Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 18-Ιουν-2019 00:04

    Κακή φήμη – κακές δουλειές

    Κακή φήμη – κακές δουλειές
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Richard Branson

    Ποιο είναι το πιο πολύτιμο περιουσιακό σας στοιχείο; Όταν ο κόσμος μου κάνει αυτή την ερώτηση, συχνά αναμένει να ονοματίσω κάποιο ακριβό έργο τέχνης. Ωστόσο, το πιο πολύτιμο περιουσιακό μου στοιχείο είναι εκείνο που κι εγώ αξιολογώ ως το σημαντικότερο. Είναι γένους θηλυκού, δεν κοστίζει τίποτε και ο καθένας έχει από μία: είναι η φήμη. "Δεν δίνω δεκάρα για την κακή φήμη μου!", έχει τραγουδήσει η Joan Jett στο κλασικό hit single της. Πρόκειται για υπέροχο τραγούδι, αλλά σε τελική ανάλυση διαφωνώ.

    Για τους επιχειρηματίες, μια κακή προσωπική φήμη αναπόφευκτα θα επεκταθεί και στη φήμη του εμπορικού σας σήματος. Αν κάνετε κάτι που θα βλάψει είτε την προσωπική σας φήμη σας είτε εκείνη της εταιρείας σας, υπάρχει κίνδυνος να καταστρέψετε την επιχείρησή σας. Όταν δίνετε μια υπόσχεση στους πελάτες σας, πρέπει να την κάνετε και πράξη. Ενώ η φήμη πρέπει να προηγείται της φυσικής σας παρουσίας, η κακή φήμη θα σας ακολουθεί για μεγάλο χρονικό διάστημα – χρειάζονται χρόνια για να οικοδομηθεί μια ισχυρή σχέση με τους ανθρώπους και ελάχιστα δευτερόλεπτα για να χαλάσει. Όσοι δραστηριοποιούνται στον κλάδο σας, από πιθανούς επενδυτές έως προμηθευτές και υποψήφιους εργαζόμενους στην εταιρεία σας θα την λάβουν υπόψη.

    Όταν ξεκινήσαμε τo brand μας, το όνομα της Virgin θεωρήθηκε τόσο προβοκατόρικο που δεν μας επετράπη να το καταχωρήσουμε στην υπηρεσία κατοχύρωσης σημάτων της Μεγάλης Βρετανίας για τρία χρόνια, επειδή οι αξιωματούχοι της θεωρούσαν ότι ήταν "αγενές". Η προσωπική μου φήμη για να ξεχωρίσω από το πλήθος των τυπικών και συνηθισμένων επιχειρηματιών "της σειράς" βοήθησε επίσης. Ως νέος, μακρυμάλλης επιχειρηματίας τη δεκαετία του 1970, λάμβανα περίεργα βλέμματα όταν εμφανιζόμουν στην τράπεζα ξυπόλητος το πρώτο διάστημα. Μετά από μερικά χρόνια, εάν ξαφνικά εμφανιζόμουν στην τράπεζα φορώντας κοστούμι και γραβάτα, ήξεραν ότι κάτι ιδιαίτερο συμβαίνει!

    Σύντομα, η μετάβασή μας από το punk rock στην αεροπλοΐα –από τη Virgin Music στη Virgin Atlantic– ενίσχυσε τη φήμη μας ως ανθρώπων καινοτόμων και με διάθεση να αναλάβουν ρίσκα, δίνοντάς μας ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι άλλων εταιρειών. Αυτό αποδείχθηκε βολικό: η Virgin έγινε γνωστή ως το brand που μπορεί να μπει σε κλάδους όπου επικρατούν αμφιλεγόμενες τάσεις και να τους "ταρακουνήσει" εφαρμόζοντας τις αξίες της.

    Όταν αγοράσαμε το πρώτο αεροπλάνο μας, τα αεροπορικά ταξίδια θεωρούνταν πολύ ακριβά, εξαιρετικά αγχωτικά και φρικωδώς βαρετά. Όταν ο τραπεζικός τομέας θεωρήθηκε μερικώς υπεύθυνος για τη χρηματοπιστωτική κρίση και την παγκόσμια ύφεση πριν από μια δεκαετία, χρησιμοποιήσαμε τη φήμη μας για να ενσταλάξουμε κάποια εμπιστοσύνη και, όπως λέει το σύνθημα της Virgin Money, "να βελτιώσουμε την οικονομική κατάσταση του καθένα", καθώς επεκτείναμε την εταιρεία από τον χώρο των πιστωτικών καρτών στις δραστηριότητες τραπεζικής.

    Ο κόσμος γίνεται ολοένα και μικρότερος και έτσι η διατήρηση της φήμης του brand σας είναι πιο σημαντική από ποτέ. Σήμερα το σήμα της Virgin θεωρείται αξιόπιστο σε παγκόσμια κλίμακα, οπότε εάν δημιουργήσουμε μια επιχείρηση σε μια νέα χώρα, η πρόοδος είναι ταχύτερη από ό,τι στις ημέρες που έπρεπε να "κερδίζουμε" τους πελάτες, συναλλαγή την συναλλαγή. Ωστόσο οι βελτιωμένες επικοινωνίες παγκοσμίως σημαίνουν επίσης ότι οποιαδήποτε αρνητική ιστορία για μια εταιρεία του ομίλου Virgin οπουδήποτε στον κόσμο μπορεί να καταστεί παγκόσμιο γεγονός με το πάτημα ενός κουμπιού.

    Ως επιχειρηματίας, πρέπει να παρακολουθείτε προσεκτικά όλες τις συζητήσεις σχετικά με την επιχείρησή σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αυτό δεν σημαίνει να πιάσετε το micromanagement, ούτε να μπλέκεστε άνευ λόγου στα πόδια των υπαλλήλων σας ή να προσπαθείτε να εμποδίσετε τους πελάτες να εκφράσουν τις απόψεις τους σχετικά με την εταιρεία σας. Αντίθετα, σημαίνει ότι για να οικοδομήσετε τη φήμη του brand σας, πρέπει να προσλάβετε άτομα που μπορείτε να εμπιστευτείτε όχι μόνο για να υπερέχετε των ανταγωνιστών στην καθημερινή διαχείριση, αλλά και για να αποτελούν και δημόσια το "πρόσωπο" της επιχείρησής σας. Σε τελική ανάλυση, η ισχύς ενός brand είναι ευθέως ανάλογη της ισχύος των ανθρώπων που εργάζονται γι’ αυτό.

    Όλοι κάνουν λάθη. Εάν εσείς ή κάποιος άλλος στην εταιρεία σας πέσει σε ολίσθημα, είναι σημαντικό να το αναγνωρίσετε και να προχωρήσετε μπροστά. Μερικές φορές ο CEO πρέπει να επέμβει προσωπικά. Για παράδειγμα, όταν ένα πρακτορείο μάρκετινγκ το οποίο είχε προσληφθεί από αμερικανική θυγατρική της Virgin το παράκανε σε μία διαφήμιση, χρησιμοποίησα το Twitter και το προσωπικό μου blog για να ζητήσω συγγνώμη από οποιονδήποτε ένιωσε προσβεβλημένος.

    Από την άποψη της προσωπικής τους συμπεριφοράς, ορισμένοι επιχειρηματίες που ξεκινούν τις πρώτες τους startups μπορεί να προσπαθήσουν να μιμηθούν το στερεότυπο του σκληρού επιχειρηματία που ξέρει να επιβάλλει την άποψή του ακόμη και με τον εκφοβισμό των άλλων. Δεν νομίζω ότι κάτι τέτοιο οδηγεί σε επιτυχίες με διάρκεια. Πρέπει να αντιμετωπίζετε τους ανθρώπους όπως θα επιθυμούσατε να αντιμετωπίζουν εσάς ώστε να κερδίσετε τον σεβασμό.

    Εάν αναπτύξετε μια εταιρική κουλτούρα βασισμένη στην αμοιβαία κατανόηση και τον αλληλοσεβασμό, οι εργαζόμενοί σας είναι πιο πιθανό να απολαμβάνουν τη δουλειά τους και να γίνουν πρεσβευτές για την επωνυμία της εταιρείας σας και τη φήμη σας. Ομοίως, οι πελάτες θα εμπιστεύονται την εταιρεία σας και θα αγοράζουν περισσότερα από τα προϊόντα σας. Οι επενδυτές και οι δυνητικοί εταίροι θα εξετάζουν σοβαρά τις προτάσεις σας και όλοι θα θέλουν να κάνουν δουλειές με την εταιρεία σας.

    Η οικοδόμηση μιας επιχείρησης δεν είναι επιστήμη πυραύλων. Είναι περισσότερο ζήτημα του να έχεις μία ιδέα και να τη διαχειριστείς με ακεραιότητα. Αυτή η βασική φόρμουλα σημαίνει ότι ως επιχειρηματίας ή επιχειρηματικός ηγέτης, δεν μπορείτε να παραβαίνετε τις βασικές αρχές σας στις συναλλαγές με το προσωπικό σας, τους πελάτες σας, τους προμηθευτές σας ή οποιονδήποτε άλλον που σχετίζεται με την εταιρεία σας. Διότι αν αντιμετωπίζετε τους ανθρώπους δίκαια και σωστά, θα ανταμειφθείτε με πίστη και αφοσίωση. Εάν δεν το κάνετε, οι συνέπειες θα ακολουθήσουν αναπόφευκτα και θα τις δείτε αποτυπωμένες στα εταιρικά αποτελέσματά σας.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων