00:04 08/09
Το φορολογικό σύστημα ακυρώνει την εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης
Σύμφωνα με τα σχέδια της ΑΑΔΕ, η Τεχνητή Νοημοσύνη (ΑΙ) θα ενσωματωθεί στον Ελεγκτικό και Εισπρακτικό Μηχανισμό.
Της Μελίνας Ανδρουτσοπούλου
Τα τελευταία χρόνια έχει δημιουργηθεί μια πολύ ενδιαφέρουσα κατηγορία επενδυτών οι “κοινωνικά ευαίσθητοι επενδυτές”. Σε μία προσπάθεια να αποσαφηνίσουμε τον όρο, θα λέγαμε ότι “κοινωνικά ευαίσθητοι επενδυτές“ ονομάζονται εκείνοι που βασίζουν τις επενδυτικές τους αποφάσεις σε συγκεκριμένα κριτήρια τα οποία άπτονται θεμάτων Κοινωνικής Ευθύνης των εταιρειών, ενώ κύριο χαρακτηριστικό τους είναι ο μακροπρόθεσμος επενδυτικός ορίζοντας.
Ο “κοινωνικά ευαίσθητος επενδυτής” προκειμένου να καταλήξει στην επιλογή του, δίνει πρωταρχική σημασία στην εταιρική διακυβέρνηση και δεοντολογία, την κοινωνική μέριμνα στο χώρο εργασίας και προς το περιβάλλον, την ποιότητα του προϊόντος, το σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα, την πολιτική κατά των φυλετικών διακρίσεων, την μέριμνα για τις τοπικές κοινωνίες.
Οπωσδήποτε, η κερδοφορία μίας εταιρείας εξακολουθεί να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην τελική επιλογή του “κοινωνικά ευαίσθητου επενδυτή“. Ωστόσο, δε φαίνεται να περιορίζεται μόνο στην αξιολόγηση της οικονομικής της ευρωστίας.
Επιπλέον, διερευνά και αξιολογεί τη συνέπεια και τη διαφάνεια με την οποία μια εταιρεία παρέχει πληροφορίες στους επενδυτές, την αποτελεσματικότητα των διαδικασιών και συστημάτων εφαρμογής των κανόνων λειτουργίας της εταιρείας, καθώς και τη συμμετοχή ανεξάρτητων μελών, γυναικών και ατόμων εθνικών μειονοτήτων στο Διοικητικό της Συμβούλιο. Αδιαπραγμάτευτο κριτήριο αποτελεί η τήρηση του νόμου, ο σεβασμός των ατομικών δικαιωμάτων και η αποφυγή εμπλοκής της εταιρείας σε οποιαδήποτε μορφή διαφθοράς ή δωροδοκίας.
Όλα τα παραπάνω αποτυπώνονται στην Έκθεση Κοινωνικής Ευθύνης που εκδίδουν οι εταιρείες, σε ετήσια βάση. Οι “κοινωνικά ευαίσθητοι επενδυτές“, που ενδιαφέρονται να επενδύσουν σε μία εταιρεία, θεωρούν δεδομένο ότι αυτή, δημοσιοποιεί μέσα από την Έκθεση Κοινωνικής Ευθύνης, τις πολιτικές και πρακτικές, που σχεδιάζει και εφαρμόζει, στο πλαίσιο της Κοινωνικής της Ευθύνης. Για παράδειγμα η αλυσίδα super market TESCO στην Αγγλία έμεινε εκτός δείκτη FTSE4Good, όχι γιατί δεν πληρούσε αρκετά απο τα παραπάνω κριτήρια και προυποθέσεις, αλλά επειδή δεν είχε προχωρήσει στην έκδοση Έκθεσης Κοινωνικής Ευθύνης.
Σύμφωνα με μια έρευνα που διενήργησε το “Social Investment Research Analyst Network” , ολοένα και περισσότερες εταιρείες εκδίδουν ετήσια Έκθεση Κοινωνικής Ευθύνης. Το 40% των εταιρειών που περιλαμβάνονται στον δείκτη Standard & Poor’s 100 (S&P 100) εκδίδουν ετήσια έκθεση κοινωνικής ευθύνης και το 25% βασίζει τις εκθέσεις του στις κατευθυντήριες γραμμές που έχει δώσει η “Παγκοσμια Πρωτοβουλία Εκθέσεων“ (Global Reporting Initiative – GRI).
Εμείς στην Coca-Cola Τρία Έψιλον ακολουθούμε στην Έκθεση Κοινωνικής Ευθύνης τις Κατευθυντήριες Γραμμές Κοινωνικης Ευθυνης που ορίζει το GRI. Η έκθεση μας ήταν η πρώτη, σύμφωνη με το GRI, που συντάχθηκε από εταιρεία παραγωγής μη αλκοολούχων ποτών!
Βέβαια, οι “κοινωνικά ευαίσθητοι επενδυτές” δεν θα αρκεστούν μόνο στην ανάγνωση της Έκθεσης Κοινωνικής Ευθύνης. Θα θέσουν και ερωτήσεις. Εμείς στο τμήμα επενδυτικών σχέσεων χειριζόμαστε τέτοιου είδους ερωτήματα σε συνεργασία με την επιτροπή κοινωνικής ευθύνης της Coca-Cola Τρία Έψιλον, που αποτελείται από μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας μας.
Στην Coca-Cola Τρία Έψιλον επιδιώκουμε την προσέλκυση των "κοινωνικά ευαίσθητων επενδυτών". Πιστεύουμε, άλλωστε, ότι αποτελούμε μία από τις εταιρείες που συγκεντρώνουν το προφίλ και τα χαρακτηριστικά που πρωτίστως ενδιαφέρουν αυτήν την κατηγορία επενδυτών.
* Η κ. Ανδρουτσοπούλου είναι Διευθύντρια Επενδυτικών Σχέσεων της Coca-Cola Τρία Έψιλον