00:01 05/09
Το μεγάλο στοίχημα της φετινής ΔΕΘ
Η φετινή Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης σηματοδοτεί μία καινούργια προσέγγιση ως απαραίτητη για τον Κυριάκο Μητσοτάκη.
Ο 5ος αιώνας προ Χριστού ήταν καθοριστικός για την αρχαία Αθήνα.
Ο "Χρυσός Αιώνας" της. Και σηματοδοτείται από τα μεγάλα δημόσια έργα και τα έργα πολιτισμού όπως της ανακαίνισης του Παρθενώνα, την ανοικοδόμηση της Ακρόπολης και την δημιουργία οδών και ναών διάσπαρτων σε όλη την πόλη.
Η Αθήνα ως επικεφαλής της Αθηναϊκής συμμαχίας χρησιμοποίησε χρήματα από το συμμαχικό ταμείο για να χρηματοδοτήσει μια πρωτοφανή ανάπτυξη στην οικονομία της.
Επειδή αυτή η ανάπτυξη άλλους τους ωφέλησε πολύ και άλλους λιγότερο, αξιοποίησε τον θεσμό του "χορηγού" για να δέχεται δωρεές από τους πλουσιους της εποχής, και έτσι να δημιουργήσει ένα από τους σημαντικότερους θρησκευτικούς ναούς στην ιστορία της ανθρωπότητας, τον Παρθενώνα. Με το χρυσελεφάντινο άγαλμα της θεάς Αθηνάς, δια χειρός Φειδία, να δεσπόζει.
Αυτοί οι ιδιώτες χορηγοί επίσης πλήρωναν το κόστος θεατρικών παραστάσεων για τους Αθηναίους πολίτες και χρηματοδοτούσαν, άλλος μια τραγωδία, άλλος μια κολώνα του Παρθενώνα και άλλος ένα σκαλί του Ερεχθείου, ή μια Καρυάτιδα, ή μια φιγούρα στη ζωφόρο του Παρθενώνα.
Για τα τελευταία 2500 χρόνια όλοι οι λαοί όλου του κόσμου θαυμάζουν αυτό που έφτιαξαν τότε οι αρχαίοι Αθηναίοι. Με τις ιδιωτικές χορηγίες και με τα χρήματα του ταμείου της συμμαχίας.
Εμείς όμως πριν λίγες ημέρες πήγαμε να πάθουμε εγκεφαλικό, γιατί σε μια φωτογραφία που μπροστά είναι η Ακρόπολη, μοιάζει σαν να είναι από πάνω της, ένα σόου με drones για ένα αθλητικό παπούτσι. Το οποίο σόου στην πραγματικότητα έγινε πάνω από το Ζάππειο. Αλλά έλα που η γωνία της λήψης ήταν τέτοια, που έμοιαζε να είναι πάνω από τον Παρθενώνα. Και πάθαμε εγκεφαλικό!
Με την ίδια λογική, αν από κάποια άλλη γωνία φαίνεται ο Πύργος των Αθηνών από πίσω, να γκρεμίσουμε το κτίριο; Αν από άλλη γωνία φαίνεται η εκκλησία του Αγίου Γεωργίου στο Λυκαβηττό τί θα κάνουμε δηλαδή;
Αν από τρίτη γωνία φαίνεται κάποια πρεσβεία με ξένη σημαία;;;
Στην πραγματικότητα, η εταιρεία των αθλητικών ειδών έχει πολύ μεγαλύτερο διαφημιστικό μπάτζετ από αυτό που έχει η χώρα μας.
Και μεγαλύτερο κοινό.
Αν είχαμε πραγματικά όρεξη να κάνουμε τη χώρα μας αγαπητή σε όλο τον κόσμο, σε όλο τον πλανήτη, θα φέρναμε ιδιώτες (όπως έκαναν οι δημιουργοί της Ακρόπολης των Αθηνών) για να τους δώσουμε κίνητρο να κάνουν την Αθήνα πιο επιθυμητό προορισμό από το ίδιο το Λονδίνο και τη Νέα Υόρκη!
Ιδιώτες χορηγοί από εταιρείες παγκοσμίου φήμης με θετικό αποτύπωμα στον παγκόσμιο πληθυσμό, με κάποιους στοιχειώδεις κανόνες θα μπορούσαν να προσκληθούν για να διαφημίσουν τη χώρα μας δίπλα στις μάρκες τους.
Πχ παράσταση την Αντιγόνη με δωρεάν 2.000 εισιτήρια για νέους από όλο τον κόσμο, χορηγία της εταιρείας Τάδε που φτιάχνει τις ακριβότερες τσάντες στον κόσμο. Και φωτό της Ακρόπολης από πίσω από την παράσταση στο Ηρώδειο.
Και μετά η εταιρεία Τάδε να ανεβάσει την καμπάνια αυτή σε όλη την υφήλιο!
Και γιατί όχι μια καλόγουστη διεθνής έκθεση υψηλής ραπτικής στο προαύλιο της Ακρόπολης, όπως πάνε στο Μιλάνο και το Παρίσι και παρακολουθούν δύο δισεκατομμύρια κόσμου.
Γιατί να καθιστούμε την αρχαία πολιτιστική κληρονομιά μας νεκρή; Μια μούμια;
Η Αίγυπτος δεν φείδεται να κάνει εκδηλώσεις κάτω από τις πυραμίδες την αυγουστιάτικη πανσέληνο!
Εμείς γιατί δηλαδή θέλουμε διαφήμιση μόνο με χρήμα των ελλήνων φορολογουμένων;
Μας περισσεύει;;;
Βέβαια μας χωρίζουν 2500 χρόνια από εκείνους που τα έχτισαν όλα αυτά με ιδιωτικές χορηγίες!
Ας γκρινιάξουμε λίγο ακόμα!
Στο κάτω κάτω θα μπορούσε να υπάρξει και μεγαλύτερη απαξίωση και εχθρότητα έναντι του ιδιωτικού τομέα.
Όπως υπήρχε στην ΕΣΣΔ δηλαδή…