίας, όπως ανέφεραν χαρακτηριστικά μέλη της ΔΝΕ, των συναρμόδιων υπουργών.