Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 08-Δεκ-2010 09:36

    Αντιμέτωπος με την κρίση ο διαγωνισμός για το Θριάσιο

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Η οικονομική κρίση αποτελεί την αιτία για την οποία η προθεσμία κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών για την υλοποίηση του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο Δυτικής Αττικής έχει παραταθεί (για τρίτη συνεχή φορά) έως τις 27 Ιανουαρίου 2011. 

    Γνώστες της υπόθεσης επισημαίνουν στο Capital.gr ότι εξαιτίας της δυσμενούς οικονομικής συγκυρίας απαιτήθηκε να δημιουργηθεί ένα «πιο ελκυστικό πλαίσιο προκειμένου να είναι εφικτή η συμμετοχή περισσότερων παικτών στη διαγωνιστική διαδικασία». Το project για το οποίο έχουν μέχρι στιγμής δαπανηθεί περισσότερα από 150 εκατ. ευρώ θα έπρεπε να βρίσκεται σε λειτουργία από το 2007, γι’ αυτό η Ευρωπαϊκή Ένωση πιέζει να επιταχυνθεί η υλοποίηση του Εμπορευματικού Κέντρου, ειδάλλως θα πρέπει να επιστραφούν τα κοινοτικά κονδύλια. Για την ώρα, η Κομισιόν έχει δώσει στην κυβέρνηση μία «σιωπηλή» παράταση.

    Το ενδιαφέρον πάντως, εγχώριων και ξένων σχημάτων για τη διεκδίκηση της τεσσαρακονταετούς σύμβασης παραχώρησης του έργου είναι έντονο.

     Η από κοινού συμμετοχή του κινεζικού κολοσσού Cosco με τον ΟΛΠ για τη διεκδίκηση του έργου φαίνεται ότι έχει κλειδώσει. Το έργο παρουσιάζει σημαντικές προοπτικές και για τις εγχώριες κατασκευαστικές των οποίων ο τζίρος από εγχώρια έργα έχει περιοριστεί δραματικά, λόγω και της περαιτέρω συρρίκνωσης του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων. 

    Έτσι, οι τρεις «μεγάλοι» των κατασκευών, οι όμιλοι Ελλάκτωρ, J&P Άβαξ και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι βέβαιο ότι θα αναμετρηθούν σκληρά και, όπως συνέβη με τον προηγούμενο διαγωνισμό, αναμένεται να συμμαχήσουν με άλλα σχήματα, προκειμένου να αναλάβουν τη σύμβαση παραχώρησης του έργου. Και βέβαια στο διαγωνισμό «παρών» εκτιμάται ότι θα δώσουν οι περισσότερες ελληνικές μεταφορικές, αλλά και ορισμένες ξένες εταιρείες, όπως πολύ πιθανόν η Imperio, η Sharmet Α.Ε. ή η πολυεθνική Prologis.

    Παράλληλα, η σύνδεση του εμπορευματικού κέντρου με το ΣΚΑ, αλλά και με το λιμάνι του Πειραιά στο Ικόνιο, μέσω εμπορικής σιδηροδρομικής γραμμής, μήκους 17 χλμ και προϋπολογισμού 143 εκατ. ευρώ βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος του συνόλου των ενδιαφερομένων.  Και αυτό διότι εξασφαλίζει την μεταφορά των εμπορευμάτων από το λιμάνι του Ικονίου στο Θριάσιο και από εκεί στο εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, ενώ θα μπορούσε να δημιουργήσει επιπρόσθετα οφέλη για τους ομίλους που θα αποκτήσουν συμμετοχή στην προς ιδιωτικοποίηση ΤΡΑΙΝΟΣΕ. 

    Μεταξύ των υπόλοιπων εταιρειών που ενδιαφέρονται θερμά να συμμετάσχουν στο διαγωνισμό για το Εμπορευματικό συγκαταλέγονται ξένοι όμιλοι, όπως ο γαλλικός γίγαντας των κατασκευών Vinci και η Alstom, η γαλλική leader διεθνώς στον τομέα της ενέργειας και της μεταφοράς.
     

    40 χρόνια... φαγούρα

    Το Εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο που θα εκτείνεται σε 2.000 στρέμματα, ιδιοκτησίας του ΟΣΕ βρίσκεται στα «χαρτιά» από το 1970, οπότε ξεκίνησαν οι πρώτες απαλλοτριώσεις. Μάλιστα το έργο, για το οποίο ήδη έχουν δαπανηθεί 500 εκατ. ευρώ (για δημιουργία υποδομών), έχει ενταχθεί από το 1994 στα συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με την τελευταία να έχει θέσει από το 2001 ως προϋπόθεση της χρηματοδότησής του την υλοποίησή του. 

    Το εμπορευματικό κέντρο θα καταλαμβάνει έκταση 600 περίπου στρεμμάτων και θα αποτελεί τμήμα της έκτασης 2.200 στρεμμάτων ιδιοκτησίας ΟΣΕ. Στα υπόλοιπα στρέμματα θα αναπτύξει ο ΟΣΕ άλλες σιδηροδρομικές και εμπορευματικές εγκαταστάσεις.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ