Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 06-Νοε-2006 08:39

    Έργο 1 δισ. ευρώ μοιράζονται ΕΛΤΕΧ - Άβαξ - Παντεχική - Intracom

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Κωνσταντίνου Λάμπρου

    Στην υπογραφή της σύμβασης για την κατασκευή και την εκμετάλλευση του οδικού άξονα "Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα" και του κλάδου "Λεύκτρο – Σπάρτη", αναμένεται να προχωρήσει μέσα στις επόμενες εβδομάδες το ΥΠΕΧΩΔΕ με την ανάδοχο κοινοπραξία του έργου.

    Στόχος του υπουργείου είναι οι υπογραφές να πέσουν μέσα στον Νοέμβριο και μέχρι το τέλος του έτους να έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες υπογραφής της σύμβασης ανάθεσης και για τον άξονα "Μαλιακός – Κλειδί".

    Ο άξονας "Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα" με τον κλάδο "Λεύκτρο – Σπάρτη" είναι η δεύτερη μεγάλη σύμβαση παραχώρησης που θα υπογραφεί μετά την πρόσφατη ολοκλήρωση της αντίστοιχης διαδικασίας για την υποθαλάσσια αρτηρία της Θεσσαλονίκης. Το συνολικό ύψος της επένδυσης φτάνει το 1 δις. ευρώ και την μερίδα του λέοντος θα λάβει όπως και στην υποθαλάσσια ο όμιλος Ελληνική Τεχνοδομική – Άκτωρ.

    Στην ανάδοχο κοινοπραξία, αρχικά συμμετείχαν οι όμιλοι Ελληνική Τεχνοδομική (55%), Impregilo (25%), Παντεχνική (10%) και Intracom (10%). Ωστόσο, σύμφωνα με αξιόπιστες πληροφορίες, η ιταλική εταιρεία δεν θα συμμετάσχει τελικά στο σχήμα και το μεγαλύτερο μέρος της συμμετοχής της (περίπου 20%) θα καταλήξει στον όμιλο J&P Άβαξ. Η κίνηση αυτή εντάσσεται στην εδώ και χρόνια διαμορφωμένη συμφωνία των ομίλων Ελληνική Τεχνοδομική – J&P Άβαξ για συνεργασία στα μεγάλα συγχρηματοδοτούμενα οδικά έργα.

    Ο άξονας "Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα" με τον κλάδο "Λεύκτρο – Σπάρτη" έχει μήκος 205 χλμ. Από το 1 δις. ευρώ του συνολικού ύψους της επένδυσης, η κρατική χρηματοδότηση θα φτάσει τα 460 εκατ. ευρώ. Το κατασκευαστικό κόστος του έργου υπολογίζεται σε 844 εκατ. ευρώ, με τις εργασίες να υπολογίζεται ότι θα κρατήσουν περίπου 4,5 χρόνια. Η περίοδος παραχώρησης θα διαρκέσει 30 έτη, τα διόδια θα αρχίσουν να εισπράττονται από τον ανάδοχο – παραχωρησιούχο τέσσερις μήνες μετά την υπογραφή της σύμβασης, ενώ η προσδοκώμενη ονομαστική απόδοση της επένδυσης φτάνει το 10%.

    Όπως προαναφέρθηκε, στόχος του ΥΠΕΧΩΔΕ είναι να ολοκληρώσει μέχρι το τέλος του έτους τις διαδικασίες υπογραφής της σύμβασης και για τον άξονα Μαλιακός – Κλειδί, όπου επίσης το ύψος της επένδυσης φτάνει το 1 δις. ευρώ. Επικεφαλής της κοινοπραξίας εκμετάλλευσης είναι η γερμανική Hochtief (35%) και με μικρότερα ποσοστά συμμετέχουν οι όμιλοι Ελληνική Τεχνοδομική – Άκτωρ (20%), J&P Άβαξ (16,25%), Vinci (13,75%), ΑΕΓΕΚ (10%), Αθηνά (5%).

    Θέμα ημερών θεωρείται, εξάλλου, ότι είναι το ξεκαθάρισμα της υπόθεσης του διαγωνισμού για την κατασκευή και εκμετάλλευση του άξονα Κεντρικής Ελλάδος (Ε – 65), εκτιμώμενου προϋπολογισμού έως και 1,5 δις. ευρώ. Μέσα στην εβδομάδα που τρέχει, αναμένεται η ανακοίνωση της απόφασης του ΣτΕ για το αν είναι νόμιμη η επανάληψη της διαδικασίας υποβολής προσφορών που αποφάσισε το ΥΠΕΧΩΔΕ, ακυρώνοντας της πρώτη διαγωνιστική διαδικασία το καλοκαίρι, όταν διαπίστωσε ότι από τις δύο προσφορές που είχαν υποβληθεί έγκυρη ήταν μόνο αυτή της κοινοπραξίας ΓΕΚ – Cintra – ACS. Η εν λόγω κοινοπραξία έχει προσφύγει εναντίον του ΥΠΕΧΩΔΕ. Αν το ΣτΕ αποφανθεί ότι είναι νόμιμη η απόφαση του ΥΠΕΧΩΔΕ, τότε το υπουργείο θα προχωρήσει πολύ σύντομα στο άνοιγμα των δύο προσφορών που έχουν υποβληθεί. Εκτός από τις ΓΕΚ – Cintra – ACS στον διαγωνισμό συμμετείχε και πάλι το σχήμα των FCC – Somague – Sacyr – Παντεχνική – Αττικάτ – Προοδευτική.

    Θυμίζουμε ότι στην Ιόνια Οδό (1,16 δις. ευρώ) έχει αναδειχθεί προσωρινός ανάδοχος η κοινοπραξία ΓΕΚ – Cintra – ACS, ενώ μέσα στον Νοέμβριο θα υποβληθούν οι προσφορές για τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα (1,8 δις. ευρώ). Όπως έχουμε ήδη αναφέρει έχει επέλθει οριστική συμφωνία συνεργασίας ανάμεσα στα σχήματα της Hochtief και των Vinci – Άκτωρ – J&P Άβαξ για την από κοινού διεκδίκηση του οδικού άξονα. Η συμφωνία αποτελεί συνέχεια του συμβιβασμού των δύο πλευρών στο έργο Μαλιακός – Κλειδί. Στη νέα κοινοπραξία διεκδίκησης του έργου, συμμετέχουν αναλυτικά οι Vinci, Hochtief, Άκτωρ, J&P Άβαξ και Αθηνά.

    Επικεφαλής στο σχήμα παραχώρησης – εκμετάλλευσης είναι η γαλλική Vinci, ενώ σε περίπτωση ανάληψης της εργολαβίας leader της κατασκευάστριας κοινοπραξίας θα είναι οι εταιρείες Άκτωρ - J&P Άβαξ. Απέναντι στη νέα κοινοπραξία που προέκυψε θα βρεθεί το σχήμα των ομίλων ΓΕΚ – Cintra – ACS.

    Τέλος, αναμένεται σταδιακά να επιταχυνθούν οι διαδικασίες προώθησης του διαγωνισμού για τα οδικά έργα Αττικής (επεκτάσεις Αττικής Οδού κ.ά), εκτιμώμενου κόστους 1 δις. ευρώ.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ