Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 15-Σεπ-2006 08:53

    Τι ζητάει ο "easy Στέλιος" από την κυβέρνηση

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Στέλιου Κράλογλου

    Προ των... ελληνικών λιμένων βρίσκονται σημαντικά επενδυτικά κεφάλια τα οποία πυροδοτούν νέες συμμαχίες και συσχετισμούς δυνάμεων στην ελληνική ναυτιλία και την ελληνική κρουαζιέρα.
     
    Του τελευταίους μήνες δρομολογούνται «πυρετώδεις» συζητήσεις μεταξύ του υπουργείου Οικονομίας και του επιχειρηματία Στέλιου Χατζηιωάννου του ομίλου «EASY» με στόχο να επιτευχθεί στρατηγική συμφωνία για την είσοδο της θυγατρικής «EasyCruise» στα ελληνικά ύδατα.
     
    Μέχρι σήμερα ο υπουργός Οικονομίας Γ. Αλογοσκούφης έχει συναντηθεί δύο φορές με τον επιχειρηματία κ. Χατζηιωάννου και σύντομα αναμένεται νέα συνάντηση από την οποία ενδέχεται να προκύψουν σημαντικές εξελίξεις, εφόσον διευθετηθούν οι εκκρεμότητες της συμφωνίας η οποία προβλέπει:
     
    * τη ναυπήγηση περισσότερων από τα 3+3 κρουαζιερόπλοια που έχει παραγγείλει η EasyCruise μέσω της «Louis plc», του κ. Λοΐζου στη «Νεώριον Συμμετοχές».
     
    * την εκμετάλλευση μέσω σύμπραξης ιδιωτικού και Δημοσίου τομέα λιμένα που θα αποτελέσει και την αφετηρία των δρομολογίων των κρουαζιερόπλοιων. Το δημόσιο, σύμφωνα με πληροφορίες, προκρίνει το λιμάνι του Πειραιά το οποίο όμως δεν φαίνεται να ενδιαφέρει τον όμιλο Easy.
     
    Πηγές που πρόσκεινται στην επιχειρηματική πλευρά τόνισαν ότι πρόθεση της EasyCruise είναι τα κρουαζιερόπλοια να ξεκινούν από τη μαρίνα του Φαλήρου (προκρίνεται μάλλον αυτή του Φλοίσβου) και να πραγματοποιούν κρουαζιέρες Σαββατοκύριακου στη Μύκονο και στη Σύρο και 4ήμερες κρουαζιέρες προς τη Σαντορίνη, με πιθανές προσεγγίσεις σε Πάρο, Νάξο, Μήλο ή Σέριφο.
     
    Ο υπουργός Οικονομίας παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στο θέμα αυτό και μιλώντας στο Capital.gr τόνισε ότι: «Τo Δημόσιο κάνει ότι χρειάζεται για να ενισχύσει τις προσπαθείες ανάπτυξης του τουρισμού και της κρουαζιέρας και μάλιστα με τρόπο ο οποίος θα έχει παράπλευρες ωφέλειες για την ελληνική ναυπηγική βιομηχανία».
     
    Οι διαπραγματεύσεις για την επίτευξη συμφωνίας κινούνται σε πολλά επίπεδα και η επιχειρηματική πλευρά επιδιώκει νομικές ρυθμίσεις και «ακτοπλοϊκές διευκολύνσεις» τις οποίες εξετάζει εξονυχιστικά το υπουργείο Οικονομίας.
     
    «Όλα θα γίνουν στο πλαίσιο των κανόνων του ανταγωνισμού και της ίσης μεταχείρισης» εξηγεί στο Capital.gr ο κ. Αλογοσκούφης. Δήλωση που καθιστά σαφές ότι ο υπουργός οικονομίας θα εξετάσει πολύ προσεκτική την πρόταση ή προτάσεις που θα προκύψουν προτού προχωρήσει στην όποια απόφαση η οποία μπορεί να δημιουργήσει νέα δεδομένα στο θεσμικό πλαίσιο και στην επιχειρηματικότητα στον τομέα της κρουαζιέρας.
     
    Πληροφορίες αναφέρουν ότι οι ακτοπλοϊκές διευκολύνσεις αφορούν, μεταξύ άλλων, τη δυνατότητα να ανεξαρτητοποιηθούν οι χώροι και τα ωράρια πλεύσης των κρουαζιερόπλοιων από τα υπόλοιπα επιβατηγά πλοία που προσεγγίζουν τους ίδιους προορισμούς.
     
    Παράγοντες της ναυτιλιακής αγοράς που είναι σε θέση να γνωρίζουν πρόσωπα και καταστάσεις τονίζουν με νόημα στο Capital.gr ότι για να υπάρξουν επενδύσεις στον τομέα θα απαιτηθούν και συμπληρωματικές παρεμβάσεις οι οποίες θα «ελαφρύνουν» την «πίεση» που ασκεί το ασφυκτικό καθεστώς του host state το οποίο υποχρεώνει σε συγκεκριμένο αριθμό θέσεων εργασίας των ελλήνων ναυτεργατών στα υπό ελληνική σημαία κρουαζιερόπλοια.
     
    Οι ίδιοι παράγοντες επισημαίνουν ότι σε αντίθετη περίπτωση το υψηλό κόστος λειτουργίας θα έχει ως αποτέλεσμα την εκτροπή της ρότας των περισσότερων κρουαζιερόπλοιων υπό ευρωπαϊκές σημαίες ή σημαίες τρίτων χωρών σε λιμάνια εκτός Ελλάδας.
     
    H συμφωνία Louis - ΕasyCruise
     
    Με βάση τη συμφωνία, η Louis plc, κάτω από συγκεκριμένες προϋποθέσεις που αφορούν την αγορά και διαχείριση αριθμού πλοίων στην Ανατολική Μεσόγειο (συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδος), θα εξασφαλίσει το αποκλειστικό δικαίωμα για χρήση της εμπορικής επωνυμίας ΕasyCruise στην περιοχή αυτή, ενώ θα επωφεληθεί και από τη χρήση του διαδικτυακού καναλιού πωλήσεων www.easyCruise.com.
     
    Ως αποτέλεσμα της συμφωνίας αυτής, η Louis Cruise Lines και η ΕasyCruise θα προσεγγίσουν από κοινού τα Ελληνικά Ναυπηγεία “Νεώριον”, με στόχο την αύξηση του αριθμού των πλοίων που προβλέπεται με βάση την “Επιστολή Προθέσεως” που έχει ήδη ανακοινωθεί από την easyCruise, η οποία προνοεί για ναυπήγηση δύο κρουαζιερόπλοιων με δικαίωμα προαίρεσης (“option”) για άλλα δύο.
     
    Η διαφοροποίηση που θα επιδιωχθεί είναι να αυξηθούν τα πλοία που θα ναυπηγηθούν σε τρία, με δικαίωμα προαίρεσης για άλλα τρία. Τα επιπρόσθετα πλοία θα παραγγελθούν από την Louis.
     
    Η Louis θα έχει την επιλογή να χρησιμοποιήσει για το σκοπό αυτό είτε νέα πλοία, που θα κατασκευαστούν με βάση τις προδιαγραφές της ΕasyCruise, είτε υφιστάμενα που θα αναβαθμιστούν ούτως ώστε να πληρούν τις προδιαγραφές αυτές. Η ΕasyCruise Ltd θα μπορεί να δραστηριοποιηθεί στην περιοχή μέχρι την έναρξη λειτουργίας του πρώτου πλοίου της Louis plc με την εμπορική επωνυμία της πρώτης.
     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ