Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 27-Απρ-2020 00:03

    Ο  COVID-19 δοκιμάζει τη βιωσιμότητα και υπευθυνότητα  των επιχειρήσεων

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Νίκου Αυλώνα

    Οι διεθνείς συνθήκες των τελευταίων ημερών με την εξάπλωση του COVID-19, κοινώς αποκαλούμενου ως κορονοϊού, κρίνονται εξαιρετικά ιδιαίτερες, τόσο σε επίπεδο παγκόσμιας υγείας, όσο και λόγω του οικονομικού αντίκτυπου που επιφέρεται. Όλη αυτή η κρίση αναμένεται να δημιουργήσει τεράστιο πλήγμα στην παγκόσμια οικονομία, με τα Ηνωμένα Έθνη να κάνουν λόγο για απώλειες ύψους $2 τρισεκατομμυρίων ενώ το Bloomberg να ανεβάζει κι άλλο αυτό το νούμερο στα $2,7 τρισεκατομμύρια, ποσό που αντιστοιχεί σε ολόκληρο το Α.Ε.Π. του Ηνωμένου Βασιλείου!

    Με τις εξελίξεις να τρέχουν καθημερινά κι ύστερα κι από την ανακοίνωση πως βρισκόμαστε σε περίοδο παγκόσμιας πανδημίας, ορισμένοι κλάδοι της οικονομίας φαίνεται να είναι οι μεγάλοι ηττημένοι όπως ο τουριστικός, οι αερομεταφορές, η εστίαση αλλά και το εμπόριο. Όλοι αυτοί οι τομείς είναι άμεσα εξαρτώμενοι ο ένας από τον άλλο κι η αβεβαιότητα που επικρατεί πυροδοτεί αλυσιδωτές αντιδράσεις με μεγάλη επίδραση στο σύνολο της επιχειρηματικής κοινότητας αλλά και στις τράπεζες. Σύμφωνα με την ΙΑΤΑ, η ζημία των αεροπορικών εταιρειών επιβατικών πτήσεων προβλέπεται να κυμανθεί μεταξύ $63 δισεκατομμυρίων και $113 δισεκατομμυρίων για τη φετινή χρονιά, ανάλογα και με τις διαστάσεις που θα λάβει η πορεία του ιού.

    Κι ενώ οι επιχειρήσεις καλούνται να ανταπεξέλθουν στην οικονομική κρίση, καλούνται παράλληλα να αποδείξουν και τη βιωσιμότητά τους, δείχνοντας εξαιρετική υπευθυνότητα απέναντι στους εργαζομένους, στους πελάτες, στους συνεργάτες και στην ασφάλεια των υπηρεσιών ή/και προϊόντων που προσφέρουν. Θα λέγαμε ότι η πανδημία δοκιμάζει τη Βιωσιμότητα και Υπευθυνότητα πλέον σχεδόν όλων  των επιχειρήσεων, ενώ πολλές είναι ήδη σε κρίση.

    Στην προσπάθεια της διατήρησης και ενίσχυσης των εφοδιαστικών αλυσίδων, κυρίως στους κλάδους προϊόντων και υπηρεσιών πρώτης ανάγκης, όπως των τροφίμων και των φαρμάκων, η λήψη των απαραίτητων μέτρων προστασίας, τόσο των εργαζομένων όσο και των τελικών προϊόντων που θα παραδοθούν στους πελάτες, είναι η ελάχιστη προϋπόθεση Εταιρικής Ευθύνης ενώ ταυτόχρονα ιδιαίτερη έμφαση θα μπορούσε να δοθεί σε ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού που έχουν και πιο επιτακτική ανάγκη μέσα από συνέργειες που θα μπορούσαν να δημιουργηθούν ή και αυτόνομα. Για παράδειγμα τα supermarkets θα μπορούσαν να δημιουργήσουν πρόγραμμα δωρεάν παράδοσης τροφίμων σε ευπαθείς ομάδες, ενώ ιδιωτικά ιατρικά κέντρα θα μπορούσαν να προσφέρουν μέσω τηλεϊατρικής διάγνωση από απόσταση.

    Παράλληλα, πολλές εταιρείες και οργανισμοί δίνουν λύσεις δημιουργώντας προσαρμοσμένες συνθήκες εργασίας, όπως με τη μορφή τηλεργασίας, με σκοπό την ελαχιστοποίηση της έκθεσης των εργαζομένων και μείωση των μετακινήσεών τους, σε ευθυγράμμιση και με τη γενικότερη προτροπή για παραμονή εντός των σπιτιών. Η τεχνολογία σε αυτήν την περίπτωση μοιάζει με σημαντικό συνεργάτη, καθώς οι εναλλακτικές μέθοδοι επικοινωνίας που δίνει είναι αξιοσημείωτες.

    Αυτήν τη δύσκολη και πρωτόγνωρη περίοδο είναι βασικό να δείξουμε όλοι ατομική ευθύνη. Αντίστοιχα, ήρθε η ώρα και οι επιχειρήσεις να αποδείξουν στην πράξη την εταιρική κοινωνική τους υπευθυνότητα και ευαισθησία σε ένα τόσο σημαντικό θέμα μπαίνοντας στην ουσία της πρόκλησης με σημαντικές ενέργειες.

    * Ο κ. Αυλώνας είναι προεδρος του Κέντρου Αειφορίας (CSE) και Αντιπρόεδρος του Ινστιτούτου Εταιρικής Ευθύνης (CRI)

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ