20:12 09/09
Καμπανάκι από τον Ντάιμον της JPMorgan: Η οικονομία αποδυναμώνεται
"Νομίζω ότι η οικονομά αποδυναμώνεται", δήλωσε ο Ντάιμον. "Αν αυτός είναι ο δρόμος προς μια ύφεση ή απλά αποδυνάμωση, δεν ξέρω ακόμα", πρόσθεσε.
Του Ηλία Γ. Μπέλλου
Χωρίς «δια ταύτα» είναι το σχέδιο του ΤΑΙΠΕΔ για την αξιοποίηση των λιμανιών που υποβλήθηκε στο Μαξίμου, τα συναρμόδια υπουργεία αλλά και την τρόικα με αποτέλεσμα να συμπεράνει κανείς ότι το όλο ζήτημα θα αποτελέσει καρπό πολιτικής απόφασης.
Και αυτό διότι ενώ εδώ και μήνες αναμένεται το σχέδιο "Ποσειδών" για τον τρόπο με τον οποίο θα αξιοποιηθούν τα λιμάνια συμπεριλαμβανομένων βεβαίως των εισηγμένων ΟΛΠ και ΟΛΘ οι σύμβουλοι του δημοσίου επέλεξαν απλώς, όπως αναφέρουν αρμόδιες πηγές, να παρουσιάσουν μια ολιγοσέλιδη γνωμοδοτική έκθεση στην οποία απαριθμούν τα συν και τα πλην των δυο βασικών επιλογών: την απευθείας πώληση μετοχών ή την προκήρυξη παραχωρήσεων επιμέρους δραστηριοτήτων.
Είναι χαρακτηριστικό, αναφέρουν στο Capital.gr κυβερνητικοί παράγοντες που έχουν δει την έκθεση αυτή ότι στην αποδρομή του κειμένου υπάρχει disclaimer! Ρήτρα αποποίησης ευθύνης δηλαδή στην οποία επισημαίνεται ότι το εν λόγω κείμενο αποτελεί απλώς εκτίμηση και όχι προτροπή προς την μια ή την άλλη κατεύθυνση.
Το ΤΑΙΠΕΔ στην προσπάθεια αξιοποίησης των λιμένων συνεπικουρεί ομάδα έξι συμβούλων. Χρηματοοικονομικοί σύμβουλοι είναι η αμερικανική Morgan Stanley και η Τράπεζα Πειραιώς.
Νομικοί σύμβουλοι είναι η δικηγορική εταιρεία «Αλεξίου-Κοσμόπουλος Εταιρεία Δικηγόροι» για το έργο του συμβούλου επί θεμάτων ελληνικού δικαίου και η βρετανική «Freshfields Bruckhaus Deringer LLP» για το έργο του συμβούλου επί θεμάτων αλλοδαπού και ευρωπαϊκού δικαίου.
Το έργο του τεχνικού συμβούλου έχουν η γερμανική «Hpc Hamburg Port Consulting GmbH» και η «Marnet Ανώνυμη Τεχνική Εταιρεία».
Η HPC είναι θυγατρική του ομίλου Hamburger Hafen und Logistik AG που λειτουργεί το λιμάνι του Αμβούργου. Η πρόσληψη της HPC Hamburg Port Consulting έχει πάντως προκαλέσει ποικίλα σχόλια σε διάφορους κύκλους όσον αφορά ενδεχόμενο ασυμβίβαστο -όχι απαραίτητα με την νομική έννοια της λέξης- εξαιτίας της ανταγωνιστικής θέσης της μητρικής προς τον Πειραιά.
Υπενθυμίζεται πως η αξιοποίηση των λιμανιών ήταν μνημονιακή (πρώτο μνημόνιο) υποχρέωση με ημερομηνία υλοποίησης το δεύτερο εξάμηνο του 2011.
Είναι πάντως γνωστό ότι η κυβέρνηση τείνει προς την πώληση μετοχών του δημοσίου στα δυο εισηγμένα λιμάνια ενώ πληροφορίες μιλούν και για προχωρημένες επαφές με το Πεκίνο που εμφανίζεται να επιθυμεί διακαώς την απόκτηση του Πειραιά.
Η κεφαλαιοποίηση της ΟΛΠ ΑΕ έχει διαμορφωθεί πέριξ των επιπέδων του μισού δισεκατομμυρίου ευρώ και ο λόγος τιμής προς λογιστική αξία στα 3,1. Για το α’ τρίμηνο του 2013 τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 1.133.514 ευρώ έναντι 521.964 ευρώ του 2012 ενώ ο κύκλος εργασιών παρουσίασε μείωση της τάξης του 2,38%.