Συνεχης ενημερωση
Ο άνεργος γίγαντας!
Ο γίγαντας, αξίας δεκάδων εκατομμυρίων δολαρίων, έμοιαζε ν’ αναρωτιέται: «Γιατί μένω έτσι ανενεργός»;
Τα ημερήσια έξοδα, απλά της ύπαρξής του, δεκάδες χιλιάδες δολάρια. Σκεφτόμουν ότι η δράση, η κίνηση, η ανάσα, η καύση δίνουν ζωή κι αυτός ο γίγαντας για να είναι ζωντανός ή τουλάχιστον να μοιάζει έτσι, πρέπει να είναι σε κίνηση και δεν είναι.
Μαζί του σε λίγο ίσως παύσουν να νοιώθουν ζωντανοί κι αυτοί που ζουν πάνω του, μαζί του. Δεκαοκτώ άτομα, κι άλλες τόσες οικογένειες, ζουν από την δράση του. Περιμένουν να πάρει στροφές η προπέλα του για να ξανανιώσουν ζωντανοί. Για να γίνει αυτό χρειάζεται τροφή και η τροφή του είναι τα ταξίδια, οι ναύλοι, τα προς μεταφορά φορτία.
Είναι σίγουρο ότι η αγορά κάποια στιγμή θα ανακάμψει. Ο κόσμος θα χρειαστεί προϊόντα και τα βαπόρια θα τα μεταφέρουν. Τότε όλοι θα είναι πάλι ευχαριστημένοι.
Προς το παρόν ας είναι καλά η Κίνα η οποία χάρη στον απίστευτο οργασμό και ανάπτυξή της, διατηρεί από μόνη της την παγκόσμια αγορά, έστω και σε οριακό επίπεδο, να μην καταρρεύσει.
Το θέμα λοιπόν είναι τι πρόκειται να γίνει στον ενδιάμεσο χρόνο, όσο η κρίση θα διαρκεί. Τότε που γίνονται οι μεγάλες αλλαγές, τότε που το μυαλό γεννάει ιδέες, δημιουργικές αλλά και καταστροφικές. Πως θα διαμορφωθεί η πραγματικότητα στη ναυτιλία, τα πλοία; Τι αλλαγές-εκπλήξεις επιφυλάσσει το μέλλον για τους ναυτικούς; Αυτοί που τα ορίζουν σκεφτόμενοι το κέρδος, και καλά κάνουν, (αλήθεια, ποιος δεν το σκέφτεται;) θα προσπαθήσουν να μειώσουν τα έξοδά τους. Η εύκολη λύση, παντού και πάντα, οι μειώσεις θέσεων εργασίας, μειώσεις μισθών. Και στη ναυτιλία αν αυτό που δεν μπορεί να γίνει με τα «υπάρχοντα υλικά» επιτυγχάνεται με άλλο τρόπο. Επάνδρωση πλοίων με φθηνότερα πληρώματα άλλων εθνικοτήτων, κυρίως από την Ασία.
Αλλαγή σημαίας. Ανεργία!
Βρίσκομαι σε ηλικία που η «έξοδος» από το επάγγελμα είναι πολύ κοντά. Σε άλλες εποχές θα ήμουν αρνητικός στην επιλογή του ναυτικού επαγγέλματος από νέους ανθρώπους. Ένα «παρά φύση» επάγγελμα για τον άνθρωπο, αφού στη θάλασσα κυρίαρχα είναι τα... ψάρια εδώ και εκατομμύρια χρόνια.
Η κοινωνικότητα του ανθρώπου σε αντιπαράθεση με τη μοναξιά, φτάνουν και περισσεύουν από ΜΟΝΑ τους να δικαιολογήσουν τον όρο «παρά φύση».
Τι μπορεί να απαντήσει ένας ναυτικός στην ερώτηση του παιδιού του, «που ήσουν πατέρα όταν σε χρειαζόμουν δίπλα μου;».
Τι μπορεί να απαντήσει ένας ναυτικός στη γυναίκα του όταν του λέει, «φτάνει δεν μπορώ άλλο μόνη μου!»
Όμως ο ζόφος των τελευταίων χρόνων θα στρέψει πολλούς νέους αλλά και απελπισμένους μεγαλύτερους σε ηλικία στη θάλασσα.
Έχω παραδείγματα γνωστών μου, ακόμα και υψηλής μόρφωσης, πανεπιστημιακής, υψηλού κοινωνικού-ποιοτικού επιπέδου, που μου ζήτησαν να μεσολαβήσω να βρουν δουλειά σαν απλοί ναυτικοί.
Στην αρχή τα ΄χασα. Στη συνέχεια συνειδητοποίησα, ακόμα μια φορά, το εν εξελίξει δράμα.
Εύχομαι τα πλοία να μείνουν κοντά στους Έλληνες και να βοηθήσουν κι αυτά στο δύσβατο δρόμο που πορεύονται χώρα και πολίτες, γιατί δεν είναι μακριά η ώρα που θα ψάχνουμε να βρούμε «αυγά και καλάθια». Κι αν κάποιος μου πει ότι η ώρα αυτή είναι ήδη «εδώ» θα του πω ότι ακόμα δεν έχουμε δει τίποτα.
Η εικόνα της Αργεντινής που αντίκρισα την τελευταία φορά που βρέθηκα εκεί το 2010, σε σχέση με προηγούμενες, δεν ξεχνιέται! Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είδα τον «απόλυτο πάτο».
Η φτώχεια δεν έχει πάτο! Ή μάλλον έχει, αλλά είναι ορατός κάπου στην κεντρική Αφρική!
Το επίπεδο του Έλληνα και της Ελλάδας καλύτερα ας αφήσουμε να το συζητήσουμε σε 2-3-4 χρόνια από τώρα. Τότε που θα θυμόμαστε ακόμα και χρόνια σαν το 2012 και το 2013 σαν μια όμορφη ανάμνηση. Όπως κάνουμε σήμερα αναπολώντας το 2009.
Προς το παρόν ας είναι καλά η Κίνα η οποία χάρη στον απίστευτο οργασμό και ανάπτυξή της, διατηρεί από μόνη της την παγκόσμια αγορά, έστω και σε οριακό επίπεδο, να μην καταρρεύσει.
Το θέμα λοιπόν είναι τι πρόκειται να γίνει στον ενδιάμεσο χρόνο, όσο η κρίση θα διαρκεί. Τότε που γίνονται οι μεγάλες αλλαγές, τότε που το μυαλό γεννάει ιδέες, δημιουργικές αλλά και καταστροφικές. Πως θα διαμορφωθεί η πραγματικότητα στη ναυτιλία, τα πλοία; Τι αλλαγές-εκπλήξεις επιφυλάσσει το μέλλον για τους ναυτικούς; Αυτοί που τα ορίζουν σκεφτόμενοι το κέρδος, και καλά κάνουν, (αλήθεια, ποιος δεν το σκέφτεται;) θα προσπαθήσουν να μειώσουν τα έξοδά τους. Η εύκολη λύση, παντού και πάντα, οι μειώσεις θέσεων εργασίας, μειώσεις μισθών. Και στη ναυτιλία αν αυτό που δεν μπορεί να γίνει με τα «υπάρχοντα υλικά» επιτυγχάνεται με άλλο τρόπο. Επάνδρωση πλοίων με φθηνότερα πληρώματα άλλων εθνικοτήτων, κυρίως από την Ασία.
Αλλαγή σημαίας. Ανεργία!
Βρίσκομαι σε ηλικία που η «έξοδος» από το επάγγελμα είναι πολύ κοντά. Σε άλλες εποχές θα ήμουν αρνητικός στην επιλογή του ναυτικού επαγγέλματος από νέους ανθρώπους. Ένα «παρά φύση» επάγγελμα για τον άνθρωπο, αφού στη θάλασσα κυρίαρχα είναι τα... ψάρια εδώ και εκατομμύρια χρόνια.
Η κοινωνικότητα του ανθρώπου σε αντιπαράθεση με τη μοναξιά, φτάνουν και περισσεύουν από ΜΟΝΑ τους να δικαιολογήσουν τον όρο «παρά φύση».
Τι μπορεί να απαντήσει ένας ναυτικός στην ερώτηση του παιδιού του, «που ήσουν πατέρα όταν σε χρειαζόμουν δίπλα μου;».
Τι μπορεί να απαντήσει ένας ναυτικός στη γυναίκα του όταν του λέει, «φτάνει δεν μπορώ άλλο μόνη μου!»
Όμως ο ζόφος των τελευταίων χρόνων θα στρέψει πολλούς νέους αλλά και απελπισμένους μεγαλύτερους σε ηλικία στη θάλασσα.
Έχω παραδείγματα γνωστών μου, ακόμα και υψηλής μόρφωσης, πανεπιστημιακής, υψηλού κοινωνικού-ποιοτικού επιπέδου, που μου ζήτησαν να μεσολαβήσω να βρουν δουλειά σαν απλοί ναυτικοί.
Στην αρχή τα ΄χασα. Στη συνέχεια συνειδητοποίησα, ακόμα μια φορά, το εν εξελίξει δράμα.
Εύχομαι τα πλοία να μείνουν κοντά στους Έλληνες και να βοηθήσουν κι αυτά στο δύσβατο δρόμο που πορεύονται χώρα και πολίτες, γιατί δεν είναι μακριά η ώρα που θα ψάχνουμε να βρούμε «αυγά και καλάθια». Κι αν κάποιος μου πει ότι η ώρα αυτή είναι ήδη «εδώ» θα του πω ότι ακόμα δεν έχουμε δει τίποτα.
Η εικόνα της Αργεντινής που αντίκρισα την τελευταία φορά που βρέθηκα εκεί το 2010, σε σχέση με προηγούμενες, δεν ξεχνιέται! Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είδα τον «απόλυτο πάτο».
Η φτώχεια δεν έχει πάτο! Ή μάλλον έχει, αλλά είναι ορατός κάπου στην κεντρική Αφρική!
Το επίπεδο του Έλληνα και της Ελλάδας καλύτερα ας αφήσουμε να το συζητήσουμε σε 2-3-4 χρόνια από τώρα. Τότε που θα θυμόμαστε ακόμα και χρόνια σαν το 2012 και το 2013 σαν μια όμορφη ανάμνηση. Όπως κάνουμε σήμερα αναπολώντας το 2009.
Συνεχίζεται...
-
00:05 Κοινοί τραπεζικοί λογαριασμοί - Φορολογική και νομική μεταχείριση κατά τη ζωή και μετά θάνατον
-
00:05 Η υπερβολική αυτοπεποίθηση των ηγετών απειλεί να βυθίσει τον κόσμο σε πόλεμο
-
00:05 Συγκάλυψη σκανδάλων και προστασία έκνομων κυβερνητικών στελεχών οδηγεί σε πολιτική απαξίωση
-
00:05 Profile: Πόσο κοντά είναι τα €20;
-
00:05 Τσάρλι Κερκ: Ο "εισαγόμενος μάρτυρας" που απειλεί την ευρωπαϊκή πολιτική
-
00:04 Ο Τσίπρας, η Γκάντι και το τελευταίο χαρτί της Κωνσταντοπούλου
-
00:03 Η παραδοσιακή αντιπαλότητα της Ρωσίας προς την Ελλάδα
-
00:02 Το ερώτημα αν θέλουμε βιομηχανία στην χώρα παραμένει
-
00:01 Χορογραφώντας δίνω ζωή στον ανθρώπινο βίο
-
00:01 Πριονίζοντας το κλαδί που καθόμαστε
-
Ζαχάροβα σε γραμμή... Τουρκίας: "Παραβίαση του διεθνούς δικαίου το ελληνικό πραξικόπημα του 1974 στην Κύπρο" - Καμία αναφορά στην τουρκική εισβολή
-
Χρ. Δήμας: Στις 30 Νοεμβρίου παραδίδονται τα τελευταία 10 χλμ. του Αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος
-
Τέλος η υποχρεωτικότητα της μαντίλας στο Ιράν
-
Το φάντασμα της Ιαπωνίας στοιχειώνει την Ελλάδα
-
Κτήμα Λαζαρίδη: Στα χέρια της Olympia Group το 100% των μετοχών, ολοκληρώθηκε το squeeze-out
-
Προσοχή, η Metlen χτίζει την ενεργειακή μηχανή του χρόνου
-
Reuters: Η στροφή της Τουρκίας προς το φυσικό αέριο απειλεί την τελευταία μεγάλη ευρωπαϊκή αγορά της Ρωσίας και του Ιράν
-
ΗΠΑ (δημοσκόπηση): Η πλειοψηφία των Αμερικανών δεν επιθυμεί την ανάπτυξη του στρατού στις αμερικανικές πόλεις
-
JP Morgan: "Ταύρος" για τις ελληνικές τράπεζες μετά το ταξίδι της στην Αθήνα – Εκτοξεύει τις τιμές-στόχους
-
Ποιοι έπιασαν στασίδι στο κόμμα Τσίπρα και γιατί τους... αδειάζει προκαταβολικά
-
Ζαχάροβα σε γραμμή... Τουρκίας: "Παραβίαση του διεθνούς δικαίου το ελληνικό πραξικόπημα του 1974 στην Κύπρο" - Καμία αναφορά στην τουρκική εισβολή (169)
-
Μια δύσκολή συζήτηση για όλους μας (92)
-
Θέλει να αφουγκραστεί την κοινωνία; (52)
-
"Ο πόλεμος έρχεται αργά, αλλά σταθερά στη Γερμανία" (26)
-
Το φάντασμα της Ιαπωνίας στοιχειώνει την Ελλάδα (19)
-
Ένοχος ο ηθοποιός Β. Μπισμπίκης για το τροχαίο στη Φιλοθέη - Του επιβλήθηκε χρηματική ποινή 7.000€ (17)
-
Η Hellenic Train επιμένει να "αντιδικεί" με συγγενείς θυμάτων των Τεμπών - Άσκησε αναίρεση κατά απόφασης που τους επιδίκαζε αποζημίωση (11)
-
Ψάχνονται ακόμη με τα κουπόνια... (10)
-
Έρχεται ρεκόρ 18ετίας στην απασχόληση το 2026 - Οι λόγοι (9)
-
Ο νομπελίστας φυσικής Κλαρκ προειδοποιεί πως ο Τραμπ "παραλύει" την επιστήμη στη χώρα (9)

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
