00:09 13/09
Fitch: Υποβάθμισε την πιστοληπτική ικανότητα της Γαλλίας σε "Α+" - Τι λέει για χρέος και πολιτικές εξελίξεις
Ο οίκος "βλέπει" ότι το χρέος θα αυξηθεί στο 121% του ΑΕΠ το 2027.
Μετά την έγκριση από το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ των όρων της δεύτερης και τελικής φάσης του διαγωνισμού για την πώληση του 33% των μετοχών της ΟΠΑΠ Α.Ε., οι υποψήφιοι αναμένουν να λάβουν το κείμενο της Σύμβασης Εμπιστευτικότητας, μετά την υπογραφή της οποίας θα λάβουν δεσμευτικές οδηγίες και την επισκόπηση της Επιστολής Διαδικασίας ώστε να προχωρήσουν στο πιο κρίσιμο σκέλος της διαδικασίας.
Οι κρίσιμες αλλά ουσιαστικές λεπτομέρειες που καλούνται να αποσαφηνίσουν οι σύμβουλοι της αποκρατικοποίησης και το ΤΑΙΠΕΔ αφορούν το χρόνο που θα παραμείνει ανοικτό το data room του ΟΠΑΠ και ο τρόπος που θα διενεργηθεί ο έλεγχος, εάν δηλαδή θα πραγματοποιηθεί συγχρόνως από όλους τους υποψήφιους ή εάν θα επιλεγεί άλλος τρόπος.
Στη συνέχεια, θα έχουν τη δυνατότητα να υποβάλλουν μη δεσμευτικά σχόλια επί του σχεδίου της σύμβασης μεταβίβασης των μετοχών του ΟΠΑΠ που θα λάβουν από το Ταμείο. Μόλις ολοκληρωθεί και αυτή η φάση, ο διαγωνισμός εισέρχεται στην τελική ευθεία με τους ενδιαφερόμενους να προετοιμάζονται για την οικονομική τους προσφορά, η οποία αποτελεί και το αποκλειστικό κριτήριο αξιολόγησης για την πώληση του 33% του Οργανισμού.
Όσο για το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης της διαδικασίας, η ανακήρυξη του πλειοδότη έχει τοποθετηθεί στο τέλος του πρώτου τριμήνου του 2013, βάσει των νέων δεσμεύσεων της Ελλάδας που αναφέρονται ρητά στα κείμενα του μνημονίου. Μείζον, φυσικά, θέμα για το διαγωνισμό αποτελεί και η οριστικοποίηση των σχημάτων που θα διεκδικήσουν το διαγωνισμό. Τονίζεται πως η σύνθεση μιας σύμπραξης μπορεί να μεταβληθεί κατά τη διάρκεια της διαγωνιστικής διαδικασίας μέχρι και τέσσερις εβδομάδες μετά την αποστολή της Επιστολής Διαδικασίας.
Από την πώληση του ΟΠΑΠ, το Ελληνικό Δημόσιο πέραν του άμεσου τιμήματος που θα εισπράξει για το 33% της εταιρείας, έχει λαμβάνειν (σύμφωνα με το Νόμο 4093/12) ετησίως από την συμμετοχή στα έσοδα με την επιβολή φορολόγησης ίση με το 30% επί του μικτού κέρδους των παιχνιδιών του Οργανισμού, τη φορολόγηση 10% επί των κερδών των παικτών από το πρώτο ευρώ, τον εταιρικό φόρο ως Α.Ε. και τον φόρο επί των μερισμάτων (εκτός εάν στο μέλλον αποφασιστεί επιστροφή κεφαλαίου).
Στην υπερφορολόγηση του ΟΠΑΠ, ακόμη, προστίθεται και μια ακόμη επιβάρυνση: με ισχύ από την πρώτη ημέρα του 2013, μετά την λήξη κάθε οικονομικής χρήσεως τα αδιάθετα ποσά των κερδών των τυχερών παιγνίων αποδίδονται στο Ελληνικό Δημόσιο.
Αλλά και όταν ξεκινήσουν να λειτουργούν τα VLTs (στον Οργανισμό έχει χορηγηθεί αποκλειστική άδεια εκμετάλλευσης για 35.000 βιντεοτερματικά δεκαετούς διάρκειας, έως το 2022), θα προβλεφθεί ότι, αν τα έσοδα υπερβούν ορισμένα όρια, το ποσοστό συµµετοχής του Ελληνικού ∆ηµοσίου στα µικτά κέρδη της ΟΠΑΠ Α.Ε. από τη σχετική δραστηριότητα θα αυξάνεται από το προβλεπόµενο σήµερα ποσοστό 30% κλιµακωτά και µέχρι κατ’ ανώτατο όριο το ποσοστό 35%.
Ν. Χρυσικόπουλος