Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 18-Νοε-2020 00:04

    Μετασχηματίζοντας ψηφιακά το κράτος στον καιρό της πανδημίας

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Σταύρου Ασθενίδη

    Ο ψηφιακός μετασχηματισμός του κράτους αποτέλεσε βασική δέσμευση της Κυβέρνησης, η οποία άρχισε να υλοποιείται από την πρώτη μέρα ανάληψης των καθηκόντων της. 

    Οι μεταρρυθμίσεις που επιτεύχθηκαν, όπως η δυνατότητα τηλεργασίας των δημοσίων υπαλλήλων και λειτουργών και οι διάφορες διαλειτουργικότητες και διασυνδέσεις μητρώων ώστε να εξυπηρετούνται γρήγορα και αποτελεσματικά οι πολίτες, εξελίχθηκαν όχι γιατί ήρθε ο Covid-19 στη ζωή μας αλλά για να παγιωθούν ως καθημερινότητα και να λειτουργήσουν ως προπομπός των επόμενων καινοτομιών. 

    Βρισκόμαστε μόλις στην αρχή του ψηφιακού μετασχηματισμού του κράτους και τα έργα που έχουν σχεδιαστεί και βρίσκονται σε τροχιά υλοποίησης, αποτελούν μεγάλο στοίχημα για όλους. Σύνθετα έργα που επεμβαίνουν στον πυρήνα του Δημοσίου Τομέα ώστε να πετύχουμε καλύτερη και ασφαλέστερη δημόσια διοίκηση, ενίσχυση της επιχειρηματικότητας, μεγιστοποίηση της εξυπηρέτησης του πολίτη, περισσότερη διαφάνεια, καλύτερο λειτουργικά κράτος. Έργα που ακριβώς λόγω της ιδιαιτερότητάς τους είτε τεχνικά είτε θεσμικά αποτελούν έργα παρεμβάσεις. Στο πλαίσιο αυτό, η αλλαγή του φυσικού και θεσμικού υπόβαθρου, θα καθορίσουν σημαντικά την επιτυχία μας για τη μεταστροφή της αντίληψης των πολιτών και των επιχειρήσεων για το κράτος.

    Στην Κοινωνία της Πληροφορίας Α.Ε, η οποία λειτουργεί ως επιτελικός βραχίονας της υλοποίησης της ψηφιακής στρατηγικής για όλα τα μεγάλα έργα ΤΠΕ, εργαζόμαστε σε υψηλούς ρυθμούς ώστε τα αποτελέσματα αυτών των παρεμβάσεων να γίνονται διαθέσιμα προς τους πολίτες στο συντομότερο δυνατό διάστημα. 

    Η ολιστική αναβάθμιση των ΚΕΠ είναι ήδη σε εξέλιξη. Με την ουσιαστική αναβάθμιση της ψηφιακής, οργανωτικής, Λειτουργικής και αισθητικής ταυτότητας των ΚΕΠ (ΚΕΠ Re-branding), ο θεσμός θα ανταποκρίνεται ακόμη καλύτερα στις ανάγκες της ψη-φιακής εποχής εκτελώντας τη βασική αποστολή του που είναι η εξυπηρέτηση των πολιτών και των επιχειρήσεων. 

    Με πρωταρχικό γνώμονα τη συμμετοχική και προσωποποιημένη πληροφόρηση πολιτών και επιχειρήσεων, βρίσκεται σε εξέλιξη και η αναβάθμιση του προγράμματος Διαύγεια, που έχει κύρια επιδίωξη την επέκταση της λειτουργικότητάς, ώστε να ενισχυθούν τα χαρακτηριστικά της διαφάνειας, της ευχρηστίας, της ενημέρωσης και της διάχυσης της πληροφορίας. 

    Σε τροχιά υλοποίησης έχει εισέλθει και ένα ακόμα σπουδαίο έργο πληροφορικής στον Δημόσιο Τομέα,  Σύστημα Διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού (HRMS). Το HRMS, υπό τη διαχείριση του υπουργείου Εσωτερικών θα συλλέγει, θα διαλειτουργεί με άλλα συστήματα του Δημοσίου και θα επεξεργάζεται τα δεδομένα περίπου 3.537 φορέων και 9.131 διαχειριστών. Η πλατφόρμα διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού θα οδηγήσει στην κατάργηση των κάθετων δομών που επιβραδύνουν και, ενίοτε, αναστέλλουν την κινητικότητα των υπαλλήλων, αλλά και στη δημιουργία οικονομιών κλίμακας και εύρους. 

    Η Κοινωνία της Πληροφορίας Α.Ε προχωρά δυναμικά, με σταθερά βήματα ώστε να φτάσει ο ψηφιακός μετασχηματισμός της χώρας στα επίπεδα που έχουμε θέσει ως στόχο κάνοντας πράξη ταυτόχρονα το όραμα της εταιρείας να αναγνωριστεί και να αξιοποιηθεί ως ένας οργανισμός-κέντρο γνώσης για θέματα που αφορούν όλον τον κύκλο ζωής έργων Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) του Δημοσίου


    *Ο κ. Σταύρος Ασθενίδης είναι Διευθύνων Σύμβουλος της ΚτΠ ΑΕ

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ