Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 12-Νοε-2018 12:11

    Industry 4.0: Πρόκληση ή ευκαιρία;

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Ο Δηµήτρης Κουτσόπουλος, CEO της Deloitte Ελλάδος, µιλά στο "Forbes" για το πώς πρέπει να προετοιµαστούµε ώστε να επωφεληθούµε από τις αλλαγές που φέρνει η 4η βιοµηχανική επανάσταση, τόσο εµείς όσο και η κοινωνία.

    Eνα από τα θέµατα που επαναλαµβάνονται ολοένα και πιο συχνά στις συζητήσεις µας µε ανώτατα στελέχη επιχειρήσεων είναι το "πώς πρέπει να οργανωθούµε σε επίπεδο λειτουργιών, ανθρώπινου δυναµικού και δραστηριοτήτων προκειµένου να προετοιµαστούµε για να στραφούµε προς την καινοτοµία και να είµαστε έτοιµοι για τις αλλαγές της 4ης βιοµηχανικής επανάστασης". Οι επιχειρήσεις αναζητούν βέλτιστες πρακτικές, αλλά δεν υπάρχει µία και µόνη συνταγή για όλα. Κάτι που θα πετύχει σε έναν οργανισµό δεν θα έχει το ίδιο αποτέλεσµα σε έναν άλλον µε διαφορετικές προσδοκίες, διαφορετική ιστορία και διαφορετική κουλτούρα. 

    Όµως γιατί είναι τόσο σηµαντικό να στραφούµε προς την καινοτοµία, να υιοθετήσουµε τις νέες τεχνολογίες και να τις αναπτύξουµε; Η απάντηση έρχεται από το παρελθόν: "Ο καλύτερος τρόπος να προβλέψεις το µέλλον είναι να το δηµιουργήσεις" ("The best way to predict the future is to create it"), είχε πει ο Αβραάµ Λίνκολν. Στην κορυφή της λίστας προτεραιοτήτων της Deloitte είναι να εξασφαλίζουµε ότι οι επιχειρήσεις µπορούν να διαχειριστούν την εποχή των αλλαγών µέσω του ψηφιακού µετασχηµατισµού τους. Αυτό γιατί γνωρίζουµε ότι όποιος εφαρµόσει τις νέες τεχνολογίες και τις αναπτύξει περαιτέρω θα ξεχωρίσει, θα είναι σε θέση να δηµιουργήσει το µέλλον, να καινοτοµήσει σε βαθµό που θα γίνει πρότυπο στον κλάδο του. 

    Η αδιάκοπη εξέλιξη της καινοτοµίας δεν είναι κάτι καινούργιο και δεν υπάρχει καµία ένδειξη ότι θα επιβραδυνθεί ή ότι θα σταµατήσει. Οι εξελίξεις κάποιων τεχνολογιών τροφοδοτούν άλλες νέες εξελίξεις σε άλλους τοµείς. Οι επιχειρήσεις δεν µπορούν να µείνουν πίσω από τις συνεχείς εξελίξεις. Αν δεν προσαρµοστούν, κινδυνεύουν να χάσουν την ανταγωνιστικότητά τους.

    Ένα χαρακτηριστικό παράδειγµα εταιρείας που µε τη συνεργασία της Deloitte εφάρµοσε νέες τεχνολογίες µε καινοτόµο τρόπο και δηµιούργησε νέο πρότυπο στην αγορά είναι η MSC Cruises µε το "MSC for Me", το οποίο αναδεικνύει το customer experience, καλύπτοντας τις διαφορετικές ανάγκες και επιθυµίες των ταξιδιωτών. Η McLaren Applied Technologies, πρωτοπόρος στη συλλογή δεδοµένων µέσω αισθητήρων, την οποία συνδυάζει µε τις δυνατότητες της Deloitte στους τοµείς του digital και των υπηρεσιών ανάλυσης δεδοµένων, παρέχει λύσεις που συµβάλλουν στη σύγκλιση του φυσικού µε το ψηφιακό – µια πρόκληση µε την οποία έρχονται αντιµέτωπες πολλές σύγχρονες επιχειρήσεις. Αλλά και το Prince of Wales Hospital του Σίδνεϊ θέτει νέα πρότυπα στον κλάδο υγείας, αφού είναι το πρώτο νοσοκοµείο που εφάρµοσε το DeloitteASSIST, µια λύση τεχνητής νοηµοσύνης, για να διευκολύνει την επικοινωνία µεταξύ νοσηλευόµενων και νοσηλευτών.

    Πώς, όµως, µπορούµε και εµείς να οργανωθούµε µε τρόπο που θα επωφεληθούµε τόσο εµείς oι ίδιοι όσο και η κοινωνία; 

    Θα πρέπει να αντιληφθούµε ότι κάθε οργανισµός έχει τη δύναµη να συµβάλλει µε πολλούς τρόπους στη δηµιουργία ενός πιο δίκαιου και σταθερού κόσµου. Όσο εξελισσόµαστε, θα έχουµε ευκαιρίες να ενισχύσουµε τις λειτουργίες µας µε τρόπο που θα επωφεληθούν από αυτές οι πελάτες, οι εργαζόµενοι, οι επιχειρήσεις, η πόλη µας, αλλά και η κοινωνία συνολικά. Θα πρέπει, λοιπόν, να ανταποκριθούµε σε µεγαλύτερο βαθµό στον κοινωνικό µας ρόλο, να ασχοληθούµε πολύ περισσότερο µε την εταιρική κοινωνική ευθύνη και τη βιωσιµότητα. 

    Δημήτρης Κουτσόπουλος

    Σε σχέση µε τον στρατηγικό σχεδιασµό, θα πρέπει να υιοθετήσουµε µια ολιστική προσέγγιση. Να αξιολογήσουµε πώς οι βασικές δυνατότητές µας µπορούν να βελτιωθούν χάρη σε νέες δυνατότητες, οι οποίες θα µας βοηθήσουν να αναπτύξουµε νέα προϊόντα και νέες υπηρεσίες και, κατά συνέπεια, θα µας βοηθήσουν να δώσουµε νέα αξία σε ό,τι προσφέρουµε προς όφελος όλων.

    Πρώτη προτεραιότητά µας, όµως, θα πρέπει να είναι να προετοιµάσουµε κατάλληλα το ανθρώπινο δυναµικό µας για τις αλλαγές, ενθαρρύνοντας µια κουλτούρα εκπαιδεύσεων και συνεργασιών. Για να µπορέσουµε να αξιοποιήσουµε τις ευκαιρίες της νέας εποχής, πρέπει και οι οµάδες µας να αποκτήσουν τις γνώσεις ώστε να είναι σε θέση να παρακολουθήσουν τις εξελίξεις. 

    Τέλος, πρέπει να δούµε την τεχνολογία ως το πιο ισχυρό µας πλεονέκτηµα, που θα µας διαφοροποιήσει, και να επενδύσουµε στην ενσωµάτωση νέων εφαρµογών που µπορούν να υποστηρίξουν νέα επιχειρησιακά µοντέλα. Και, το πιο σηµαντικό, να αντιληφθούµε ότι οι εφαρµογές των νέων τεχνολογιών δεν θα πρέπει να περιοριστούν σε ένα µέρος της επιχείρησης, θα πρέπει να ενσωµατωθούν σε ολόκληρο τον οργανισµό, ώστε να υποστηρίζουν καλύτερα όλες τις δραστηριότητές µας και όλους. 

    Οι ελληνικές επιχειρήσεις αντιλαµβάνονται ότι η προσαρµογή στις αλλαγές που φέρνει η νέα εποχή και η ανάγκη να στραφούµε στην καινοτοµία είναι αναπόφευκτες. Πλέον, µένει να επιλέξουν τον τρόπο µε τον οποίο θα προσαρµοστούν και τον ρόλο που θα διαδραµατίσουν στον κλάδο τους, στην αγορά, αλλά και σε ολόκληρη την κοινωνία. 

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων