Συνεχης ενημερωση
1) Η ενοχή του κράτους των πελατών
Ακόμη και αν το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη οφειλόταν στις εγκληματικές παραλήψεις του προσωπικού του ΟΣΕ, ο τρόπος που το διαχειρίστηκε η κυβέρνηση και η ελληνική πολιτεία καταδεικνύει τις χρόνιες παθογένειες του κράτους δικαίου.
Ο χώρος όπου έλαβε χώρα ένα τραγικό δυστύχημα με 57 νεκρούς αντί να αποκλειστεί, έτσι ώστε οι αρμόδιες υπηρεσίες να ερευνήσουν εξονυχιστικά για στοιχεία, όχι μόνο ήταν αφύλακτος αλλά μπαζώθηκε στα γρήγορα και χτίστηκε και ένα εκκλησάκι.
Από την αρχή αυτής της ιστορίας διακινείται το σενάριο πως η εμπορική αμαξοστοιχία που συγκρούστηκε με την επιβατική έφερε παράνομα κάποιο επικίνδυνο εύφλεκτο χημικό φορτίο.
Τα βίντεο από τις κάμερες του σταθμού στο οποίο υποτίθεται πως φορτώθηκε αυτό το φορτίο, δεν υπάρχουν γιατί σβήστηκαν για να εγγραφούν νεότερα (αθάνατο ελληνικό δημόσιο).
Καθώς υπάρχουν βάσιμες υποψίες πως ευθύνες φέρουν και δυο υπουργοί λόγω καθυστερήσεων του εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου, η ευρωπαϊκή εισαγγελία θέλησε να φέρει τους κ. Κ. Καραμανλή και Σπίρτζη ως τους τελευταίους αρμόδιους υπουργούς ενώπιον της δικαιοσύνης. Στην Ελλάδα όμως οι πολιτικοί δια μέσω του νόμου περί ευθύνης υπουργών έχουν ασυλία από τη δικαιοσύνη.
Στην καθ’ ημάς Ανατολή, όπως φαντάζομαι και σε άλλες ολιγαρχίες ή μπανανίες, μόνο η Βουλή μπορεί να διώξει νυν και πρώην μέλη μιας κυβέρνησης. Το γεγονός πως όλες οι εξεταστικές επιτροπές που έχουν συσταθεί μοιάζουν με παρωδία δικαιοσύνης δεν συγκινεί το πολιτικό προσωπικό της χώρας.
Σίγουρα φταίνε οι ανεκδιήγητοι σταθμάρχες που εκτός από τις απαραίτητες ικανότητες δεν είχαν και καμιά αίσθηση των ευθυνών τους. Κάποιοι φταίνε όμως γιατί βρίσκονταν αυτοί σε θέσεις ευθύνης και όχι κάποιοι περισσότερο υπεύθυνοι και με περισσότερες ικανότητες.
Τα αίτια και οι συνέπειες του τραγικού συμβάντος στα Τέμπη δεν διαφέρουν με εκείνα στο Μάτι όπου υπήρξαν διπλάσιοι νεκροί και από το ναυάγιο του "Eξπρές Σάμινα" το 2000 όπου πνίγηκαν 81 άτομα.
Τα δυστυχήματα αυτά κατά ένα μεγάλο μέρος αποτελούν συνέπειες των δομικών προβλημάτων του ελληνικού δημοσίου και του ευρύτερου τομέα του. Η αναξιοκρατία λόγω κομματοκρατίας και πελατοκρατίας σε όλη την ιεραρχία του ελληνικού δημοσίου και τα λάθος κίνητρα αποτελούν την πηγή του προβλήματος.
Επιπλέον, όταν μια κυβέρνηση ή έστω και ένας υπουργός της ίδιας κυβέρνησης αλλάζει, πολλές συμβάσεις ανάθεσης έργων ακυρώνονται και επαναδιατυπώνονται. Σαν αιτιολόγηση συνήθως προβάλλεται κάποια βελτίωση. Πολλοί υποπτεύονται όμως πως το βασικό κίνητρο αφορά την ευκαιρία για διαφθορά.
Με τον τρόπο αυτό κάποια έργα υλοποιούνται με καθυστέρηση δεκαετιών.
Το κράτος και ο ευρύτερος δημόσιος τομέας συχνά, ακόμη και σε θέσεις ευθύνης, προωθεί τους ημετέρους των συνδικαλιστών και των πολιτικών που συνδιοικούν με το αζημίωτο.
Το αποτέλεσμα είναι πως συχνά σε καίριες θέσεις βρίσκονται ακατάλληλα άτομα τα οποία σε κρίσιμες καταστάσεις δεν μπορούν να επιδείξουν αποτελεσματική διαχείριση.
Συχνά για να καταλάβουμε τι συμβαίνει στη χώρα μας πρέπει να ψάξουμε τι λένε οι ξένοι, που μας βλέπουν απ’ έξω χωρίς τα διαθλαστικά της πραγματικότητας γυαλιά που φοράμε εμείς στο εσωτερικό.
Πριν από λίγες μέρες η γερμανική Frankfurter Allgemeine έγραφε πως: "Η γενικότερη εκτίμηση είναι πως το δυστύχημα ήταν αποτέλεσμα μίας σειράς βαθιά ριζωμένων αποτυχιών του συστήματος, από τις οποίες η Ελλάδα υποφέρει εδώ και καιρό, όπως είναι η διαφθορά, ο νεποτισμός, η τσαπατσουλιά, οι πεπαλαιωμένες δομές και η σχετική με τις αρμοδιότητες σύγχυση που επικρατεί στις δημόσιες υπηρεσίες".
Το τραγικότερο όλων είναι η συμπεριφορά ημών των ιδίων ως πολιτών, όπου κάποιοι ενώ κραύγαζαν για το Μάτι, σιωπούν για τα Τέμπη και τούμπαλιν.
Ο Κ. Σημίτης μετά το ναυάγιο του "Εξπρές Σάμινα" είχε αναφέρει τη φράση, "αυτή είναι η Ελλάδα" με λύπη 25 χρόνια μετά δεν φαίνεται να έχουν αλλάξει πολλά πράγματα.
2) Η Τραγωδία των Τεμπών και ο Νόμος περί ευθύνης υπουργών
Η Τραγωδία των Τεμπών είναι ένα θλιβερό γεγονός, που εκθέτει την αξιοπιστία του σύγχρονου ελληνικού κράτους. Ο πολίτης, σήμερα, μπορεί να αισθάνεται ασφαλής από τη λειτουργία της δημόσιας διοίκησης;
Η τραγωδία νομοτελειακά θα συνέβαινε! Η ανακοίνωση της Κομισιόν στις 15-2-2023 ανέφερε ότι η απόφαση για την παραπομπή της χώρας μας ελήφθη επειδή η Ελλάδα δεν εκπλήρωνε τις υποχρεώσεις που υπέχει δυνάμει της οδηγίας για τη δημιουργία ενιαίου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού χώρου (2012/34 ΕΕ). Οι Ευρωπαίοι εταίροι μας δεν περίμεναν την τραγωδία για να κινητοποιηθούν...
Ένα χρόνο μετά, στις 7-2-2024, έρχεται το Ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, για το κράτους δικαίου στην Ελλάδα, που μεταξύ των άλλων διαπιστώνει ότι η δικαστική έρευνα για την τραγωδία στα Τέμπη στερείται πολιτικής αμεροληψίας σημειώνοντας την άρνηση του κοινοβουλίου να διεξαγάγει έρευνα για δύο πρώην υπουργούς Μεταφορών, όπως ζήτησε η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία.
Ο πολίτης σήμερα μπορεί να αισθάνεται ασφαλής από τη δημόσια διοίκηση;
Στη σιδηροδρομική γραμμή των Τεμπών πέραν από τη σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών "εκτροχιάστηκε" και το συνταγματικό δικαίωμα του νόμιμου ή φυσικού δικαστή, ήτοι κανένας δεν στερείται χωρίς τη θέλησή του τον δικαστή που του έχει ορίσει ο νόμος (άρθρο 8 Σ.).
Διάχυτη είναι η αντίληψη, ότι οι πραγματικοί ένοχοι δεν θα τιμωρηθούν και... τη νύφη θα πληρώσουν κάποιοι σιδηροδρομικοί υπάλληλοι, διότι κατά τα λοιπά όλα λειτουργούσαν άψογα!
Τα κόμματα είναι ανάγκη να αρθούν στο ύψος των περιστάσεων! Με αίσθημα εθνικής ευθύνης επιβάλλεται μέσω των κοινοβουλευτικών διαδικασιών να τροποποιήσουν τον Νόμο περί ευθύνης υπουργών, ώστε τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο να τον έχει ο νόμιμος ή φυσικός δικαστής. Διαφορετικά η ποινική αντιμετώπιση των θεμάτων αυτών θα εξαρτάται από τη συγκυριακή σύνθεση των κοινοβουλευτικών επιτροπών δηλ. από την εκάστοτε κοινοβουλευτική δύναμη του κάθε κόμματος.
Σε καμία σύγχρονη δημοκρατία η δικαιοσύνη δεν πρέπει να απονέμεται στα ζητήματα περί ευθύνης υπουργών με βάση την κοινοβουλευτική δύναμη του κάθε κόμματος! Κανένας πρώην υπουργός δεν πρέπει να επικαλείται την "πανηγυρική" επανεκλογή του στο Κοινοβούλιο ως εξαγνισμό του για τις τυχόν ευθύνες του. Οι εκλογές δεν επιτρέπεται να γίνονται "Κολυμβήθρα του Σιλωάμ"! Η ψήφος του κυρίαρχου λαού δεν απονέμει δικαιοσύνη!
Με εκτίμηση,
Ευάγγελος Κ. Αλεξόπουλος
Δικηγόρος-Πτυχ.Πολιτ.Επιστ.&Δημ.Διοικ. του ΕΚΠΑ
-
16:24 ΕΛΤΑ και Alpha Bank εγκαινιάζουν στρατηγική συνεργασία για την επόμενη μέρα των ταχυδρομείων
-
16:24 Θεσσαλονίκη: Η ΔΥΠΑ δίπλα στον πολίτη - Εκδήλωση στη ΔΕΘ παρουσία της Ν. Κεραμέως
-
16:18 Κώστας Τσιάρας από τη ΔΕΘ: Με σχέδιο και συνέπεια αλλάζουμε τον αρδευτικό χάρτη της χώρας
-
16:00 Τα 15 μέτρα για μισθωτούς, οικογένειες, συνταξιούχους, ακίνητα
-
15:58 Λίβανος: Αφοπλισμός της Χεζμπολάχ στα χαρτιά
-
15:53 Στο 30% η πρόοδος κατασκευής της Υπερυψωμένης Λεωφόρου Ταχείας Κυκλοφορίας Θεσσαλονίκης
-
15:50 Α. Σδούκου: "Η ΝΔ θα κριθεί από το έργο της – Το μήνυμα του πρωθυπουργού θα περιγράφει ένα εθνικό όραμα"
-
15:45 Κ. Κυρανάκης στην 89η ΔΕΘ: Φέτος θα είναι η τελευταία χρονιά με μπαλώματα στον σιδηρόδρομο
-
15:28 89η ΔΕΘ: Απροσπέλαστο το κέντρο της Θεσσαλονίκης – Οι συγκεντρώσεις και τα μέτρα της ΕΛΑΣ
-
15:26 Σ. Ζαχαράκη: Πιλοτικό πρόγραμμα για την προστασία της νέας γενιάς από τα fake news σε τριάντα σχολεία
-
Αιολικά: Κατακόρυφη πτώση για την Ελλάδα το 2025 σύμφωνα με την έκθεση της WindEurope
-
Ανεβαίνει η απόκτηση κατοικίας με χρηματοδότηση από την οικοδομική επιχείρηση
-
Για ποιους σχεδιάζεται πλήρης απαλλαγή από τον ΕΝΦΙΑ
-
Το Πεντάγωνο στέλνει 10 μαχητικά στην Καραϊβική - CNN: Πλήγματα κατά των καρτέλ μέσα στο έδαφος της Βενεζουέλας ετοιμάζει ο Τραμπ
-
Μειώνοντας τις πιθανότητες εμφάνισης καρκίνου: Πέντε αλλαγές που μπορούμε να κάνουμε σήμερα
-
Δημογραφικό: Να ξυπνήσουμε γιατί χανόμαστε (Τάσος Γιαννίτσης)
-
Γνωστός τράπερ στα δίχτυα της ΑΑΔΕ - Αγόραζε πολυτελή αυτοκίνητα και πανάκριβα ρολόγια μέσω ΜΚΟ
-
Το σχέδιο Μητσοτάκη πίσω από το πακέτο της ΔΕΘ
-
Προσδοκίες και όνειρα πίσω από το κόμμα Τσίπρα
-
Οι νέες επενδύσεις που μεγαλώνουν τον ξενοδοχειακό χάρτη της Θεσσαλονίκης
-
Δημογραφικό: Να ξυπνήσουμε γιατί χανόμαστε (Τάσος Γιαννίτσης) (42)
-
Προσδοκίες και όνειρα πίσω από το κόμμα Τσίπρα (16)
-
Το Πεντάγωνο στέλνει 10 μαχητικά στην Καραϊβική - CNN: Πλήγματα κατά των καρτέλ μέσα στο έδαφος της Βενεζουέλας ετοιμάζει ο Τραμπ (7)
-
Αιολικά: Κατακόρυφη πτώση για την Ελλάδα το 2025 σύμφωνα με την έκθεση της WindEurope (7)
-
Το σχέδιο Μητσοτάκη πίσω από το πακέτο της ΔΕΘ (6)
-
Γνωστός τράπερ στα δίχτυα της ΑΑΔΕ - Αγόραζε πολυτελή αυτοκίνητα και πανάκριβα ρολόγια μέσω ΜΚΟ (6)
-
Για ποιους σχεδιάζεται πλήρης απαλλαγή από τον ΕΝΦΙΑ (5)
-
Γ. Γεραπετρίτης: "Είμαι εδώ για να υπηρετήσω την πατρίδα μου και όχι να γίνω αρεστός" (3)
-
Π. Μαρινάκης: Ο πρωθυπουργός θα παρουσιάσει μια φορολογική μεταρρύθμιση, που θα αυξήσει το εισόδημα των πολιτών (2)
-
Στο 30% η πρόοδος κατασκευής της Υπερυψωμένης Λεωφόρου Ταχείας Κυκλοφορίας Θεσσαλονίκης (1)

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
