Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 12-Νοε-2013 08:44

    Κλείνουν οι λεπτομέρειες του "restart" στους οδικούς άξονες

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Δημήτρη Δελεβέγκου

    Στα κατασκευαστικά μέτωπα των οδικών αξόνων αναμένεται να επιστρέψουν σταδιακά μέσα στις επόμενες εβδομάδες-με χρονικό ορόσημο την περίοδο των Χριστουγέννων- οι μπουλντόζες, ύστερα και από τη χθεσινή συμφωνία της ελληνικής κυβέρνησης με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Ουσιαστικά, οι δύο πλευρές υπέγραψαν την πρώτη δόση ύψους 350 εκατ. ευρώ του δανείου 650 εκατ. ευρώ που θα εκταμιεύσει η ΕτΕπ για τους οδικούς άξονες.

    Το δάνειο αφορά στον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη, ήτοι στα δύο μεγάλα οδικά έργα της Ολυμπίας Οδού και του αυτοκινητοδρόμου Αιγαίου, που εμφανίζουν ποσοστό ολοκλήρωσης της τάξης του 30% και 80%, αντίστοιχα.

    Η συγκεκριμένη χρηματοδότηση σε συνδυασμό με τους πόρους-της τάξης του 1,2 δισ. ευρώ- που θα προέλθουν από την αναδιανομή του ΕΣΠΑ κλείνει ουσιαστικά το χρηματοδοτικό κενό των τεσσάρων οδικών αξόνων που οφείλεται στη διακοπή της χρηματοδότησης από ξένα τραπεζικά ιδρύματα.

    Ταυτόχρονα, η πλήρης επανέναρξη των κατασκευαστικών εργασιών φαίνεται να διασφαλίζεται ύστερα και από τη δημόσια τοποθέτηση του υπουργού Υποδομών Μιχάλη Χρυσοχοϊδη -μέχρι πρότινος ήταν φειδωλός σε δηλώσεις-για την κατάθεση, σε λίγες ημέρες, στη Βουλή των αναθεωρημένων συμβάσεων παραχώρησης.

    «Μετά από δυο χρόνια περίπου διαπραγματεύσεων, σκληρών διαπραγματεύσεων μεταξύ των τραπεζών, των παραχωρησιούχων, των κατασκευαστών και του ελληνικού δημοσίου, τελικώς η υπόθεση των αυτοκινητοδρόμων κλείνει με έναν ευτυχή τρόπο, έτσι ώστε σε λίγες μέρες να οδηγηθούμε, μετά από όλες τις τυπικές διαδικασίες, που πρέπει να κλείσουν, στην επανέναρξη των έργων στους μεγάλους αυτοκινητόδρομους της χώρας», σημείωσε.

    Όπως έχει αναφέρει το Capital.gr, η επανεκκίνηση των οδικών έργων αποτέλεσε ένα ιδιαίτερα δύσκολο εγχείρημα, καθώς έπρεπε το Δημόσιο, οι ελληνικές και ξένες τράπεζες, οι κοινοπραξίες παραχώρησης και οι αρμόδιες υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να βρουν τη «χρυσή τομή».

    Την ίδια στιγμή, η αγορά προαναγγέλλει τις τελευταίες εβδομάδες την οριστική επανεκκίνηση των έργων-μέχρι σήμερα υλοποιούνταν πρόδρομες εργασίες- καθώς οι μετοχές των τριών μεγαλύτερων κατασκευαστικών ομίλων με την μεγαλύτερη έκθεση στα οδικά έργα έχουν ενισχυθεί από περίπου 10% έως  άνω του 30% σε διάστημα ένα μήνα. Βέβαια, την υψηλότερη άνοδο καταγράψει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, λόγω της εισόδου στο μετοχικό κεφάλαιο του  York Capital Management, με την τιμή της εισηγμένης να διαμορφώθηκε στο χθεσινό κλείσιμο στα 3,40 ευρώ από 2,58 ευρώ το πρώτο δεκαήμερο του Οκτωβρίου.

    Ο Ελλάκτωρ ενισχύθηκε χθες σε ποσοστό 5,31%, με την αξία της μετοχής να ανήλθε στα 3,37 ευρώ από 2,76 ευρώ στις 11 Οκτωβρίου. H J&P Άβαξ, που ακολουθεί συνήθως το «ράλι» των υπόλοιπων δύο τεχνικών ομίλων, ενισχύθηκε χθες 6,11% και η τιμή της ανήλθε στο 1,91 ευρώ από 1,74 ευρώ το πρώτο δεκαήμερο του Οκτωβρίου.



    dimitris.delevegos@capital.gr

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ