Συνεχης ενημερωση
Το Μετρό γίνεται ΙΚΑ
Το Μετρό των Αθηνών αναμφίβολα είναι ένα από τα "στολίδια" της πρωτεύουσας και της χώρας. Τουλάχιστον ήταν στα πρώτα χρόνια της λειτουργίας του, γιατί η δημοσιοϋπαλληλική κακοδιοίκηση και η απουσία παντελούς εκσυγχρονισμού φαίνεται πως σταδιακά το απαξιώνουν.
Αν συνδυάσει κάποιος όλα αυτά με τη σταδιακή μετάσταση της δημοσιοϋπαλληλικής νοοτροπίας, είναι θέμα χρόνου να καταντήσει σαν τα υπόλοιπα παραδοσιακά Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
Για παράδειγμα, αν χρειαστεί κάποιος να βρει έναν υπάλληλο το απόγευμα, πέραν του δημοσιοϋπαλληλικού ωραρίου σε κάποιον κομβικό σταθμό όπως της Δουκίσσης Πλακεντίας, δεν θα βρει.
Αυτό με πληροφόρησε μια αναγνώστρια της στήλης, εργαζόμενη φοιτήτρια, η οποία πήγε απόγευμα για να ανανεώσει τη μηνιαία κάρτα διαδρομών της.
Επειδή τα αυτόματα μηχανήματα δεν προβλέπουν την έκδοση μειωμένων καρτών για φοιτητές, απευθύνθηκε στα γκισέ όπου της είπαν πως δεν υπάρχει το απόγευμα κάποιος γι’ αυτή τη δουλειά και την παρέπεμψαν στο σταθμάρχη. Ο σταθμάρχης της είπε και σωστά πως δεν μπορεί να κάνει κάτι γιατί έπρεπε να ασχοληθεί με σοβαρότερα πράγματα.
Όποιος λοιπόν δεν μπορεί να επισκεφθεί το Μετρό σε ώρες εργασίας επειδή εργάζεται δεν μπορεί να το χρησιμοποιεί. Η κατάσταση αυτή θυμίζει το πάλαι ποτέ ΙΚΑ που μετά τις 1 το μεσημέρι άπαντες κατέβαζαν τα στυλό και άφηναν τις ατελείωτες ουρές προτεραιότητας στα "κρύα του λουτρού".
Όταν πρόκειται όμως για καμιά ...αντιλαϊκή στάση εργασίας- γιατί τι άλλο μπορεί να είναι η στάση εργασίας ή η απεργία των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς σε μια δύσκολη κυκλοφοριακά πόλη όπως η Αθήνα;-, τότε οι εργαζόμενοι της ΣΤΑΣΥ πρωτοστατούν.
Η απουσία απαραίτητων υπηρεσιών σε ωράρια που καλύπτουν τις περισσότερες από τις βασικές ανάγκες του κοινού όμως φαίνεται πως αποτελεί ένα από τα μικρότερα προβλήματα του Μετρό.
Σύμφωνα με τον ΟΣΕ ο μηχανοδηγός του προαστιακού αν και είδε τα 2 φωτοσήματα των οποίων οι ενδείξεις τον προειδοποιούσαν για την είσοδο του συρμού στις γραμμές του Μετρό, εν τούτοις τα παραβίασε και τα δύο και αφού τα προσπέρασε σταμάτησε.
Ακόμη διασαφηνίζει ότι ο Ρυθμιστής Κυκλοφορίας τέθηκε άμεσα σε διαθεσιμότητα και επανεκπαίδευση.
Ο σταθμάρχης κυκλοφορίας ξέχασε να αλλάξει τη χάραξη στις γραμμές με αποτέλεσμα να στείλει την αμαξοστοιχία του προαστιακού στις γραμμές του μετρό.
Ο διάλογος μεταξύ τους μέσω ασυρμάτου είναι αποκαλυπτικός.
-Μηχανοδηγός 4245: "Βλέπω δυο πορτοκαλί μπροστά μου, φωτοσήματα".
-Σταθμάρχης Κυκλοφορίας: "Σταμάτα τώρα και πάμε πίσω".
Βλέπε: Ο διάλογος σταθμάρχη-μηχανοδηγού πριν ο προαστιακός μπει στη γραμμή του Μετρό
Αποτελεί κοινή διαπίστωση πως με τον καιρό οι υπηρεσίες του Μετρό και όχι μόνο, χειροτερεύουν. Οι περισσότεροι συρμοί δεν έχουν κλιματισμό τα καθίσματα έχουν φθαρεί. Όσες φορές περνάω από τα μηχανήματα επικύρωσης των εισιτηρίων σπάνια δεν βλέπω κάποιους να περνάνε δια της "προσκολλήσεως" χωρίς εισιτήριο.
Αδιαχώρητο
Τον περασμένο μήνα υπήρξαν καταγγελίες για αδιαχώρητο και ουρές σε κεντρικούς σταθμούς που έφταναν μέχρι τις κυλιόμενες σκάλες.
Ιδού κάποιες εικόνες όπως τις περιέγραψαν τα ρεπορτάζ:
"Περίμενα το μετρό περίπου 8 λεπτά από Αγία Μαρίνα για να κατέβω Νομισματοκοπείο. Δεν χωρούσαμε. Στο Μοναστηράκι και στο Σύνταγμα η κατάσταση ήταν ασφυκτική. Και άλλες φορές υπάρχει συνωστισμός σε κεντρικούς σταθμούς, αλλά σήμερα η κατάσταση ήταν πρωτοφανής", αναφέρει στην "Κ" η Χρύσα Ζ., που χρησιμοποίησε το μετρό εκείνη την ώρα.
"Η εικόνα ήταν τραγική" λέει, από την πλευρά της, στην "Κ" η Πηνελόπη Π., η οποία έφτασε στην αποβάθρα του μετρό Συντάγματος γύρω στις 8.28 π.μ. "Περίμενα τον συρμό για να πάω προς Ευαγγελισμό, δηλαδή για μία μόνο στάση, τουλάχιστον 20 λεπτά", αναφέρει.
"Ήταν ώρα αιχμής και υπήρξε κάποια καθυστέρηση", αναφέρει, προσθέτοντας πως "η ουρά από τους επιβάτες είχε φτάσει μέχρι πάνω πάνω τις σκάλες. Σκεφτείτε και τον κόσμο που έπρεπε να βγει από τον συρμό όταν αυτός έφτασε στο Σύνταγμα και εκείνους που ήδη περίμεναν".
Βλέπε: Γιατί έγινε το αδιαχώρητο στο μετρό Συντάγματος
Βέβαια, ο νυν υπουργός μεταφορών κάνει ότι μπορεί προκειμένου να μην επαναληφθούν άλλα Τέμπη στα μέσα σταθερής τροχιάς. Λίγες μέρες πριν την έναρξη της λειτουργίας του Μετρό της Θεσσαλονίκης ο κ. Σταϊκούρας στις 25 Οκτωβρίου ξενάγησε στις εγκαταστάσεις την ηγεσία της εκκλησίας.
"Συγκριμένα, λίγες ώρες πριν την τέλεση του Πανηγυρικού Πολυαρχιερατικού Εσπερινού στον πολιούχο Άγιο Δημήτριο, την Παρασκευή 25 Οκτωβρίου το απόγευμα, οι Μητροπολίτες Θεσσαλονίκης κ. Φιλόθεος, Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως κ. Βαρνάβας, Νέας Κρήνης και Καλαμαριάς κ. Ιουστίνος, Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομος, Ιλίου κ. Αθηναγόρας, Φθιώτιδος κ. Συμεών, Λήμνου κ. Ιερόθεος και Πέλλης κ. Φιλούμενος (Πατριαρχείου Ιεροσολύμων), περιηγήθηκαν στους χώρους σταθμού του Μετρό.
Είδαν από κοντά τους συρμούς και ενημερώθηκαν για την πορεία του έργου από τον αρμόδιο Υπουργό. Μάλιστα, όπως είχε εξαγγείλει πριν λίγες μέρες στον Skai ο κ. Σταϊκούρας τα εγκαίνια του Μετρό θα γίνουν στις 30 Νοεμβρίου του τρέχοντος έτους..."
Βλέπε: Μητροπολίτες ξεναγήθηκαν από τον Χρήστο Σταϊκούρα στο Μετρό Θεσσαλονίκης
Δεν γνωρίζω αν ο Υπουργός το έπραξε από ψηφοθηρική διάθεση επειδή στη Β. Ελλάδα τα ακροδεξιά μορφώματα προβάλλουν έντονα τη θρησκευτική τους ταυτότητα ελλείψει πολιτικής ή επειδή πιστεύει πως οι δυσλειτουργίες μόνο με κάποιο ευχέλαιο μπορεί να αντιμετωπιστούν.
Η κίνηση όμως να προσκαλέσει στην τελετή παράδοσης του Μετρό Θεσσαλονίκης στις 30 Νοεμβρίου τους υπόλοιπους 26 υπουργούς Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης δεν περιποιεί τιμή στην χώρα και τη συμπρωτεύουσα που αποκτούν Μετρό με καθυστέρηση πάνω από ένα αιώνα.
-
00:07 Wall Street: Καλά Χριστούγεννα!
-
00:06 Γιατί το 2026 φοβίζει τις χρηματιστηριακές αγορές
-
00:05 Η Ευρώπη πρέπει να σκεφτεί πιο έξυπνα το μεταναστευτικό
-
00:04 Αν στήναμε... καρτέλ με ελάχιστες τιμές παραγωγού, θα είχαν όφελος οι αγρότες και οι καταναλωτές;
-
00:03 Γιατί εξελέγη ο Πιερρακάκης και πώς η Ελλάδα θα αξιοποιήσει την επιτυχία
-
00:02 Υπήρχε διάλογος και δεν τον κατάλαβαν;
-
00:01 Άδειες λεωφορειολωρίδες
-
15/12 Γερμανικά ΜΜΕ: "Μικρά βήματα σε μακρύ δρόμο" η πρόοδος που επιτεύχθηκε στις συνομιλίες του Βερολίνου για την Ουκρανία
-
15/12 Λιβύη: Η συμφωνία με την Τουρκία στερείται νομικής νομιμότητας, λέει ο πρόεδρος της Βουλής
-
15/12 Λουκασένκο: Ο Μαδούρο είναι ευπρόσδεκτος να εγκατασταθεί στη Λευκορωσία
-
Πάνω από 5 τόνοι κοκαΐνης σε πλοίο του "Έλληνα Εσκομπάρ" - Συνελήφθη στην Κατερίνη
-
Έρευνα Ινστιτούτου Αλέξη Τσίπρα: "Καταρρίπτεται το κυβερνητικό success story για την ελληνική οικονομία"
-
Χιλιάδες νέες κατοικίες "ρίχνουν" στην αγορά κατασκευαστές λόγω Golden Visa
-
Οι πωλητές κάνουν το λάθος της χρονιάς
-
Αντίστροφη μέτρηση για τους "ξεχασιάρηδες" του ΓΕΜΗ – Από 1ης/1/2026 έρχονται πρόστιμα έως 100.000 ευρώ
-
Ποιες χώρες στην Ευρώπη δίνουν 13η σύνταξη και ποιες έξτρα επίδομα στις συντάξεις
-
Δημοσκόπηση: To 75% των Ουκρανών απορρίπτει τις παραχωρήσεις εδαφών για τη λήξη του πολέμου
-
Ουκρανός αξιωματούχος: Κούσνερ και Γουίτκοφ ζητούν από το Κίεβο να παραδώσει στη Μόσχα εδάφη υπό ουκρανικό έλεγχο
-
Φρικτό μαχαίρι;
-
Κάλας: Η κατάληψη του Ντονμπάς δεν θα σημάνει το "τέλος του παιχνιδιού" για τον Πούτιν - Κίνδυνος για ολόκληρη την Ουκρανία και άλλες περιοχές
-
Τί πρέπει να κάνουμε με τη μετανάστευση; (101)
-
Κραυγή αγωνίας από τους ξενοδόχους για τα αγροτικά μπλόκα: Μπαράζ ακυρώσεων στο παρά πέντε των εορτών (56)
-
Ρωσία: Αγωγή κατά του Euroclear - Ζητά 229 δισ. δολ. (38)
-
Κάλας: Η κατάληψη του Ντονμπάς δεν θα σημάνει το "τέλος του παιχνιδιού" για τον Πούτιν - Κίνδυνος για ολόκληρη την Ουκρανία και άλλες περιοχές (28)
-
Ευρωπαίοι προς ΗΠΑ: Για τις εδαφικές παραχωρήσεις θα αποφασίσουν οι Ουκρανοί και μόνο μετά τις εγγυήσεις ασφαλείας (19)
-
Χιλιάδες νέες κατοικίες "ρίχνουν" στην αγορά κατασκευαστές λόγω Golden Visa (14)
-
Βαρόμετρο GPO: Στο 28% η ΝΔ με πτώση, ανεβαίνει ξανά η Πλεύση Ελευθερίας - Πρόσωπα της χρονιάς Κ. Μητσοτάκης, Κ. Πιερρακάκης, Αλ. Τσίπρας (13)
-
Οι κινήσεις της κυβέρνησης μετά το "όχι" των αγροτών στον διάλογο - Αναζητούνται λύσεις στον "γόρδιο δεσμό" (13)
-
Ολική επαναφορά (13)
-
Οι πωλητές κάνουν το λάθος της χρονιάς (11)
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ