Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 13-Ιουν-2024 00:01

    Το μήνυμα Volvo για Ελλάδα και Ερντογάν

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Κώστα Στούπα

    1)Το μήνυμα Volvo για Ελλάδα και Ερντογάν

    Υπάρχει μια είδηση στους Times τις τελευταίες μέρες η οποία ενδέχεται να έχει ενδιαφέρον για την Ελλάδα και την οικονομία της. Η είδηση αφορά την σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία Volvo η οποία εδώ και αρκετά χρόνια έχει περάσει στον έλεγχο της κινέζικης Geely.

    Η  Volvo λοιπόν αρχίζει να μεταφέρει την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων από την Κίνα στο Βέλγιο επειδή φοβάται την αύξηση των ευρωπαϊκών εισαγωγικών δασμών.

    Κατά το δημοσίευμα, η  Volvo εξέταζε το ενδεχόμενο να σταματήσει τις πωλήσεις των ηλεκτροκίνητων οχημάτων  κινεζικής κατασκευής στην Ευρώπη, εάν επιβάλλονταν δασμοί, ανέφερε η εφημερίδα, επικαλούμενη πληροφορίες της εταιρείας.

    Ωστόσο, τελικά αποφάσισε να μεταφέρει την παραγωγή των μοντέλων EX30 και EX90 από την Κίνα στο Βέλγιο και σύμφωνα με πληροφορίες από πηγές της εταιρείας δεν εξετάζεται πλέον η αναστολή των πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Volvo στην Ευρώπη.

    Η κατασκευή ορισμένων μοντέλων της Volvo με προορισμό το Ηνωμένο Βασίλειο θα μπορούσε επίσης να μεταφερθεί στο Βέλγιο, ανέφεραν οι Times.

    Στην απόφαση αυτή η κινέζικη εταιρεία οδηγήθηκε από το γεγονός πως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ξεκίνησε πέρσι έρευνα σχετικά με το αν παίρνουν κρατικές επιδοτήσεις τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα. Την Τετάρτη η Κομισιόν ανακοίνωσε το επίπεδο των προσωρινών αντισταθμιστικών δασμών που θα επιβάλει στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων από την Κίνα.

    Οι ΗΠΑ έχουν προαναγγείλει ήδη την επιβολή δασμών που σε κάποιες περιπτώσεις ξεπερνούν και το 100% της τιμής.

    Η κινέζικη εταιρεία αναγκάζεται να παράγει τα μοντέλα που προορίζονται να πωληθούν στην Ευρώπη σε ευρωπαϊκό έδαφος.

    Παρόμοια σημασίας είναι  και η απόφαση για την δημιουργίας της εταιρείας Horse από την γαλλική Renault και την ίδια κινέζικη εταιρεία (αυτοκινητοβιομηχανία Geely) Η κοινοπραξία Horse θα αναπτύξει και θα κατασκευάσει κινητήρες εσωτερικής καύσης και υβριδικούς.

    Στο βαθμό που οι συνθήκες παγκοσμιοποίησης υποχωρούν και η Ευρώπη με τις ΗΠΑ σχεδιάζουν να στηρίξουν την παραγωγή εντός της επικράτειάς τους αναμένεται να επιβληθούν δασμοί στις περισσότερες κατηγορίες προϊόντων.

    Θεωρείται λογικό πως οι πωλήσεις από κινέζικες, ινδικές κλπ. εταιρείες εκτός της Ε.Ε. θα επιβαρυνθούν και θα καταστούν λιγότερο ανταγωνιστικές.  Τα προϊόντα κινέζικων εταιρειών που κατασκευάζονται εξ ολοκλήρου ή συναρμολογούνται μερικώς εντός της Ε.Ε. θα επιβαρύνονται με μικρότερους ή μηδενικούς δασμούς.

    Κατά συνέπεια χιλιάδες κινέζικες εταιρείες (όπως και από άλλες εκτός Ε.Ε. χώρες) προκειμένου να διατηρήσουν τα μερίδια στην παγκόσμια αγορά θα αναγκαστούν να ιδρύσουν παραγωγικές μονάδες εντός της Ε.Ε.

    Η Ελλάδα ως πρώτη πύλη της Ε.Ε. προς την Κίνα θα βολιδοσκοπηθεί για  την δημιουργία μονάδων συναρμολόγησης. Τα πλοία θα φέρνουν τα εξαρτήματα στο Πειραιά, αυτά θα συναρμολογούνται σε κάποιες μονάδες εντός ελληνικής επικράτειας και εκεί θα παίρνουν στο δρόμο για τις αγορές της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης.

    Για να συμβεί αυτό όμως σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερη έκταση θα πρέπει ενδεχομένως να υπάρξουν ζώνες με ειδικό φορολογικό, ασφαλιστικό και διοικητικό καθεστώς. Επίσης θα πρέπει να υπάρξει ανάλογο εργατικό και στελεχιακό δυναμικό.

    Τα ελληνικά πανεπιστήμια και οι τεχνικές σχολές θα πρέπει να προσαρμοστούν κατάλληλα. Επίσης θα πρέπει να αναζητηθούν μετανάστες υψηλής  ειδίκευσης και ανάλογης  πολιτισμικής υποδομής.

    Μια εξέλιξη προς αυτή την κατεύθυνση θα αποδυναμώσει το ρόλο της Τουρκίας η οποία προσπαθεί να υποκαταστήσει την φθηνή κινέζικη παραγωγική μηχανή. Η Τουρκία θα πιεστεί να πετύχει κάποια εμπορική συμφωνία με την Ε.Ε. που θα της επιτρέπει να συνεχίσει να εξάγει. Η Ε.Ε. σε τέτοιες περιπτώσεις πιέζει για πολιτικές και οικονομικές μεταρρυθμίσεις.

    Το καθεστώς Ερντογάν με την Ευρασιατική ιδεολογία είναι πιθανόν να βρεθεί υπό πίεση, μαζί και τα νειρα για ανασύσταση της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας και τα σχέδια για περιφερειακή δύναμη.

    2)Ένας πρώην Νεοδημοκράτης

    Καλημέρα κύριε Στούπα.

    Διάβασα σήμερα το πρωί πως ο πρωθυπουργός μας αντιλήφθηκε την πτώση του κόμματος του στις πρόσφατες ευρωεκλογές, δυστυχώς μόνο θλίψει μου προκάλεσε ο τρόπος που το αντιλήφθηκε!  Είμαι από τα άτομα που πάντα μου ψήφιζα ΝΔ μαζί με όλη μου την οικογένεια, ανήκω  επαγγελματικά στο χώρο του ελεύθερου επαγγελματία και  θα ήθελα να τονίσω πως δεν με ακουμπάει η επιβολή υποχρεωτικής φορολόγησης των ελευθέρων επαγγελματιών, ούτε με αφορά η επιβολή του POS σε όλους τους επαγγελματίες γιατί το θέμα αυτό το έχω εφαρμόσει εδώ και χρόνια.  Η δικιά μου οικογένεια απομακρύνθηκε από το κόμμα του κυρίου Μητσοτάκη απλά γιατί η κυβέρνηση κοιτάζει ποιο αριστερά από όσο θα έπρεπε, δεν θα κάτσω να το αναλύσω γιατί δεν είμαι ο ειδικός και δεν έχω ούτε τις γνώσεις , σας γράφω όμως τη είναι αυτό που με ενόχλησε. Προσωπικά θα επιστρέψω μόνο αν δω αλλαγή προσώπου με ποιο δεξιές και φιλελεύθερες αντιλήψεις. Μέχρι τότε σταματάω να ασχολούμαι με αυτό το κόμμα δεν με αφορούν αυτά που πιστεύει ο κύριος Μητσοτάκης. Με πικρία ένας πρώην Ν Δημοκράτης . Τουλάχιστον ας κοιτάξει να λύση το πρόβλημα της ακρίβειας με πιο φιλελεύθερη ιδεολογία, αν δεν την γνωρίζει πια είναι τότε κάτι πάει λάθος.  Ένας Πιερακάκης και ενας Δένδιας δεν είναι αρκετοί να σώσουν την ΝΔ.

    Σας ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σας Μ. Μ., παρακαλώ σε περίπτωση δημοσίευσης μόνο τα αρχικά

    3) Ο ένας φορέας τα ρίχνει στον άλλο

    Κύριε Στούπα καλημέρα,

     Δεν θέλω να πάρω αρκετό από τον πολύτιμο χρόνο σας - θα μπω αμέσως στο θέμα.

    Έχω επενδύσει στο τελευταίο 1,5 χρόνο στο ξυλουργείο που διατηρώ με τον αδελφό μου  +/-  200,000 € + Φ.Π.Α.

    Τύχαμε αξιολόγησης και έγκρισής σε δυο αντίστοιχα προγράμματα ΕΣΠΑ για μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

    Από την έγκριση και την πλήρη ολοκλήρωση, εκ μέρους μας έχει περάσει ένα και ενάμιση έτος αντίστοιχα.

    Έκτοτε δεν έχει ανοίξει καμία πλατφόρμα για να υποβάλουμε φάκελο ελέγχου για να λάβουμε την  επιχορήγηση.

    Η δικαιολογία τους αόριστη και ο ένας φορέας τα ρίχνει στον άλλο.

    Το μόνο που ζητώ με την επιστολή μου είναι εάν μπορείτε μέσω αυτής να ωθήσουμε  τους αρμόδιους για να κάνουν τα δέοντα.

    Παρακαλώ τα στοιχεία μου να μην δημοσιευθούν.

    Ευχαριστώ,

    ΔΔ

    kostas.stoupas@capital.gr

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ