Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 04-Δεκ-2025 00:01

    Ελληνικές πολεοδομίες και πρασιές απαγόρευσης στάθμευσης

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Άγη Βερούτη

    Η πιο κάτω ιστορία καθημερινής τρέλας έπεσε στην αντίληψή μου τις τελευταίες μέρες: 

    Άδεια δόμησης διώροφου του 1973. Το ‘73 η γειτονιά είχε σύνολο 3 αυτοκίνητα όλα κι όλα. Ο πολιτικός μηχανικός σχεδίασε το κτίριο και ένα "προκήπιο" μπροστά, παραπάνω από τον απαραίτητο χώρο για πεζοδρόμιο. 

    Αφού χτίστηκε το διώροφο, ο δήμος αποφάσισε τον χωματόδρομο που υπήρχε να τον ασφαλτοστρώσει. Για να το κάνει, κατέβασε το επίπεδο του δρόμου, με αποτέλεσμα να ξεσκεπαστούν τα θεμέλια του κτιρίου, και να υποχρεωθεί να ρίξει τσιμέντο και στο κηπάκι για την υποστήριξη, αλλά και να μειώσει το βάθος του. Όλα αυτά, στα τέλη της δεκαετίας του 1970…

    Ερχόμαστε στο σήμερα. Η πόλη έχει πλέον πλημμυρίσει με αυτοκίνητα και στη συγκεκριμένη γειτονιά υπάρχουν εκατοντάδες οχήματα. Στο κηπάριο σταθμεύουν τρία (3) οχήματα, απελευθερώνοντας χώρο και ισάριθμες θέσεις στάθμευσης για άλλους γείτονες στον στενό δρόμο.

    Έρχεται τώρα η δημοτική αρχή και λέει ότι πιθανόν να μην μπορέσουν να παρκάρουν τα αυτοκίνητά τους μέσα στον ιδιόκτητό τους χώρο, γιατί ο μηχανικός που βάφτισε την μπροστινή αυλή "προκήπιο” δεν πρόβλεψε το 1973 ότι η Αθήνα το 2025 θα είναι πνιγμένη από οχήματα ώστε να τον ονομάσει ταυτόχρονα "προβλεπόμενο χώρο στάθμευσης”!

    Ήμαρτον κύριε! Φανταστείτε καταρχήν ότι ο δήμος αποκτά άποψη για το αν μπορείς να παρκάρεις το αυτοκίνητό σου στην ιδιοκτησία σου!

    Πενήντα χρόνια μετά, το 2025, τα ίδια μέτρα τσιμέντο είναι ακόμα εκεί, αλλά τώρα ξαφνικά είναι "παράνομα"! Και αν θες να τα κάνεις νόμιμα, δεν γίνεται. Γιατί; Γιατί η ελληνική πολεοδομική νομοθεσία είναι το αριστούργημα της παράνοιας και της πρόκλησης για διαφθορά.

    Η παράνοια σε τρία σημεία:


    1. Ο νόμος λέει ότι η τσιμεντωμένη "πρασιά" και το "προκήπιο" είναι ακάλυπτος χώρος. Και καθώς δεν έχουν εξαρχής ονομαστεί ως "προβλεπόμενος χώρος στάθμευσης", δεν μπορεί να γίνει αλλαγή χρήσης! Αν όμως είχαν ονομαστεί από παλαιότερα (κανείς δεν λέει από πόσο παλιά όμως) "προβλεπόμενος χώρος στάθμευσης", κάνεις ό,τι σου κάνει κέφι. 

    Ας πούμε αν ήταν ένα κτίριο που φτιάχτηκε το 1900, δηλαδή πριν να υπάρξουν αυτοκίνητα, και ΔΕΝ είχε προβλέψει ο μηχανικός-μέντιουμ του 1900 με την σημερινή πολεοδομική νομοθεσία στην Αθήνα για να παρκάρουν αυτοκίνητα, τότε ΔΕΝ μπορείς να παρκάρεις το αυτοκίνητό σου ακόμα και αν είχες 2 στρέμματα κήπο!! Ωραία πράγματα! Για σουρεάλ μυθιστόρημα, όχι για τον 21ο αιώνα. 

    1. Έστω λοιπόν ότι αποφάσισε ο ιδιοκτήτης να κάνει αίτηση αλλαγής χρήσης για να φτιάξει 2 θέσεις στάθμευσης νομίμως. 

    Του απαγορεύουν να κάνει νόμιμο parking ακόμα και σε μια πολυκατοικία που έχει ακάλυπτο χώρο μέσα στην Αθήνα. Δηλαδή κάποιος έχει οικόπεδο 500 τετραγωνικά και έχει χτίσει τα 200, ο νόμος ορίζει ότι: "Από αυτά τα 300 τ.μ. τα 50 που είναι μπροστά από το κτίσμα δεν μπορεί να τα πειράξουν οι ιδιοκτήτες, ανεξάρτητα ότι έχουν τα άλλα 250 μέτρα κήπο από πίσω". Το αποτέλεσμα είναι ότι στην γειτονιά δεν χωράει ούτε πατίνι να παρκάρει στο δρόμο, αλλά ο ιδιοκτητης δεν μπορεί να σταθμεύσει στο τσιμεντένιο προκήπιο γιατί τότε δεν θα είναι "νόμιμος".

    1. Η μόνη νόμιμη λύση που δίνει ο δήμος είναι να βάλει ο ιδιοκτήτης στο κηπάριο οτιδήποτε άλλο εκτός από αυτοκίνητο! Πχ σκουπιδοτενεκέδες.

    Μάλιστα! Στο 2025, στην Αθήνα, μια πόλη που πνίγεται από 6.000.000 αυτοκίνητα ενώ είναι σχεδιασμένη για 2.000.000, η Πολεοδομία λέει: "Βάλτε τραπεζάκια, κούνιες, καρέκλες, πισίνες, κάντε πάρτι - όλα νόμιμα. Αλλά προς Θεού μην παρκάρει κανείς ούτε ένα αυτοκίνητο εκεί! Γιατί το αυτοκίνητο είναι ο μεγάλος εχθρός του περιβάλλοντος, αλλά το τσιμέντο που υπάρχει ήδη 50-100 χρόνια δεν είναι πρόβλημα! Αρκεί να μην το βαφτίσει κανείς "parking".

    Στη γειτονιά της ιστορίας, υπάρχουν 20 πολυκατοικίες με τσιμεντωμένες πρασιές. 

    Αν όλες γίνονταν νόμιμες θέσεις στάθμευσης, θα απελευθερώνονταν 50-100 θέσεις από τον δρόμο. Αντίθετα, αν ξηλωθούν όλες για να μπει χώμα, θα δημιουργηθούν 15 χωμάτινες αυλές, που κανείς δεν θα χρησιμοποιεί ποτέ επειδή είναι μπροστά στον δρόμο. 

    Ταυτόχρονα τα αυτοκίνητα θα συνεχίσουν να βρίσκονται διπλοπαρκαρισμένα και καβαλημένα πάνω στα πεζοδρόμια. 

    Τι θα ήταν το λογικό το 2025;

    - Όποιος έχει υπερβάλλοντα ακάλυπτο χώρο (πέρα από τον νόμιμα επιβεβλημένο για πεζοδρόμιο) να μπορεί να τον χρησιμοποιεί ως νόμιμο parking, δικός του είναι, με απλή δήλωση αλλαγής χρήσης του χώρου. Μετά είναι απαραίτητο να λαμβάνει και μια ιδιόχειρη ευχαριστήρια επιστολή από τον δήμαρχο της περιοχής, επειδή βελτιώνει το πρόβλημα της στάθμευσης για την περιοχή! Με δυο θέσεις στάθμευσης συνάντηση με τον δήμαρχο, και πάνω από 5 θέσεις πρόσκληση σε ειδική εσπερίδα με όλο το δημοτικό συμβούλιο ως τιμώμενος.

    Εμ, δεν θα πουλάνε τρέλα μόνο οι πολεοδομίες.

    Θα πουλάω και γω στο εξής!

    Εκτός αν οι "αντιρρήσεις” και οι "δυσκολίες” για το παρκάρισμα είναι μια ακόμη ευκαιρία, των εν γένει και κατεξοχήν τιμίων, πλην πτωχών, πολεοδόμων να προκαλέσουν την "ελεημοσύνη” των δύσμοιρων πολιτών που κατά καιρούς πέφτουν στα νύχια τους...

    Καιρό έχουμε αλήθεια να ακούσουμε σκάνδαλο σε Πολεοδομία, και ακόμα περισσότερο καιρό καταδίκη και φυλάκιση κάποιου κυκλώματος πολεοδομικής διαφθοράς. Λέτε να έγιναν όλοι τίμιοι; Λέτε να είναι η τριετία για πρωτόδικη απόφαση στη δικαιοσύνη; Ή μήπως να είναι ο κόβιντ άραγες;

    Μπα. Μάλλον θα προσέχουν παραπάνω, και βασίζονται πλήρως στην παράνοια των ελληνικών νόμων για να μαδήσουν τους πολίτες. 

    Ως πότε άραγες θα αφήνουν οι κυβερνήσεις, τέτοια ελευθεριότητα στους παλιούς καλούς πολεοδόμους, με αμφίσημους ή τελείως παρανοϊκούς νόμους κόντρα στις ανάγκες της κοινωνίας και την λογική.

    Και ενώ μάλιστα κάποιοι κάνουν κηρύγματα κατά της διαφθοράς, αλλά σχετικό νόμο ακόμα δεν...

    Πες αλεύρι!

    agissilaos@gmail.com

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ