Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 23-Δεκ-2019 00:09

    Πώς μπορεί το όνειρο να γίνει επιχείρηση

    Πώς μπορεί το όνειρο να γίνει επιχείρηση
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Richard Branson

    Ερ: "Με τα χρόνια, έχω ακούσει πολλές φορές "έχεις σπουδαία στάση και κίνητρο, αλλά και εξαιρετικό μυαλό. Θα έπρεπε να είσαι επιχειρηματίας”. Αλλά τι στο καλό πρέπει να κάνω; Έχω περιορισμένα κεφάλαια και πόρους. Οτιδήποτε μου φαίνεται πολλά υποσχόμενο, έχει γίνει ή γίνεται ήδη από κάποιον άλλον. Δεν είμαι σίγουρος πώς να βρω μια καινούρια ιδέα ή να τη βελτιώσω, το οποίο με απογοητεύει. Οπότε, τι στο καλό πρέπει να κάνω;"
    -Daniel Armstrong

    Απ: Το "τι στο καλό πρέπει να κάνω;", είναι κάτι που κάθε επιχειρηματίας αναρωτιέται κάποια στιγμή στη ζωή του. Εάν αντιμετωπίσετε το πρόβλημα με ανοιχτό μυαλό και υιοθετήσετε τη στάση τού "μπορώ να το κάνω", είναι επίσης η ερώτηση που θα απογειώσει την καριέρα σας.

    Ας αρχίσουμε. Πιάστε στυλό και χαρτί (να έχετε πάντα το σημειωματάριό σας κοντά – ποτέ δεν ξέρετε πότε θα σας έρθει η επόμενη μεγάλη ιδέα κι αν δεν τη γράψετε, μπορεί να χαθεί για πάντα) και στη συνέχεια να απαντήσετε σε αυτά τα δύο ερωτήματα:

    Ερώτημα πρώτο: Τι είναι αυτό που αγαπάτε;

    Φτιάξτε μια λίστα με όλα τα πράγματα που σας παθιάζουν ή που σας ενδιαφέρουν. Δεν έχει σημασία εάν αυτά σας φαίνονται ασήμαντα ή τυχαία – κάτι στον κατάλογό σας θα μπορούσε να πυροδοτήσει μια μεγάλη επιχειρηματική ιδέα.

    Τώρα κοιτάξτε τη λίστα σας και σκεφτείτε τους κλάδους και τις αγορές στα οποία εφάπτεται. Είναι κάποιο από αυτά ώριμο για καινοτομία; Σκεφτείτε ποιες εταιρείες δραστηριοποιούνται σε αυτούς τους τομείς και έχουν προϊόντα ή υπηρεσίες που σας αρέσουν. Οι περισσότερες εδραιωμένες επιχειρήσεις έχουν ατέλειες – οι πελάτες τους περιμένουν απλώς να προκύψει μια καλύτερη εναλλακτική. Ανεξαρτήτως από το εάν οι επιχειρήσεις που εμπλέκονται είναι μικρές τοπικές επιχειρήσεις, superbrands του διαδικτύου ή πολυεθνικοί γίγαντες, εάν έχουν σταματήσει να καινοτομούν, έχετε μια ευκαιρία να πάρετε την πρωτοβουλία. Οι κλάδοι όπου οι επιχειρήσεις αισθάνονται υπερβολικά άνετα και έχουν σταματήσει να βάζουν πρώτο τον πελάτη, είναι ιδιαίτερα ώριμοι για διατάραξη.

    Επίσης, εξετάστε το ενδεχόμενο να ξεκινήσετε μια επιχείρηση με συναφές αντικείμενο. Σε hot spots, όπως η Silicon Valley, κάθε επιτυχημένη startup γεννά άλλα εγχειρήματα που βελτιώνουν ακόμη περισσότερο την αρχική ιδέα. Μια μεγάλη δημιουργία όπως το Twitter μπορεί να οδηγήσει σε δεκάδες άλλα καλά προϊόντα, όπως η υπηρεσία προγραμματισμού Hootsuite.

    Συνεπώς, αντί να αποθαρρύνεστε όταν ανακαλύπτετε ότι κάποιος άλλος δουλεύει ήδη πάνω σε μία ιδέα παρόμοια με τη δική σας, καλοδεχτείτε τον ανταγωνισμό. Είναι σημαντικό να αναζητήσετε τομείς στους οποίους η επιχείρηση δεν αποδίδει άριστα, και να δουλέψετε πάνω σε τρόπους με τους οποίους η startup σας θα μπορούσε να βελτιώσει τα πράγματα. 

    Να έρθετε σε επαφή με τους ιδρυτές της επιχείρησης και να κάνετε πολλές ερωτήσεις. Θα εκπλαγείτε όταν διαπιστώσετε πόσοι επιτυχημένοι επιχειρηματίες είναι πρόθυμοι να δώσουν συμβουλές και καθοδήγηση – όλοι τους ξεκίνησαν κάποτε με startup!

    Ερώτημα δεύτερο: Τι είναι αυτό που μισείτε;

    Στη συνέχεια, σκεφτείτε πράγματα που σας ενοχλούν, μπερδεύουν ή ακόμη κι εξοργίζουν. Εάν γυρίζατε τον κόσμο, ποιες αλλαγές θα θέλατε να κάνετε; Και πάλι, μη λογοκρίνετε τις σκέψεις σας: Απλά γράψτε!

    Ειδικότερα, σκεφτείτε στιγμές που έχετε αισθανθεί απογοήτευση. Κάθε φορά που βλέπω κάτι που δεν έχει νόημα, όπως μια κακή υπηρεσία σε μια αεροπορική εταιρεία, αρχίζω να σκέφτομαι πώς θα μπορούσε να βελτιωθεί. Πολλές επιχειρήσεις του Ομίλου Virgin έχουν γεννηθεί από την αγανάκτησή μας για κάτι που κάποιος άλλος δεν κάνει καλά. 

    Ως πελάτες, ορισμένες φορές απογοητεύεστε όταν οι επιχειρήσεις δεν εκπληρώνουν τις υποσχέσεις τους. Τώρα, ως επιχειρηματίες, είστε σε θέση να δημιουργήσετε μια επιχείρηση που διορθώνει ορισμένα από αυτά τα προβλήματα. Η εταιρεία που θα προκύψει θα κάνει τις ζωές των ανθρώπων καλύτερες, και πιθανότατα να παθιαστείτε με τον σκοπό της.

    Επόμενα βήματα

    Τώρα τσεκάρετε τις λίστες σας. Εάν δεν σας έρχεται κάτι άμεσα στο μυαλό, βρείτε λίγο χρόνο μέσα στην ημέρα σας για να ξαπλώσετε στην αιώρα σας και να σκεφτείτε πώς μπορείτε να αξιοποιήσετε αυτά τα στοιχεία και να κάνετε τον κόσμο λίγο καλύτερο.

    Στη συνέχεια έρχεται η ώρα να δοκιμάσετε τις ιδέες σας. Πρέπει να είστε γενναίοι και πρέπει να δεχτείτε ότι υπάρχουν πολλοί κίνδυνοι. Ακόμα και τα πιο προσεκτικά σχεδιασμένα σχέδια δεν γνωρίζουν πάντα επιτυχία, γι' αυτό είναι συχνά καλύτερο βγάλετε το προϊόν ή την υπηρεσία σας εκεί έξω και να αφήσετε μερικούς υποψήφιους πελάτες να το δοκιμάσουν.

    Ενώ βρίσκεστε στη φάση δοκιμών και σχεδιασμού, επιστρέψτε σε όλους εκείνους τους ανθρώπους που πρότειναν να γίνετε επιχειρηματίας και ζητήστε τους συγκεκριμένες πληροφορίες για το ποια θεωρούν δυνατά σας σημεία. Πείτε τους για τις ιδέες σας και ζητήστε ειλικρινές, ακατέργαστο feedback σχετικά με τα επόμενα βήματα. Το ίδιο κάνω και εγώ – πάντα συζητούσα νέες επιχειρηματικές ιδέες με τους φίλους και την οικογένειά μου προτού τις παρουσιάσω σε δικηγόρους και εμπειρογνώμονες επενδύσεων.

    Τέλος, μη φοβάστε να ζητήσετε υποστήριξη από τα αγαπημένα σας πρόσωπα – θα τη χρειαστείτε και θα τη δώσουν με ευχαρίστηση. Με τη βοήθειά τους, είμαι βέβαιος ότι θα μπορέσετε να αποκαλέσετε τον εαυτό σας επιχειρηματία πολύ σύντομα. Καλή τύχη!

    * O Richard Branson είναι ο ιδρυτής της Virgin Group και εταιρειών όπως οι Virgin Atlantic, Virgin America, Virgin Mobile και Virgin Active. Διατηρεί blog στη διεύθυνση www.virgin.com/richard-branson/blog. Ακολουθήστε τον στο Twitter στο twitter.com/richardbranson

    © 2019 Richard Branson. Διατίθεται από το "The New York Times Licensing Group"

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ