Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 21-Ιαν-2019 00:07

    Οι υπάλληλοί σας είναι οι πρεσβευτές της επωνυμίας σας

    Οι υπάλληλοί σας είναι οι πρεσβευτές της επωνυμίας σας
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Richard Branson 

    Η συμβατική σοφία υπαγορεύει ότι μια επιχείρηση πρέπει πρώτα να φροντίζει τις ανάγκες των μετόχων της, μετά αυτές των πελατών της και τελευταίες τις ανάγκες των υπαλλήλων της. Έκανα πάντοτε το αντίθετο, το ίδιο και η ομάδα μου. Στη Virgin Group, ο υπάλληλος έρχεται πρώτος, ακολουθεί ο πελάτης και στο τέλος ο μέτοχος. Είναι κοινή λογική: εάν το εργατικό σας δυναμικό είναι ευχαριστημένο και έχει κίνητρα, οι πελάτες σας είναι πιο πιθανό να είναι ευτυχείς – πράγμα που σημαίνει ότι υπάρχει μεγαλύτερη πιθανότητα η επιχείρησή σας να γνωρίσει ισχυρές πωλήσεις και ικανοποιητικά κέρδη, παράγοντας τα αποτελέσματα που επιθυμούν οι μέτοχοί σας.

    Δοκιμάσαμε αυτήν τη συνταγή όταν ξεκινούσαμε την επιχείρηση των δισκοπωλείων στα τέλη της δεκαετίας του 1960. Αποφασίσαμε να αναζητήσουμε υπαλλήλους που ήταν παθιασμένοι με τη μουσική, επειδή θεωρούσαμε ότι ο ενθουσιασμός και οι γνώσεις τους ήταν εξίσου σημαντικά με τις αναπαυτικές πολυθρόνες, τον δωρεάν καφέ και τα σημεία ακρόασης μουσικής που σχεδιάζαμε να βάλουμε στα πρώτα μας καταστήματα – και αποδείχθηκε σωστή κίνηση. Οι υπάλληλοί μας ήταν σε θέση να βοηθούν τους λάτρεις της μουσικής να βρίσκουν νέα συγκροτήματα και τους λιγότερο μυημένους πελάτες να αναπτύσσουν και να διευρύνουν τα γούστα τους.

    Όταν ξεκινήσαμε τη Virgin Records λίγα χρόνια μετά, η φυσική συνέχεια ήταν το προσωπικό μας να είναι το ίδιο ενθουσιώδες όπως σε όλες τις άλλες επιχειρήσεις μας. Καταβάλαμε μεγάλη προσπάθεια να βρούμε και να προσλάβουμε τους σωστούς ανθρώπους και στη συνέχεια βεβαιωθήκαμε ότι ενθαρρύνονται να κάνουν τη δουλειά όπως κρίνουν κατάλληλο. Αυτή η προσέγγιση μας βοήθησε να προσελκύσουμε και να κρατήσουμε κοντά μας μεγάλα ταλέντα. Αυτοί οι εργαζόμενοι εντόπισαν και έκλεισαν συμφωνίες με τους καλλιτέχνες που λίγο μετά έκαναν τη Virgin Records τη μεγαλύτερη ανεξάρτητη ετικέτα στον κόσμο, προσελκύοντας μια νέα γενιά θαυμαστών.

    Μπορεί να είναι δύσκολο να διασφαλιστεί ότι αυτή η έμφαση στους εργαζομένους θα εξαπλωθεί στον επιχειρηματικό ιστό, ειδικά καθώς η επιχείρησή σας μεγαλώνει και διαφοροποιείται, αλλά αξίζει τον κόπο. Η Virgin έχει ξεκινήσει εκατοντάδες επιχειρήσεις σε μισό αιώνα επέκτασης. Η εστίαση στους υπαλλήλους μας είναι ένας από τους βασικούς λόγους της επιτυχίας μας. Διατηρήσαμε μια κοινή κουλτούρα που διαπερνά τις επιχειρήσεις μας και διασφαλίζει ότι διατηρούμε μια δυνατή σχέση αφοσίωσης με τους πελάτες μας. Αυτό είναι εμφανές στη σιγουριά και την ελαφρώς αναιδή ευθύτητα που χαρακτηρίζουν κάθε εργαζόμενο.

    Εάν αποφασίσετε να βάλετε την επιχείρησή σας σε αυτό το μονοπάτι, θα πρέπει να βρείτε μεγάλους επιχειρηματικούς ηγέτες που ξέρουν από επικοινωνία ή να αναπτύξετε αυτές τις δεξιότητες μόνοι σας. Ως CEO, πρέπει να είστε σε θέση να αντιλαμβάνεστε τη διάθεση του εργατικού δυναμικού σας. Είναι οι υπάλληλοί σας ενθουσιώδεις και δημιουργικοί ή μήπως κάποιοι από αυτούς αποφεύγουν την επικοινωνία και μένουν στο περιθώριο; Εάν αισθανθείτε ότι υπάρχει πρόβλημα, πρέπει να ξεσκεπάσετε κάθε υποκείμενη αντιπαλότητα ή δυσαρέσκεια και να εξουδετερώσετε τις εντάσεις γρήγορα, προτού επηρεάσουν το ηθικό. Στον κλάδο των υπηρεσιών, είναι πολύ σημαντικό να το καταφέρετε αυτό, καθώς τίποτα δεν θα καλύψει ποτέ την πικρία μέλους του προσωπικού.

    Αισθάνονται οι υπάλληλοί σας ότι η γνώμη τους μετράει; Εάν ένας υπάλληλος εντοπίσει ένα πρόβλημα, έχει τα εργαλεία να το διορθώσει; Αν κάποιος άλλος έχει μια καλή ιδέα, έχει έναν χώρο για να τη μοιραστεί; Αυτή είναι η άλλη πτυχή της επικοινωνίας στην οποία πρέπει να αριστεύσετε: να βεβαιωθείτε ότι οι υπάλληλοι της πρώτης γραμμής μπορούν να επικοινωνήσουν μαζί σας, έτσι ώστε εσείς και η ομάδα σας να μπορέσετε να ενεργήσετε με βάση τις πληροφορίες τους. Σας συνιστώ να δώσετε το e-mail και το τηλέφωνό σας σε όλους τους υπαλλήλους – θα το χρησιμοποιήσουν μόνο αν το χρειάζονται.

    Όταν ένας CEO έχει δημιουργήσει σαφή κανάλια επικοινωνίας σε όλη την επιχείρηση, οι υπάλληλοι της πρώτης γραμμής είναι πιθανότερο να αισθάνονται δυνατοί και ικανοί να κάνουν τη διαφορά. Οι πελάτες θα αντιληφθούν τη διαφορά – και θα την αγαπήσουν.

    Το 1997, όταν εξαγοράσαμε τη West Coast Main Line, ένα βρετανικό σιδηροδρομικό franchise, αναλάβαμε επίσης τη διαχείριση των παρακμαζουσών υποδομών της, του γηράσκοντος στόλου των τρένων της και του προσωπικού της. Την ημέρα που ξαναρχίσαμε τη σιδηροδρομική υπηρεσία, οι επιβάτες δεν είδαν σχεδόν καμία διαφορά, εκτός από μια πινελιά από το κόκκινο χρώμα της Virgin. Σήμερα έχουμε επιτύχει βαθμό ικανοποίησης επιβατών 89%. Έχουμε, επίσης, κερδίσει μερίδιο αγοράς από τις αεροπορικές εταιρείες και αλλάξαμε την αντίληψη του κοινού σχετικά με το ταξίδι με τρένο.

    Μέρος της επέκτασής μας μπορεί να αποδοθεί στην αναβάθμιση των γραμμών και σε έναν νέο στόλο τρένων υψηλής ταχύτητας, αλλά μεγάλο μέρος της επιτυχίας μας οφειλόταν στον τότε διευθύνοντα σύμβουλο Tony Collins και την ομάδα του. Επέλεγε υπαλλήλους που είχαν ενέργεια και φαντασία και εργαζόταν ακούραστα για να μεταδώσει το όραμά μας στο προσωπικό και να ενσταλάξει μια ισχυρή αίσθηση της κουλτούρας και της υπερηφάνειας της Virgin – όπως μπορείτε να δείτε από τα αποτελέσματα.

    Ένας διευθύνων σύμβουλος είναι μέντορας, είναι μάνατζερ και ταυτόχρονα εμπλέκεται ενεργά στην καθημερινή λειτουργία της επιχείρησης. Η ενέργειά σας θα δώσει ώθηση στο προσωπικό, και με ένα πραγματικά αφοσιωμένο εργατικό δυναμικό, που θα διατηρεί και θα προστατεύει το εμπορικό σας σήμα, θα βρείτε ευκολότερη την καθημερινή διαχείριση της επιχείρησης.

    Κάποιοι ίσως να βλέπουν τους περίπου 65.000 υπαλλήλους της Virgin ως ένα κόστος που πρέπει να αντιμετωπιστεί, ενώ εγώ βλέπω 65.000 ενθουσιώδεις πρεσβευτές της.

    O Richard Branson είναι ο ιδρυτής της Virgin Group και εταιρειών όπως οι Virgin Atlantic, Virgin America, Virgin Mobile και Virgin Active. Διατηρεί blog στη διεύθυνση www.virgin.com/richard-branson/blog. Ακολουθήστε τον στο Twitter στο twitter.com/richardbranson.

    © 2019 Richard Branson. Διατίθεται από το "The New York Times Licensing Group"

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων