Συνεχης ενημερωση
1) Τι κυοφορεί το πλήθος των Τεμπών
Οι τεράστιες συγκεντρώσεις για τα Τέμπη σε όλη τη χώρα καταδεικνύουν πως υπάρχει οργή σε ένα σημαντικό τμήμα της κοινωνίας και αναζητεί αφορμή για να εκδηλωθεί.
Δεν αρκούν μερικές εκατοντάδες πολιτικές "ύαινες" και "ψεκασμένοι", ούτε μερικά χαλκευμένα ή μη ηχητικά για να συγκεντρωθούν τόσες χιλιάδες κόσμου σε όλη την Ελλάδα.
Δεν γνωρίζω πως ακριβώς συνέβη το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη. Περιμένω να ολοκληρωθεί η έρευνα και αποφανθεί η δικαιοσύνη για να καταλήξω στα τελικά συμπεράσματα.
Αντιλαμβάνομαι όμως πως υπάρχουν αρκετά θολά σημεία στην υπόθεση. Κατ’ αρχήν σε ένα μήνα συμπληρώνονται δύο χρόνια και η δικαιοσύνη δεν έχει μιλήσει ακόμη αφήνοντας τα περιθώρια κάθε "παλαβός" ή καιροσκόπος να κυκλοφορεί διάφορες θεωρίες συνωμοσίας, την ηχώ των οποίων στη συνέχεια οι συνήθεις πολιτικές "ύαινες" πολλαπλασιάζουν προκειμένου να επωφεληθούν.
Η οργή της ευρωπαϊκής εισαγγελίας από τη συνεργασία με τις ελληνικές αρχές με προβληματίζει.
Η απόφαση του πρωθυπουργού να συμπεριλάβει τον κ. Καραμανλή στο ψηφοδέλτιο των προηγούμενων εκλογών, που έλαβαν χώρα λίγους μήνες μετά το δυστύχημα, πριν επιμεριστούν οι ευθύνες από τη δικαιοσύνη, με θλίβει. Είναι λάθος να προσδίδουμε στο εκλογικό σώμα ρόλο δικαστών...
Το ίδιο προσπαθούν και οι διοργανωτές των συγκεντρώσεων.
Ο ρόλος κάποιων συγγενών να διεκδικήσουν πολιτική υπόσταση εκμεταλλευόμενοι την επίδειξη του πένθους τους με τρομάζει.
Η υπόθεση
Απ’ όσα έχουν γίνει γνωστά, τη βασική ευθύνη φαίνεται να φέρουν οι σταθμάρχες που είχαν βάρδια το μοιραίο βράδυ.
Ο ένας ήταν άσχετος περιφερόμενος μέσω κινητικότητας δημόσιος υπάλληλος που έβαλε δυο συρμούς να κινούνται στην ίδια γραμμή με αντίθετες κατευθύνσεις. Ο άλλος την είχε κοπανήσει και όταν έγινε το συμβάν έτρεξε να εξασφαλίσει ιατρική άδεια ασθενείας προκειμένου να καλύψει την απουσία του από το σταθμό.
Σίγουρα ευθύνεται και η μη λειτουργία ή απουσία ενός αυτόματου συστήματος διαχείρισης της πορείας και των προτεραιοτήτων των συρμών.
Το γεγονός πως ένας άχρηστος και ένα φυγόπονος βρέθηκαν να έχουν βάρδια σε ένα κρίσιμο πόστο, αποδίδει ευθύνη στους προϊσταμένους της υπηρεσίας τους και εν τέλει στην διοίκηση των σιδηροδρόμων που επέλεξε όλα αυτά τα πρόσωπα να ρυθμίζουν μια διαδικασία από την οποία, όπως αποδείχθηκε, εξαρτάται η ζωή πολλών ανθρώπων.
Αν έχει ευθύνες η διοίκηση των σιδηροδρομικών υπηρεσιών δεν μπορεί να μην έχει ο πολιτικός τους προϊστάμενος που την τοποθέτησε εκεί.
Όλοι οι παραπάνω δεν έχουν το ίδιο βάρος των ευθυνών. Γι’ αυτό περιμένουμε τη δικαιοσύνη να αποφανθεί.
Σε επίπεδο πολιτικών προϊσταμένων ευθύνονται όλοι οι υπουργοί Μεταφορών και οι κυβερνήσεις που κυβέρνησαν τουλάχιστον από τη μεταπολίτευση και μετά. Το κομματοκρατούμενο και αναξιοκρατούμενο ελληνικό δημόσιο δεν φτιάχτηκε την τελευταία τριετία αλλά εδώ και δεκαετίες.
Η χαμηλής απόδοσης λειτουργία λόγω αναξιοκρατίας και κομματοκρατίας δεν είναι χαρακτηριστικό μόνο του ΟΣΕ αλλά χαρακτηρίζει ολόκληρο το ελληνικό Δημόσιο.
Σε πολιτικό επίπεδο η ευθύνη της κυβέρνησης Μητσοτάκη συνίσταται στο γεγονός πως τρία χρόνια μετά την ανάληψη της εξουσίας δεν εφάρμοσε ένα πρόγραμμα αξιολόγησης των υπαλλήλων και στελεχών του ΟΣΕ έτσι ώστε στις κατάλληλες θέσεις να βρίσκονται οι κατάλληλοι άνθρωποι και οι άσχετοι να απολύονται.
Όμως φίλτατοι, αν ο Μητσοτάκης ή οποιοσδήποτε άλλος υποστήριζε πως πρέπει να αμείβονται σύμφωνα με τις ικανότητες οι ικανοί και να απολύονται οι άχρηστοι και οι τεμπέληδες δεν θα έβρισκε ούτε τη ψήφο του όπως δεν τη βρήκε ο Τζήμερος, ο Μάνος και οι λοιποί μεταρρυθμιστές που υποστήριζαν ανάλογες μεταρρυθμίσεις.
Αν επιχειρούσε κάποιος να επανασυστήσει το ελληνικό Δημόσιο εκ του μηδενός σε μια ανταποδοτική και αξιοκρατική βάση, οι διαδηλώσεις που θα είχαμε καθημερινά για μήνες θα ήταν μεγαλύτερες από τις συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας για το ατύχημα των Τεμπών.
Πρώτοι και μαχητικότεροι θα ήταν οι περισσότεροι απ’ όσους μετείχαν προχθές.
Οι μεγάλες συγκεντρώσεις για Τέμπη από άποψη πολιτικής γεωγραφίας που θύμισαν τις μεγάλες αντιμνημονιακές συγκεντρώσεις των αρχών της περασμένης δεκαετίας, όταν τα δύο άκρα συνευρέθηκαν για πρώτη φορά στην Πάνω και Κάτω Πλατεία Συντάγματος και λίγα χρόνια αργότερα συγκυβέρνησαν και παρά λίγο να επιφέρουν στη χώρα τη μεγαλύτερη καταστροφή μετά το ’22.
Δεν γνωρίζω αν η εμπορική αμαξοστοιχία μετέφερε νόμιμα ή παράνομα κάποιο φορτίο εύφλεκτου υλικού. Γνωρίζω όμως πως ο ασφαλέστερος τρόπος να μεταφέρονται τα εύφλεκτα και επικίνδυνα υλικά σε όλο το κόσμο είναι ο σιδηρόδρομος. Το έγκλημα ήταν ότι οι δυο συρμοί βρέθηκαν στην ίδια γραμμή όχι το φορτίο που μετέφεραν.
Ανακεφαλαιώνοντας. Οι σταθμάρχες και οι προϊστάμενοι έχουν ευθύνες. Η διοίκηση που όρισε τους προϊστάμενους έχει επίσης ευθύνες. Οι πολιτικοί προϊστάμενοι στο Υπουργείο Μεταφορών και την Κυβέρνηση που όρισαν τη διοίκηση και ενδεχομένως ζητούσαν ρουσφέτια έχουν επίσης ευθύνες.
Η κάθε βαθμίδα διαφορετικές. Αυτό περιμένουμε να ορίσει η δικαιοσύνη την οποία κάποιοι θέλουν να πιέσουν έτσι ώστε να συντονισθεί με τις αιτιάσεις της κοινής γνώμης.
Ευθύνη έχουν επίσης όσοι κατάντησαν τον ΟΣΕ και το ελληνικό Δημόσιο όπως είναι τις τελευταίες δεκαετίες και φυσικά εμείς που τους εκλέγουμε για να κάνουν αυτό ακριβώς για το οποίο τους καταγγέλλουμε με οργή στις συγκεντρώσεις.
Το μέγεθος του πλήθους και του πάθους των συγκεντρώσεων καταδεικνύει πως υπάρχει μια σημαντική μερίδα της κοινωνίας η οποία αναζητεί τρόπους να εκφράσει την οργή της, όπως ακριβώς συνέβαινε τη περασμένη δεκαετία μετά τη χρεοκοπία.
2) Γραφειοκρατία
Κύριε Στούπα Καλημέρα,
Σας διαβάζω φανατικά,
Θα ήθελα να θέσω ένα θέμα που έχει προκύψει τα τελευταία χρόνια. Η εγγραφή τέκνου γεννημένου στο εξωτερικό από Έλληνα γονέα, μπορεί να γίνει μόνο μέσω πρεσβείας. Όχι από τον δήμο στην Ελλάδα. Που σημαίνει ότι μέχρι να γίνουν τα χαρτιά, το παιδί δεν έχει διαβατήριο, δεν μπορείς να πας πουθενά, ούτε να γυρίσεις Ελλάδα, και η όλη διαδικασία παίρνει σχεδόν έναν χρόνο.
Το παιδί μου γεννήθηκε Ελβετία τον Ιούλιο του 2024 από εμένα Έλληνα, την Γυναίκα μου Τσέχα.
Με ένα 2 ήμερο ταξίδι Τσεχία το παιδί έβγαλε τσέχικο διαβατήριο, εγγράψαμε τον γάμο μας και κάναμε όλη την απαραίτητη γραφειοκρατία.
7 μήνες μετά την γέννηση, 2 ταξίδια στην Ελλάδα και πάρε δώσε με την πρεσβεία δεν έχουμε καταφέρει να καταλάβουμε τι χρειάζονται για να βγάλει το παιδί ελληνικό διαβατήριο.
Ίσως να μην βγάλει και ποτέ και να είναι και για καλό στο τέλος
Να είστε πάντα καλά.
Γεώργιος Μιχαηλιδης
-
18:45 Ιαπωνία: Οι χώρες της G7 να εμφανίσουν κοινό μέτωπο απέναντι στους περιορισμούς που θέτει η Κίνα στις εξαγωγές σπάνιων γαιών
-
18:31 Τηλεφωνική επικοινωνία Τραμπ-Πούτιν μία ημέρα πριν την επίσκεψη Ζελένσκι στον Λευκό Οίκο
-
18:21 Καζακστάν: "Πάγωμα" στις τιμές των καυσίμων και των υπηρεσιών κοινής ωφέλειας λόγω επιτάχυνσης του πληθωρισμού
-
18:19 Π. Μαρινάκης: Μετά την ψήφιση της τροπολογίας δεν θα επιτρέπεται καμία αλλοίωση στο Μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη
-
18:18 Roula Rouva – Forbes Global Properties: Νέα εποχή στο premium real estate με εγγυημένες πωλήσεις ακινήτων εκατομμυρίων σε 3 μήνες
-
18:15 ΣτΕ: Οι δήμοι δεν μπορούν να ρυθμίζουν ζητήματα εκτέλεσης οικοδομικών εργασιών και περιορισμών δόμησης
-
18:14 Τουρκία: "Η Γερμανία μας δίνει Eurofighter"
-
18:10 Reuters: Το Κατάρ απειλεί να "κόψει" το LNG στην ΕΕ λόγω ευρωπαϊκής νομοθεσίας
-
18:04 Τουρκία: Η Afad θα συμμετάσχει στις έρευνες για τον εντοπισμό νεκρών στα συντρίμμια της Γάζας
-
18:02 Ο Παναγιώτης Λεμπέσης νέος αναπληρωτής Γραμματέας της Πολιτικής Επιτροπής της ΝΔ
-
Χρηματιστήριο: Περιόριζονται αισθητά οι απώλειες
-
Τραμπ: Ο Μόντι δεσμεύθηκε ότι η Ινδία θα σταματήσει να αγοράζει πετρέλαιο από τη Ρωσία - Άνοδος 1% για το αργό
-
Ωράριο δικαστηρίων: Η παράταση, οι αντιδράσεις και η επιτάχυνση της Δικαιοσύνης
-
Πηγές Metlen: Κανένα θέμα αποχώρησης του Ευ. Μυτιληναίου
-
MAPEI Hellas: Φτιάχνει νέο εργοστάσιο στη Θεσσαλονίκη - Επένδυση 20 εκατ. κυρίως για εξαγωγές στα Βαλκάνια
-
Κάθε πότε μπορούμε να κάνουμε εξετάσεις αίματος, triplex, PET/CT - Οι οδηγίες του υπουργείου Υγείας
-
Ευ. Βενιζέλος: H χώρα έχει καταστεί μη διακυβερνήσιμη
-
Fitch: "Σήμα" για νέα αναβάθμιση της Ελλάδας – Ισχυρά δημοσιονομικά, ανθεκτική ανάπτυξη και η ταχύτερη μείωση χρέους διεθνώς
-
Παραμένουν πολύ υψηλότερες οι συντάξεις του δημοσίου σε σχέση με τον ιδιωτικό τομέα - Τα νέα δεδομένα και οι αιτίες του χάσματος
-
Το "τείχος" της Ευρώπης, η ώρα του χάλυβα, το P/B 0,54x και η υπεραξία
-
Ο Τάφος (172)
-
Ευ. Βενιζέλος: H χώρα έχει καταστεί μη διακυβερνήσιμη (33)
-
Παραμένουν πολύ υψηλότερες οι συντάξεις του δημοσίου σε σχέση με τον ιδιωτικό τομέα - Τα νέα δεδομένα και οι αιτίες του χάσματος (21)
-
Ολομέτωπη επίθεση Ανδρουλάκη για τα Εθνικά: Στηρίξατε τον σφαγέα Νετανιάχου- Μονόδρομος ένα νέο Ελσίνκι (15)
-
Προειδοποιήσεις και αιχμές Καραμανλή παρουσία Σαμαρά (15)
-
Η ερμηνεία της οικονοµικής καθυστέρησης της νεότερης Ελλάδας (12)
-
Βερολίνο: "Χωρίς τους Τούρκους, η Γερμανία δεν θα ήταν η χώρα που είναι σήμερα" (11)
-
Χρηματιστήριο: Περιόριζονται αισθητά οι απώλειες (8)
-
Οι 9 παρεμβάσεις που έρχονται στη φορολογία - Τα νέα βήματα για την ψηφιακή μετάβαση της εφορίας (8)
-
Δ. Κουτσούμπας: Τα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας αμφισβητούνται και ο λαός μπαίνει σε μεγάλους κινδύνους (6)

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
