Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 06-Μαρ-2020 00:05

    Οδηγός εύρεσης του κατάλληλου μέντορα

    Οδηγός εύρεσης του κατάλληλου μέντορα
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Richard Branson

    Ανεξαρτήτως του πόσο έξυπνοι είστε, ή πόσο λαμπρή ή καινοτόμα μπορεί να είναι η ιδέα της επιχείρησής σας, κάθε επιχειρηματίας χρειάζεται έναν καλό μέντορα. Κάποιος, κάπου, έχει ήδη περάσει αυτό που βιώνετε τώρα και έχει αποκομίσει σημαντικές εμπειρίες.

    Στην πραγματικότητα, η διαφορά ανάμεσα σε έναν εκκολαπτόμενο επιχειρηματία που έχει κάποιες μικρές προοπτικές και σε έναν που ήδη γεύεται την επιτυχία, καταλήγει να είναι η καθοδήγηση που έχουν λάβει. Μια καλή συμβουλή μπορεί να είναι εξίσου σημαντική με τη χρηματοδότηση στα αρχικά στάδια μιας επιχείρησης.

    Η ανάγκη για έναν μέντορα είναι προφανής, ωστόσο η εξεύρεσή του μπορεί να καταστεί μία αρκετά δύσκολη και αποθαρρυντική διαδικασία. Πώς θα βρείτε, λοιπόν, το σωστό άτομο;

    Υπάρχουν πολλές διαφορετικές προσεγγίσεις. Συνήθως, χρειάζεται να κάνετε έρευνα. Δοκιμάστε να παρευρεθείτε σε εκδηλώσεις του κλάδου, όπως γεύματα, σεμινάρια, συνομιλίες και συνέδρια. Το τοπικό εμπορικό σας επιμελητήριο είναι ένα εξαιρετικό μέρος για να κάνετε την αρχή. Τα εμπορικά επιμελητήρια φιλοξενούν συχνά εκδηλώσεις δικτύωσης και συναντήσεις που φέρνουν σε επαφή τους νέους επιχειρηματίες με τους επιτυχημένους επιχειρηματίες. Συζητήστε με τους ανθρώπους, ακούστε τις ιστορίες τους και κρατήστε επαφή με εκείνους οι οποίοι πιστεύετε ότι μπορούν να σας διδάξουν.

    Ένα άλλο καλό μέρος να εντοπίσετε έναν δυνητικό μέντορα είναι το διαδίκτυο. Αναζητήστε ειδικές εκδηλώσεις και ομάδες για τον συγκεκριμένο κλάδο που σας ενδιαφέρει στο Facebook. Εγγραφείτε σε χρήσιμα ενημερωτικά δελτία. Ακολουθήστε άτομα του κλάδου από την περιοχή σας στο Twitter ή στο LinkedIn. Στη συνέχεια, επικοινωνήστε μαζί τους και κάντε τους ερωτήσεις.

    Βεβαιωθείτε ότι έχετε επιλέξει κάποιον που έχει εμπειρία και διασυνδέσεις στην περιοχή και στον κλάδο της επιχείρησής σας. Αν είστε π.χ. επιχειρηματίας σε πρώιμο στάδιο στον κλάδο των κατασκευών και οικιακών επισκευών, δεν πρέπει να χάσετε τον χρόνο σας προσπαθώντας να κερδίσετε την εύνοια ενός ανώτερου στελέχους σε μια πολυεθνική κατασκευαστική εταιρία. Επικεντρωθείτε στο να βρείτε κάποιον που έχει ξεκινήσει μια επιχείρηση παρόμοια με τη δική σας και που καταλαβαίνει τις δοκιμασίες που υπάρχουν για την ίδρυση της επιχείρησης στην περιοχή.

    Να έχετε κατά νου ότι ένας σύμβουλος επιχείρησης ο οποίος προσφέρει τον χρόνο του έναντι πληρωμής δεν είναι το ίδιο πράγμα με έναν μέντορα. Ενώ οι σύμβουλοι μπορούν να είναι πολύ χρήσιμοι, οι πραγματικοί μέντορες είναι εν μέρει αποτελεσματικοί επειδή ενδιαφέρονται μόνο να βοηθήσουν τους άλλους να πετύχουν.

    Αν δεν έχετε ακόμα κάποιον στο μυαλό σας που πιστεύετε ότι σας ταιριάζει, δημιουργήστε μια λίστα επιτυχημένων ατόμων από την κοινότητά σας. Υπάρχει κάποιος στον κατάλογο αυτόν τον οποίο θαυμάζετε και σέβεστε; Αν ναι, ρωτήστε τον αν θα τον ενδιέφερε να κανονίσετε ένα γεύμα ή να πιείτε καφέ, ή απλώς ρωτήστε τον αν μπορεί να σας διαθέσει 30 λεπτά από τον χρόνο του για να συζητήσετε.

    Όταν αποφασίσετε να προσεγγίσετε κάποιον, βεβαιωθείτε ότι δεν πηγαίνετε στα τυφλά – σιγουρευτείτε ότι ξέρετε τι θέλετε να ρωτήσετε. Εξηγήστε τι σας ενθουσιάζει για την υπηρεσία ή το προϊόν σας, να είστε ειλικρινείς για τους φόβους σας και να ζητήσετε feedback.

    Δεν είναι ιδιαίτερα καλή ιδέα το να ζητήσετε ευθέως εκ των προτέρων αν θέλει κάποιος να γίνει μέντοράς σας, ρωτώντας τον απλά "Θα γίνεις ο μέντορας μου;". Τέτοιες σχέσεις ανθίζουν από μόνες τους. Μια σχέση μέντορα-προστατευόμενου χρειάζεται χρόνο για να αναπτυχθεί, οπότε ξεκινήστε ζητώντας απλές συμβουλές για ένα πρότζεκτ ή πρόβλημα και προχωρήστε από εκεί.

    Όταν εντοπίσετε έναν καλό μέντορα, θα γίνει το πρότυπό σας, ο άνθρωπος στον οποίο θα μπορείτε να μιλήσετε για τις ιδέες σας και να ακούσετε τις απόψεις του για αυτές, και εντέλει ο φίλος σας. Εάν η καθοδήγηση γίνει σωστά, μπορεί να είναι εποικοδομητική και για τις δύο πλευρές. Είναι σημαντικό να ενισχύετε τη σχέση, επομένως βρείτε διασκεδαστικούς τρόπους για να συναντιέστε πιο τακτικά, ακόμα και χωρίς μια επιχειρηματική ατζέντα.

    Το mentoring είχε τόσο σημαντική επίδραση στη ζωή μου και στην επιτυχία της Virgin που θεωρώ ότι είναι πρωταρχικής σημασίας για κάθε υποσχόμενο επιχειρηματία που ξεκινάει τη σταδιοδρομία του. Όπως έχω πει πολλές φορές, αποδίδω μεγάλο μέρος της επιτυχίας της Virgin Atlantic στη σχέση μου με το δικό μου μέντορα, τον Sir Freddie Laker, τον ιδρυτή της Laker Airways. Δεν θα είχα καμιά επιτυχία στον κλάδο των αερομεταφορών χωρίς την προσγειωμένη σοφία του Freddie. Ήταν στην πραγματικότητα αυτός που μου είπε να κάνω τον εαυτό μου το πρόσωπο της εταιρείας – μια συμβουλή που επηρέασε ολόκληρη την προσέγγισή μου στην επιχείρηση.

    Εάν είστε σε θέση να μοιραστείτε τις δεξιότητες που έχετε μάθει, πρέπει να προσφέρετε πίσω στην κοινωνία και να γίνετε και εσείς μέντορας. Η επιτυχία απαιτεί σκληρή δουλειά και οι επιχειρηματίες θα μπορούσαν να αξιοποιήσουν λίγη βοήθεια στην πορεία τους.

    Όπως είπε κάποτε ο Αμερικανός επιχειρηματίας Zig Ziglar: "Πολλοί άνθρωποι έχουν προχωρήσει περισσότερο από ό,τι πίστευαν ότι θα μπορούσαν επειδή κάποιος άλλος πίστεψε σε αυτούς". Επομένως, βγείτε και βρείτε τον σωστό μέντορα για να σας βοηθήσει στην πορεία προς την επιτυχία.

    * O Richard Branson είναι ο ιδρυτής της Virgin Group και εταιρειών όπως οι Virgin Atlantic, Virgin America, Virgin Mobile και Virgin Active. Διατηρεί blog στη διεύθυνση www.virgin.com/richard-branson/blog. Ακολουθήστε τον στο Twitter στο twitter.com/richardbranson

    © 2020 Richard Branson. Διατίθεται από το "The New York Times Licensing Group"

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ