18:49 06/09
Η Βουλγαρία καταγράφει την υψηλότερη ετήσια αύξηση στις τιμές βιομηχανικού παραγωγού στην ΕΕ
Σε μηνιαία βάση, η Βουλγαρία κατατάχθηκε επίσης μεταξύ των πρώτων στην αύξηση των τιμών.
Του Στέλιου Κράλογλου
Η εξασφάλιση της κινεζικής συμμετοχής στους διαγωνισμούς που δρομολογούν τα υπουργεία Οικονομίας και Εμπορικής Ναυτιλίας για τον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ μπορεί να ερμηνεύτηκε ως εγγύηση για την επιτυχή ολοκλήρωση των διαδικασιών, οι αρχιτέκτονες όμως του σχεδίου ελπίζουν σε ισχυρές "μάχες" τις οποίες θα κληθεί να δώσει ο κινεζικός ναυτιλιακός όμιλος Cosco απέναντι στους ισχυρότερους αντίπαλους της διεθνούς ναυτιλίας.
Οι κ. Αλογοσκούφης και Κεφαλογιάννης έχουν κάθε λόγο να είναι αισιόδοξοι αφού έχουν στα χέρια τους 7 επιστολές ενδιαφέροντος για τον ΟΛΠ και 9 για τον ΟΛΘ. Ως εκ τούτου οι υπουργοί έχουν όλα τα τυπικά και ουσιαστικά επιχειρήματα για να προχωρήσουν με ανοιχτές διαδικασίες στην παραχώρηση μέρους των λιμένων, εξασφαλίζοντας σημαντικά έσοδα από τον ανταγωνισμό των διεθνών ομίλων στις διαδικασίες.
Την ίδια ώρα ισχυροί παίκτες της ναυτιλίας από όλο τον κόσμο στήνουν τα "στρατόπεδα" τους. Για τη διαχείριση του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά ενδιαφέρον -με επιστολές τους στα αρμόδια υπουργεία- εκφράζουν οι ακόλουθες εταιρείες: Cosco, China Shipping, Dubai Ports, Maersk Lines, Zim Lines, MSC και Χάτζινσον.
Για το σταθμό υποδοχής επορευματοκιβωτίων της Θεσσαλονίκης ενδιαφέρον έχουν εκφράσει οι εταιρείες: Cosco, PSA, Dubai Ports, Maersk Lines, FFA, Drakato, Eurogate, MSC και Χάτζινσον.
Τα σχέδια Αλογοσκούφη
Στην επικείμενη συνάντηση των κ. Αλογοσκούφη και Κεφαλογιάννη θα οριστικοποιηθούν οι όροι της προκήρυξης διεθνούς διαγωνισμού για την παραχώρηση μέρους των διαμετακομιστικών δικαιωμάτων των λιμανιών. Με δεδομένο το ενδιαφέρον τον ομίλων ο υπουργός Οικονομίας ανεβάζει ψηλά τον πήχη και ζητά από τους υποψηφίους υψηλό οικονομικό αντίτιμο, μεγάλο τζίρο στις διακινήσεις και σημαντικές συμπληρωματικές επενδύσεις. Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι οι υψηλές αυτές απαιτήσεις ενδέχεται να οδηγήσουν πολλούς ενδιαφερόμενους εκτός διαδικασιών. Ως εκ τούτου, παράγοντες της αγοράς "φωτογραφίζουν" ως πιθανούς αναδόχους ορισμένους ισχυρούς ομίλους.
Μεταξύ των σεναρίων που κυκλοφορούν για το οικονομικό αντίτιμο της παραχώρησης, επικρατέστερο θεωρείται αυτό που αναφέρει ότι η κυβέρνηση θεωρεί αποδεκτό ετήσιο μίσθωμα πάνω από 50 εκατ. ευρώ για τον Πειραιά και γύρω στα 12-15 εκατ. ευρώ για τη Θεσσαλονίκη. Όσον αφορά την ετήσια διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, και τις συμπληρωματικές επενδύσεις δεν έχουν προσδιοριστεί σαφή όρια.
Στελέχη και από τα δύο εμπλεκόμενα υπουργεία τονίζουν επίσης ότι κομβική παράμετρος για τις αποφάσεις είναι και οι προβλέψεις των διαγωνιζόμενων για το ανθρώπινο δυναμικό το οποίο εργάζεται στα μεγάλα λιμάνια της χώρας.
Πρόθεση πάντως της κυβέρνησης είναι να ολοκληρωθεί η παραχώρηση μέρους των διαμετακομιστικών δικαιωμάτων των λιμανιών εντός του επόμενου έτους.