Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 19-Αυγ-2020 00:01

    Αυτό δεν θα είναι μάθημα. Μαρτύριο θα είναι...

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Δημήτρη Παπακωνσταντίνου

    Είναι αλήθεια ότι το ζήτημα της λειτουργίας των σχολείων είναι και ευαίσθητο και σύνθετο.

    Και προφανώς υπάρχουν διαφορετικές και ίσως και αντικρουόμενες απόψεις στην κοινωνία για το πώς, πότε και με ποιες προϋποθέσεις θα πρέπει να επιστρέψουν τα παιδιά στη δική τους κανονικότητα που ασφαλώς είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την σχολική ζωή. Και επίσης προφανώς, η γνώμη των ειδικών είναι αυτή που μετράει και έχει την βαρύτητα για το τι πρέπει να συμβεί. Βεβαίως οι ειδικοί εισηγούνται, αλλά οι πολιτικοί αποφασίζουν. Αλίμονο αν κυβερνούσαν οι ανά περίπτωση ειδικοί, καθώς είναι λογικό να μην λαμβάνουν υπόψη ευρύτερες παραμέτρους. Και αυτό δεν αφορά την περίπτωση της υγειονομικής Κρίσης, αλλά συνολικά.

    Στην περίπτωση της λειτουργίας των σχολείων, η πλέον πρόσφατη ενημέρωση - απόφαση, είναι να ξεκινήσουν κανονικά με πλήρες ωράριο και με όλους τους μαθητές. Χωρίς κάποιες από τις διαδικασίες που είχαν επιλεγεί είτε στη διάρκεια της καραντίνας ούτε κατά την περίοδο της επαναλειτουργίας των σχολείων στις αρχές καλοκαιριού. Αλλά αυτή τη φορά με γενική, όπως ενημερωθήκαμε, χρήση μάσκας στη διάρκεια του μαθήματος...

    Ένα εύλογο ερώτημα προς την επιτροπή των ειδικών θα μπορούσε να είναι το εξής: Η εισήγηση για πλήρη πολυάριθμα τμήματα με μάσκα όλες τις ώρες, είναι η γενικά προτιμητέα επιλογή ή η αδυναμία ύπαρξης περισσότερων τμημάτων και αιθουσών διδασκαλίας - και εκπαιδευτικών προφανώς... - αλλά και οι παρελκόμενα δυσλειτουργίες ως προς το εργασιακό των γονέων, οδήγησαν στην απόφαση αυτή; Και επιπρόσθετα, ποια ήταν τα συμπεράσματα από τις επιλογές που έγιναν προς το τέλος της περασμένης χρονιάς; Γιατί τώρα πάμε σε κάτι εντελώς διαφορετικό, γεγονός που θα μπορούσε να οδηγήσει στην ερμηνεία ότι οι μέθοδοι που είχαν επιλεγεί τότε δεν θεωρήθηκαν επιτυχείς.

    Έχω να κάνω δύο παρατηρήσεις σε σχέση με όσα ανακοινώθηκαν για την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Η πρώτη αφορά στη μάσκα. Και μην παρεξηγηθεί ότι αμφισβητείται καθ' οιονδήποτε τρόπο η αποτελεσματικότητά της. Αλίμονο...

    Όμως, όλοι έχουμε διαπιστώσει λίγο-πολύ, ότι η χρήση της μάσκας επί μακρόν δεν είναι καθόλου εύκολη υπόθεση. Εδώ στο σούπερ μάρκετ πηγαίνεις για 10-15 λεπτά και αγανακτείς. Ασφυκτιάς. Και πραγματικά κατανοείς πόσο δύσκολη είναι η δουλειά των επαγγελματιών που αναγκάζονται να την φορούν για ώρες. Υποφέρουν πραγματικά. Ακόμα και αν... "ξεκλέβουν” στιγμές για ανάσες.

    Πόσο εύκολο λοιπόν είναι να ζητούμε από παιδιά και εφήβους να φορούν μάσκες στις ώρες διδασκαλίας που σε πολλές περιπτώσεις μπορεί να είναι 7 και 8 ημερησίως; Είναι βάναυσο. Ιδιαίτερα στις κλιματολογικές συνθήκες στη χώρα  Τον Σεπτέμβριο επικρατούν άκοπα πολύ υψηλές θερμοκρασίες. Και τι μάθημα πιστεύετε ότι θα γίνεται στις τάξεις; Αυτή δεν θα είναι εκπαίδευση, θα είναι μισό μαρτύριο και μισό μπάχαλο. Αλλά ας υποθέσουμε ότι κάπως θα γίνεται το μάθημα. Πόσο σίγουροι μπορούμε να είμαστε για την σωστή εφαρμογή και χρήση της μάσκας από τα παιδιά μέσα στη μέρα; Και αλήθεια, πόσες μάσκες θα χρειάζεται κάθε μέρα κάθε παιδί; Γιατί δεν είναι και τσάμπα...

    Η δεύτερη παρατήρηση έχει να κάνει με την προετοιμασία. Για να μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλου μας, από την αρχή γνωρίζαμε ότι θα υπάρξει νέο κύμα της πανδημίας. Ίσως να ελπίζαμε ότι θα προκύψει λίγο αργότερα, αλλά προφανώς δεν μπορεί να θεώρησαν οι ειδικοί και η κυβέρνηση ότι τελειώσαμε. Ποια λοιπόν ήταν η μέριμνα για την εκπαίδευση; Ποιες αποφάσεις και δράσεις υπήρξαν για να αυξηθούν οι σχολικές αίθουσες, να εκσυγχρονισθούν εγκαταστάσεις, να ενισχυθεί το διδακτικό προσωπικό να τελειοποιηθεί η χρήση της τεχνολογίας; Και δεν είναι δικαιολογία ο χρονικός περιορισμός. Πολύ φοβάμαι ότι αντί για όλα αυτά ασχολούνταν στο υπ. Παιδείας με την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση. Ήμαρτον...

    Και κάτι ακόμα. Ο κατηγορηματικός τρόπος με τον οποίο αναφέρονταν οι υπεύθυνοι του υπ. Παιδείας στην εκκίνηση της σχολικής χρονιάς ακριβώς στην από πριν προγραμματισμένη ημερομηνία, χωρίς καλά καλά να έχουν συνεδριάσει οι ειδικοί και προτού ξεκαθαρίσει η υγειονομική εικόνα, μοιάζει λίγο ακατανόητη. Λες και υπάρχει μία σπουδή να φανεί ότι όλα λειτουργούν κανονικά. Μόνο που αυτό δεν συμβαίνει...

    dimitris.papakonstantinou@capital.gr

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ