του Ηλία Μπέλλου
Ενδιαφέρον για τουλάχιστον 12 διαφορετικές λιμενικές δραστηριότητες, από τουλάχιστον έναν επενδυτή για κάθε ένα από τα 24 μεγάλα λιμάνια της χώρας, έχει δεχθεί η κυβέρνηση σύμφωνα με όσα δήλωσε στο capital.gr ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαιου Κωστής Μουσουρούλης.
Ο υπουργός ανακοίνωσε ότι μέχρι το Φεβρουάριο θα έχει νομοθετηθεί το στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης λιμένων το οποίο μεταξύ άλλων περιλαμβάνει και τη δημιουργία τεσσάρων λιμενικών συστημάτων, όπως το Αττικό Λιμενικό Σύστημα, στο οποίο θα ενταχθούν τα λιμάνια του Πειραιά, της Ελευσίνας, του Λαυρίου και της Ραφήνας.
Αμέσως μετά το ΤΑΙΠΕΔ θα παρουσιάσει τις προτάσεις του για το πώς θα πρέπει να γίνει αξιοποίηση αρχικά των μεγάλων λιμένων, οπου ως επί το πλείστον αναμένεται να ακολουθήσει το μοντέλο παραχώρησης.
Σε ερώτηση του capital.gr για το κατά πόσο το μοντέλο παραχωρησης στις εισηγμένες ΟΛΠ και ΟΛΘ θα είναι εμπροσθοβαρές (εάν δηλαδή οι παραχωρησιούχοι θα καταλάβουν μεγάλο μέρος του μισθώματος στην αρχή) ξεκαθάρισε ότι μένει να αποφασιστεί ενώ υπογράμμισε ότι οι εισηγήσεις του ΤΑΙΠΕ υπόκεινται σε πολιτικές αποφάσεις που θα ληφθούν τότε. Οι πρώτοι διαγωνισμοί αναμένεται να ανακοινωθούν το Μάρτιο.
Το Αττικό Λιμενικό Σύστημα όπως και τα άλλα τρία που θα δημιουργηθούν πανελλαδικά, θα έχουν ρόλο ρυθμιστικής αρχής.
Αναφορικά με το στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης, στόχοι του θα είναι η σύνδεση με τα ευρωπαϊκά δίκτυα, η διασφάλιση της εδαφικής συνέχειας της χώρας (συγκοινωνία, ακτοπλοία) και η δημιουργία προϋποθέσεων ανάπτυξης και απασχόλησης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι με βάση την καταγραφή των λιμένων της χώρας που πραγματοποιείται από τη γ.γ. λιμενικής πολιτικής, υπάρχουν τουλάχιστον 862 δημόσια λιμάνια και επιπλέον ιδιωτικά για την εξυπηρέτηση κατά τόπους βιομηχανιών.
Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί και στην ανάπτυξη των τουριστικών λιμένων η οποία δρομολογείται σε συνεννόηση με το υπουργείο Τουρισμού.
Δείτε στη δεξιά στήλη "Σχετικά Αρχεία" το στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης λιμένων, τις μεθόδους χρηματοδοτήσεων και τις επενδύσεις που προωθούνται.