Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 15-Φεβ-2011 08:51

    Εκτός από τις παραλίες, "αξιοποίηση" και για τις μαρίνες

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Δημήτρη Δελεβέγκου

    Όταν οι εκπρόσωποι της Τρόικας παραλλήλιζαν την κρατική μηχανή με Mερσεντές που τρέχει με 20 χλμ. την ώρα, ενδεχομένως να είχαν κατά νου ένα από τα πλέον αξιοποιήσιμα κομμάτια της κρατικής ακίνητης περιουσίας, τους τουριστικούς λιμένες. Είναι χαρακτηριστικό ότι η Ελλάδα διαθέτει πανελλαδικά 30 οργανωμένες μαρίνες, τη στιγμή που η Κροατία -με το 1/3 της εγχώριας ακτογραμμής- έχει 103, όπως έχει σημειώσει σε σχετική επερώτησή του στη Βουλή, ο βουλευτής ΠΑΣΟΚ Μίμης Ανδρουλάκης.

    Ενδιαφέρον

    Την προηγούμενη εβδομάδα στο πλαίσιο του 15ου ετήσιου συνεδρίου του Urban Land Institute, στο Παρίσι παρουσιάστηκαν τα σχέδια για την ανάπλαση του φαληρικού μετώπου, όπως και για την αναβάθμιση δύο εκ των πλέον «χρυσοφόρων», σε επίπεδο εσόδων, τουριστικών λιμανιών της χώρας, της Βουλιαγμένης και του Αλίμου.  

    «Οι σχετικές παρουσιάσεις ΄κέντρισαν΄ το ενδιαφέρον των ξένων επενδυτών, καθώς η αξιοποίηση των μαρίνων παρουσιάζει σημαντικές προοπτικές σε μία χώρα, όπως η Ελλάδα που διαθέτει τεράστιο μήκος ακτογραμμών» αναφέρει ο Γιώργος Καμπουρόπουλος, πρόεδρος του ULI Greece & Cyprus.

    Αυτή τη στιγμή, σε εξέλιξη βρίσκεται ο διαγωνισμός για την αξιοποίηση, μέσω σύμβασης 40ετούς μίσθωσης, του λιμένα Βουλιαγμένης. Τόσο ο τελευταίος όσο και αυτοί στον Άλιμο, το Φάληρο και τη Θεσσαλονίκη βρίσκονται υπό τη διαχείριση της Εταιρείας Τουριστικής Ανάπτυξης.

    Οι μέχρι στιγμής σχεδιασμοί, περιλαμβάνουν τη δημιουργία εμπορικών αναπτύξεων στα τουριστικά λιμάνια της χώρας, όπως συμβαίνει σήμερα με την μαρίνα Φλοίσβου, όπου σε έκταση 3.800 τ.μ. υπάρχουν χρήσεις αναψυχής και εμπορίου. 

    Όσον αφορά την μαρίνα Βουλιαγμένης που έχει έσοδα, σε ετήσια βάση, της τάξης των δύο εκατ. ευρώ, (στοιχεία 2009), ενδιαφέρον φαίνεται να έχουν εκδηλώσει, μεταξύ άλλων, η Lamda Development (Lamda Flisvos Marina), η J&P Άβαξ (Μαρίνα Λευκάδας, Ζέας, Φαλήρου) αλλά και η Ελλάκτωρ.

    Ο εκσυγχρονισμός των μαρίνων προβλέπεται και από τον κρατικό προϋπολογισμό 2011, με στόχο την ενίσχυση της βαριάς βιομηχανίας της Ελλάδας, του τουρισμού.

    Σήμερα η πλειονότητα των μαρίνων της χώρας βρίσκονται σε παρακμή.

    «Κλασικά» παραδείγματα, οι μαρίνες του Αγίου Κοσμά, του Αλίμου και της Μονεμβασιάς, των οποίων ο εκσυγχρονισμός τους παραμένει επί μακρόν μακέτα, με αποτέλεσμα σήμερα να διαθέτουν πεπερασμένες δυνατότητες φιλοξενίας μεγάλων (ακόμη και... μικρών ή μεσαίων) σκαφών.

    Ακόμη όμως, και υπό τις παρούσες συνθήκες η μαρίνα του Αλίμου (με μόλις 50 θέσεις για μεγάλες θαλαμηγούς άνω των 25 μέτρων) εμφάνισε τζίρο -βάσει των στοιχείων της ΕΤΑ για το 2009- 5,3 εκατ. ευρώ.

    Αλλά και η μαρίνα Θεσσαλονίκης, που διαθέτει μόλις 242 θέσεις ελλιμενισμού παρουσίασε κύκλο εργασιών περίπου 750 χιλιάδων ευρώ.

    dimitris.delevegos@capital.gr 

    Detect language » Hungarian

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ