Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 03-Δεκ-2010 09:41

    Οι μεγάλοι πελάτες του Πειραιά ζητούν το Θριάσιο

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Ρόης Χάικου


    Τι έκανε το Ρότερνταμ το μεγαλύτερο εμπορικό λιμάνι της Ευρώπης; Ο διαμετακομιστικός σταθμός που δημιουργήθηκε. Τι μπορεί να κάνει τον Πειραιά πύλη εισόδου του εμπορίου σε Νότια και Κεντρική Ευρώπη; Το Θριάσιο. Αυτό ζητούν οι μεγάλοι πελάτες του λιμανιού, οι κολοσσοί των containers όπως είναι η Cosco, η Maersk, η SMC κ.α. 

    «Είναι ζωτικής σημασίας για τον Πειραιά να προχωρήσει το Θριάσιο. Αυτές οι υποδομές θα αποκαταστήσουν το όνομά του και θα τον κάνουν διαμετακομιστικό κέντρο της Ευρώπης», ανέφερε στο Capital.gr ο κ. Νίκος Αρβανίτης, πρόεδρος της Διεθνούς Ναυτικής Ένωσης, η οποία εκπροσωπεί στη χώρα μας το σύνολο σχεδόν των ναυτιλιακών πρακτορείων διεθνών τακτικών γραμμών ως και κρουαζιεροπλοίων που δραστηριοποιούνται στο λιμένα Πειραιώς.

    Ο κ. Αρβανίτης χαρακτήρισε το Θριάσιο «δρόμο χωρίς επιστροφή» εάν η πολιτεία επιθυμεί να αναπτύξει τον Πειραιά και να αξιοποιήσει επενδύσεις όπως αυτή της Cosco, προσελκύοντας παράλληλα και νέους μεγάλους παίκτες του εμπορίου στο ελληνική λιμάνι. «Πρώτα πρέπει να δημιουργηθεί ο νέος Πειραιάς, με ανταγωνιστικό πακέτο υπηρεσιών και υποδομών και μετά θα έρθουν και οι μεγάλοι πελάτες», τόνισε σχετικά, σημειώνοντας ότι η παραχώρηση της προβλήτας ΙΙ στην Cosco έδωσε το έναυσμα για να επανακτήσει την καλή του φήμη, η οποία «απαξιώθηκε από τις διετείς απεργίες των προηγούμενων χρόνων».

    Στο ερώτημα του Capital.gr εάν η ΔΝΕ διαπιστώνει αύξηση του ενδιαφέροντος από εταιρείες που δεν έχουν παρουσία στη χώρα μας, ο κ. Αρβανίτης σημείωσε «υπάρχουν ερωτήματα και ενδιαφέρον από ξένες εταιρείες το τελευταίο εξάμηνο». Αυτό ωστόσο που τόνισε είναι πως «αν προχωρήσει και υλοποιηθεί το Θριάσιο, τότε θα έρθουν και οι νέοι πελάτες».

    Σήμερα τον Πειραιά χρησιμοποιούν συνολικά 20 μεγάλοι διαχειριστές container και εκτός από την Cosco και την Maersk, παρουσία έχουν η MSC, η Hyundai, η SMC, η Hapag-Lloyd κ.ά. Ωστόσο, η παρουσία τους κρίνεται σχετικά μικρή σε σχέση με τον όγκο των container που μπορούν να διαχειριστούν πλέον οι δύο προβλήτες του Πειραιά, συν την επικείμενη κατασκευή της τρίτης προβλήτας από την Cosco που θα επιτρέψει στην θυγατρική της ΣΕΠ, να αυξήσει την χωρητικότητά της κατά επιπλέον 1,1 εκατ. teu τον Οκτώβριο του 2015. 

    Απούσες από τον Πειραιά είναι mega container operators όπως η WANHIA, η WOCC, η ιαπωνική NYK κ.ά.

    Αυτό άλλωστε που τονίζουν οι εταιρείες δεν είναι τόσο το γεγονός ότι θα αυξηθεί το εσωτερικό εμπόριο με τις υποδομές αυτές, αλλά θα μπορέσει ο Πειραιάς να γίνει επιτέλους διαμετακομιστικό κέντρο, εξυπηρετώντας όχι μερικές χιλιάδες container για την εσωτερική αγορά, αλλά εκατομμύρια για την παγκόσμια, από την Μεσόγειο και τα Βαλκάνια, στην Μαύρη Θάλασσα και την Κεντρική Ευρώπη. 

    Ο κ. Αρβανίτης πάντως, υπενθύμισε πως θα πρέπει να υπάρξει έμπρακτο ενδιαφέρον από την πολιτεία για να προχωρήσουν οι επενδύσεις που σχετίζονται με το λιμάνι, αλλά και παράλληλα «να δώσει το κράτος λύσεις και να μην απογοητεύει όσους ξένους έρχονται να επενδύσουν στη χώρα μας».

    roi.haikou@capital.gr 

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ