Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 16-Νοε-2006 09:11

    Πέρασε η πρόταση ιδιωτικοποίησης σε ΟΛΠ (update2)

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Εγκρίθηκε από το διοικητικό συμβούλιο του ΟΛΠ η πρόταση για την προκήρυξη εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την παραχώρηση σε ιδιώτες υπηρεσιών του Οργανισμού. Η συνεδρίαση της διοίκηση ολοκληρώθηκε πριν από λίγοι στο υπουργείο Εμπορική Ναυτιλίας.

    Οι εργαζόμενοι νωρίτερα πραγματοποίησαν πορεία και συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το υπουργείο διαμαρτυρόμενοι για την απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει στην ιδιωτικοποίηση του Σταθμού Υποδοχής Εμπορευματοκιβωτίων της ΟΛΠ Α.Ε. 

    Συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις οι εργαζόμενοι

    Συνέχιση των κινητοποιήσεων με τη μορφή της αποχής από την υπερωριακή εργασία, κάτι που πρακτικά σημαίνει κλείσιμο του λιμανιού, μέχρι την επόμενη Πέμπτη αποφάσισε η διοίκηση της Ένωσης Μονίμων Λιμενεργατών του Λιμένα Πειραιά, αργά σήμερα το απόγευμα.

    Επίσης η διοίκηση αποφάσισε να προχωρήσει και σε άλλες μορφές κινητοποιήσεων και ένα σενάριο που εξετάζεται είναι η κατάληψη των γραφείων της διοίκησης της ΟΛΠ Α.Ε.

    Την Πέμπτη πραγματοποιούνται αρχαιρεσίες στην Ένωση Λιμενεργατών για την ανάδειξη νέας διοίκησης, οπότε η νέα διοίκηση θα αποφασίσει πλέον τόσο την μορφή των κινητοποιήσεων, όσο και το αν θα συνεχισθούν οι κινητοποιήσεις.

    Το Σάββατο αναμένεται να λάβει αποφάσεις η διοίκηση της Ομοσπονδίας Μονίμων Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος για τη συνέχιση ή όχι των κινητοποιήσεων.

    Αυτή τη στιγμή τα μέλη της διοίκησης εξετάζουν τις αντοχές των μελών τους σε όλη την Ελλάδα προκειμένου να δουν αν μπορούν να υποστηρίξουν μια απεργιακή κινητοποίηση ή θα πρέπει να περιοριστούν στη σημερινή μορφή των κινητοποιήσεων με αποχή.

    Εξάλλου το λιμάνι του Πειραιά κλείνει τελείως από αύριο το πρωί και για τις επόμενες τρεις μέρες καθώς οι εργαζόμενοι έχουν εξαγγείλει 24ώρη απεργία για αύριο και αποχή από τις υπερωρίες το Σαββατοκύριακό.

    Τα πλοία αλλάζουν ήδη ρότα και παρακάμπτουν τον Πειραιά και τη Θεσσαλονίκη, ενώ σε πολιτικό επίπεδο ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Μανώλης Κεφαλογιάννης φέρεται ιδιαίτερα ενοχλημένος από τη στάση που τήρησαν ο Δήμαρχος Πειραιά κ. Χρήστος Αγραπίδης ο οποίος ως μέλος της διοίκησης εξέφρασε την αντίθεση του με τη κυβερνητική πολιτική, αλλά και το μέλος της διοίκησης Χρήστος Γκώνης ο οποίος παραιτήθηκε.


    Η επίσημη ανακοίνωση του ΟΛΠ για το διαγωνισμό

    Το Διοικητικό Συμβούλιο του Ο.Λ.Π. Α.Ε. σήμερα 16/11/2006, ενέκρινε τη διακήρυξη της πρώτης φάσης διεθνούς δημόσιου διαγωνισμού, για την εκδήλωση ενδιαφέροντος - προεπιλογή, με αντικείμενο την παραχώρηση των λιμενικών εγκαταστάσεων του Σταθμού Eμπορευματοκιβωτίων (Container Terminal) του Ο.Λ.Π., με σκοπό:

    α) την περαιτέρω ανάπτυξη, επέκταση και εκσυγχρονισμό της υπάρχουσας υποδομής και υπερδομής των εγκαταστάσεων (σχεδιασμός, χρηματοδότηση, κατασκευή, συντήρηση) με σύστημα αυτοχρηματοδότησης και

    β) τη λειτουργία και εκμετάλλευση των εγκαταστάσεων για περίοδο εικοσιπέντε χρόνων με δικαίωμα ανανέωσης για άλλα πέντε χρόνια.

    Η συνολική έκταση της παραχώρησης περιλαμβάνει υφιστάμενους χώρους, υπό εξέλιξη και προς υλοποίηση λιμενικά έργα επί συνόλου εκτάσεως 1.000.000 τ.μ στα οποία περιλαμβάνεται και η υφιστάμενη υπερδομή, αποτελούμενη από κτιριακά έργα, μηχανολογικό εξοπλισμό, πληροφοριακά συστήματα κ.λ.π.

    Η επόμενη φάση του διαγωνισμού θα υλοποιηθεί μετά την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης και της εξασφάλισης συμμετοχής και θα καθορίζει τα κριτήρια ανάθεσης καθώς και τους λοιπούς όρους - προϋποθέσεις.

    Έμφραγμα στα λιμάνια Πειραιά και Θεσσαλονίκης λόγω κινητοποιήσεων


    Όπως είχε αναφέρει και στο πρωινό του ρεπορτάζ το Capital.gr στην κινητοποίηση συμμετείχαν οι εργαζόμενοι μέλη της Ομοσπονδίας Μονίμων Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος καθώς και τα μέλη της Ένωσης Λιμενεργατών Λιμένα Πειραιά.

    Μιλώντας στο Capital.gr ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΠ Α.Ε. κ. Νίκος Αναστασόπουλος ανέφερε ότι οι εργαζόμενοι με τη στάση τους απαξιώνουν το πρώτο λιμάνι της χώρας προκαλώντας ταυτόχρονα τεράστια οικονομική ζημιά.

    Εξάλλου την παραίτηση του από την διοίκηση της ΟΛΠ Α.Ε. υπέβαλλε ο κ. Χρήστος Γκώνης ο οποίος φέρεται να αντιτίθεται στην ιδιωτικοποίηση υπηρεσιών του Οργανισμού, με αποτέλεσμα να βρεθεί να κινείται εκτός κυβερνητικής γραμμής, κάτι που επισημάνθηκε από τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Μανώλη Κεφαλογιάννη, ο οποίος κάλεσε όποιον διαφωνεί να παραιτηθεί.

    Αλλάζουν ρότα τα πλοία

    Εξαιτίας των κινητοποιήσεων των εργαζομένων στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης η συντριπτική πλειοψηφία των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που είχαν προγραμματισμένα δρομολόγια για τα δύο παραπάνω λιμάνια αλλάζουν ρότα και κατευθύνονται σε Κύπρο και Τουρκία, παρακάμπτοντας την Ελλάδα.

    Ταυτόχρονα οι εταιρίες τακτικών γραμμών ενημερώνουν τους παραλήπτες των φορτίων στην Ελλάδα για τα νέα λιμάνια προορισμού των φορτίων τους (end of trip) από τα οποία και οφείλουν πλέον να βρουν τρόπους μεταφοράς τους, με αποτέλεσμα η πραγματική οικονομική ζημιά να είναι μεγαλύτερη από τα διαφυγόντα κέρδη του Οργανισμού.

    Η Διεθνής Ναυτική Ένωση στην οποία εκπροσωπούνται όλες οι διεθνείς γραμμές διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων που εδρεύουν στην Ελλάδα, όπως είναι ήδη γνωστό, έχει καλέσει το ΥΕΝ να αναλάβει τις πρωτοβουλίες εκείνες που απαιτούνται ώστε τα λιμάνια να παραμείνουν ανοικτά.

    Επίσης, για πρώτη φορά στην ιστορία της, παίρνει θέση ασκώντας κριτική τόσο στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, όσο και στη διοίκηση της ΟΛΠ Α.Ε. για σοβαρά επικοινωνιακά λάθη που προκάλεσαν τις αντιδράσεις των εργαζομένων.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ