Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 25-Ιουν-2020 00:06

    Κατακτήστε πρώτα τη γειτονιά σας και μετά τον κόσμο

    Κατακτήστε πρώτα τη γειτονιά σας και μετά τον κόσμο
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Richard Branson

    Ερ: Ζω στην Τζαμάικα και χρειάστηκε να εγκαταλείψω ένα διδακτορικό πρόγραμμα στη διοίκηση επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο του Φοίνιξ. Το νόμισμά μας έχει υποτιμηθεί σημαντικά το τελευταίο διάστημα και δεν μπορώ να καλύψω τα δίδακτρα. Έχω κάνει κάποια έρευνα και κατέληξα στο συμπέρασμα ότι ο καλύτερος τρόπος για να επιβιώσω σε μια τέτοια οικονομία είναι να βρω έναν τρόπο να αντισταθμίσω τον κίνδυνο του δολαρίου. Για να το κάνω αυτό, έχω φτιάξει ένα ποτό που μπορεί να πωληθεί διεθνώς. Αλλά ενώ έχω υποβάλει αίτηση για δάνεια για τη startup, κανένα δεν έχει εγκριθεί. Τι πρέπει να κάνω για να αρχίσω να ζω το όνειρό μου να γίνω επιχειρηματίας; Επίσης, έχετε άλλες επιχειρηματικές ιδέες που θα με βοηθήσουν να κερδίσω χρήματα και να συνεχίσω την εκπαίδευσή μου;



    - Marlon Farquharson, Kingston, Τζαμάικα

    
Α: Marlon, η ερώτησή σου περιλαμβάνει πολλά σημαντικά ζητήματα, αλλά το βασικό στοιχείο είναι η σημασία του κινήτρου. Λυπάμαι που αναγκάστηκες να εγκαταλείψεις τις σπουδές σου, αλλά θαυμάζω την εφευρετικότητά σου στην προσπάθεια να δημιουργήσεις ένα προϊόν που να μπορείς να πουλήσεις για να κερδίσεις αρκετά χρήματα και να συνεχίσεις τις σπουδές σου.

    Τούτου λεχθέντος, η δημιουργία μιας επιχείρησης μόνο για να συγκεντρωθούν χρήματα γρήγορα, δεν είναι μια στρατηγική που λειτουργεί για πολλούς ανθρώπους που το επιχειρούν.

 Η ιδέα σου για το ποτό ακούγεται σαν μια καλή αρχή, αλλά δεν μπορείς να πετύχεις άμεσα διεθνείς πωλήσεις. Η κυκλοφορία της μάρκας σου στο εξωτερικό θα είναι εξαιρετικά δαπανηρή και η εύρεση διανομέων και λιανοπωλητών που θα είναι πρόθυμοι να αποκτήσουν μια άγνωστη μάρκα θα είναι εξαιρετικά δύσκολη. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο δεν έχεις καταφέρει ακόμη να συγκεντρώσεις χρήματα μέσω δανείων.

 Δεδομένου ότι τα χρήματα είναι λίγα, ίσως είναι καλύτερο να αφιερώσεις όλη σου την ενέργεια στην ανάπτυξη του προϊόντος σου στην Τζαμάικα και στη συνέχεια σε ολόκληρη την Καραϊβική. Εάν μπορείς να δημιουργήσεις μια ισχυρή τοπική μάρκα που να ανταποκρίνεται στη ζωντάνια και την ενέργεια του νησιού σου, θα έχεις περισσότερες πιθανότητες να προσελκύσεις συνεργάτες ή επενδυτές που να θέλουν να υποστηρίξουν την επέκτασή σου.



    Σκέψου το προϊόν σου και προσπάθησε να εντοπίσεις τι το κάνει διαφορετικό από όλα τα άλλα ποτά εκεί έξω. Γράψε αυτές τις ιδιότητες και αποφάσισε πώς μπορείς να προωθήσεις το ποτό σε πιθανούς πελάτες. Είναι 100% φυσικό; Τοπικές πηγές; Είναι μια σπιτική οικογενειακή συνταγή ή βασίζεται σε κάτι που είναι συνώνυμο με την Τζαμάικα;

 Επίσης, όρισε τον ευρύτερο σκοπό πίσω από το προϊόν σου και σκέψου πώς μπορεί να κάνει μια θετική διαφορά στον κόσμο. Μια ιδέα θα ήταν να χρησιμοποιήσεις τα κέρδη σου για να βοηθήσεις τους σπουδαστές με τα δίδακτρα τους. Αρχικά τα χρήματα θα μπορούσαν να πάνε στη δική σου εκπαίδευση και τα υπόλοιπα θα μπορούσαν να δοθούν σε φοιτητές που δεν έχουν το αντίτιμο για τα δίδακτρα. Έχοντας στο μυαλό σου την επέκταση της επιχείρησης στο μέλλον, αυτό θα μπορούσε να ισχύσει για όλα τα προϊόντα που πωλούνται σε πανεπιστημιουπόλεις.



    Η ιστορία σου θυμίζει τους τρεις νεαρούς άνδρες που ίδρυσαν την Innocent Drinks, μια εταιρεία smoothie και χυμών στο Ηνωμένο Βασίλειο. Όλοι τους είχαν άλλες δουλειές, μέχρι την ημέρα που χρησιμοποίησαν τα χρήματά τους για να στήσουν ένα περίπτερο για το προϊόν τους σε ένα φεστιβάλ μουσικής. Έβαλαν δύο κάδους στο περίπτερο τους –ο ένας έγραφε "Ναι" και ο άλλος "Όχι"– και ζήτησαν από τους πελάτες να δοκιμάσουν τα ποτά και στη συνέχεια να προτείνουν εάν οι τρεις τους έπρεπε να εγκαταλείψουν τις δουλειές τους και να ιδρύσουν μια επιχείρηση, ρίχνοντας τα άδεια ποτήρια τους στον αντίστοιχο κάδο. Εκείνο το Σαββατοκύριακο πήραν ένα ηχηρό "Ναι". Λίγα χρόνια αργότερα, η επιχείρησή τους εξαγοράστηκε από την Coca-Cola και εκείνοι απέδειξαν ότι μπορείς να ξεκινήσεις με μια μικρή, τοπική ιδέα και μετά να κάνεις μεγάλη επιτυχία.

    

Το μήνυμά σου δείχνει επίσης ότι θεωρείς ότι τα διαδικτυακά μαθήματα που παρακολούθησες στο Πανεπιστήμιο του Φοίνιξ ήταν πολύτιμα. Παρόλο που μπορεί να είναι ένα καλό πρόγραμμα, θα πρέπει να θυμάσαι ότι δεν είναι το μόνο εκεί έξω και ότι μπορεί επίσης να επωφεληθείς από την παρακολούθηση δωρεάν διαδικτυακών μαθημάτων ή εργαλείων. Υπάρχει επίσης πολύ υλικό στο διαδίκτυο αυτές τις μέρες με στόχο να βοηθηθούν οι πρωτάρηδες επιχειρηματίες σε τομείς όπως ο προγραμματισμός, το μάρκετινγκ και οι δημόσιες σχέσεις.

 Στη συνέχεια, θα αναζητούσα βοήθεια στην Τζαμάικα. Το ίδρυμά μας, η Virgin Unite, δημιούργησε ένα Κέντρο Επιχειρηματικότητας στο Montego Bay και παρόλο που αυτό το μάθημα μπορεί να μην είναι κατάλληλο για σένα, η ομάδα ενδέχεται να μπορεί να μοιραστεί μαζί σου κάποιες πληροφορίες ή επαφές.

    Αρκετοί νέοι στην Τζαμάικα που έχουν παρακολουθήσει διαλέξεις εκεί έχουν δημιουργήσει από τότε τοπικά προϊόντα που πωλούνται σε άλλα κοντινά νησιά. Αυτοί οι επιχειρηματίες αρχίζουν τώρα να κοιτάζουν στο εξωτερικό. Τέλος, προσπάθησε να βρεις έναν καλό μέντορα – κάποιον που, στην ιδανική περίπτωση, ζει στην Τζαμάικα και έχει κάποια εμπειρία στη βιομηχανία τροφίμων και ποτών.

    Η έναρξη μιας επιχείρησης μπορεί να είναι μια πολύ μοναχική εργασία, οπότε ένας υποστηρικτικός μέντορας θα ήταν πολύτιμος καθώς ξεκινάς και προσπαθείς να επεκταθείς.

 Εάν το ποτό σου σημειώσει επιτυχία στην Τζαμάικα, ίσως να μη χρειαστεί να ολοκληρώσεις τις σπουδές σου – η έναρξη της επιχείρησης μπορεί να γίνει το δικό σου πρόγραμμα στο πανεπιστήμιο της ζωής. Και εάν εξελιχθεί σε μια επιτυχημένη επιχείρηση, μπορεί αυτό να είναι η μόνη διαπίστευση που χρειάζεσαι.

    * O Richard Branson είναι ο ιδρυτής της Virgin Group και εταιρειών όπως οι Virgin Atlantic, Virgin America, Virgin Mobile και Virgin Active. Διατηρεί blog στη διεύθυνση www.virgin.com/richard-branson/blog. Ακολουθήστε τον στο Twitter στο twitter.com/richardbranson

    © 2020 Richard Branson. Διατίθεται από το "The New York Times Licensing Group"

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ