15:03 21/11
Δωροεπιταγή 200€ από τη Vodafone για νέους συνδρομητές κινητής και σταθερής
Μια μοναδική έκπληξη περιμένει όλους τους νέους συνδρομητές κινητής και σταθερής Vodafone.
Της Ξάνθης Γούναρη
Πίσω από τα πολύχρωμα βάζα με τα αλείμματα μελιού και τις γκοφρέτες που κοσμούν ήδη τα ράφια επιλεγμένων σημείων λιανικής, κρύβεται μια ιστορία που ξεκινά από το γραφείο ενός πατέρα. Ο κ. Γιάννης Καρυπίδης βασικός μέτοχος και διευθύνων σύμβουλος της Stayia Farm, δημιούργησε το 2017 τη σειρά The Bee Bros εμπνευσμένος από τα δύο του αγόρια, τον Θωμά και τον Κώστα, που σήμερα είναι 10 και 8 χρονών αντίστοιχα.
Τα ονόματα των παιδιών του δεν έμειναν μόνο στην έμπνευση – έγιναν οι πρωταγωνιστές του brand. Οι παιχνιδιάρικες φιγούρες των Thoma και Costa, των μικρών ηρώων που πρωταγωνιστούν στη συσκευασία κάθε προϊόντος, βασίζονται στους δύο γιους του επιχειρηματία και έχουν γίνει το αναγνωρίσιμο πρόσωπο της σειράς.
"Η ιδέα ξεκίνησε από δική μου ανάγκη να δώσω στα παιδιά μου κάτι καλύτερο από αυτό που υπήρχε στην αγορά. Ήθελα να φτιάξω προϊόντα που να έχουν τη γεύση που λατρεύουν τα παιδιά αλλά χωρίς ζάχαρη", εξηγεί ο κ. Καρυπίδης, υπογραμμίζοντας τη φιλοσοφία που διαπερνά κάθε προϊόν της σειράς.
Η διαφορά των Bee Bros δεν έγκειται μόνο στη σύνθεση των προϊόντων – χωρίς επεξεργασμένη ζάχαρη, χωρίς φοινικέλαιο, χωρίς τεχνητά γλυκαντικά, μόνο με ελληνικό μέλι. Η καινοτομία βρίσκεται στην προσέγγιση: ο κ. Καρυπίδης δεν δημιούργησε απλά μια σειρά προϊόντων, αλλά έναν ολόκληρο θεματικό κόσμο γύρω από τους χαρακτήρες Thoma & Costa.
"Χωρίς να το καταλάβω δημιουργήθηκε ένας ολόκληρος κόσμος γύρω από τους χαρακτήρες. Δεν βλέπω το Bee Bros σαν ένα προϊόν, το βλέπω σαν brand universe. Γι' αυτό και το επόμενο μου βήμα δεν είναι μόνο προϊόντα", τονίζει χαρακτηριστικά.
Σήμερα η σειρά αριθμεί 25 κωδικούς – από αλείμματα με διάφορες γεύσεις (κακάο, φράουλα, μπανάνα, κεράσι, blueberry) μέχρι κέικ, μπισκότα, γκοφρέτες, δημητριακά και μπάρες. Όλα με κοινό παρονομαστή το μέλι ως φυσικό γλυκαντικό.
Το όραμα του κ. Καρυπίδη συμπίπτει με έναν από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους κλάδους της διεθνούς βιομηχανίας τροφίμων. Η παγκόσμια αγορά των προϊόντων χωρίς ζάχαρη αναπτύσσεται με ρυθμό 6-9% ετησίως, ενώ η αγορά παιδικών τροφίμων και ποτών αναμένεται να φτάσει τα 233,9 δισ. δολάρια έως το 2032, με μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 6,1%.
Η αυξανόμενη επίγνωση για ζητήματα υγείας οδηγεί τους γονείς σε υγιεινές εναλλακτικές. Σύμφωνα με την American Heart Association, η υψηλή κατανάλωση ζάχαρης στα παιδιά αυξάνει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων και παχυσαρκίας, ενώ ήδη το 25,1% των παιδιών καταναλώνει προϊόντα με χαμηλού θερμιδικού φορτίου γλυκαντικές ουσίες. Χαρακτηριστικό είναι ότι το 41% των γονέων δηλώνουν πως δυσκολεύονται να βρουν γρήγορες επιλογές πρωινού που να είναι και θρεπτικές για τα παιδιά τους.
"Ήρθαμε να καλύψουμε ένα κενό στην αγορά με προϊόντα τα οποία δεν κυκλοφορούν. Υπάρχουν πολλά χωρίς ζάχαρη με στέβια ή με άλλες γλυκαντικές ουσίες. Αλλά τα προϊόντα με μέλι είναι η καινοτομία μας και είναι η μοναδικότητα που έχουμε μέσα στην αγορά", επισημαίνει ο κ. Καρυπίδης.
Το φιλόδοξο σχέδιο του ιδρυτή περιλαμβάνει πολύ περισσότερα από τη διεύρυνση της γκάμας προϊόντων. Με επενδυτικό πλάνο 2 εκατ. ευρώ για τη διετία, ο κ. Καρυπίδης στοχεύει στη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου οικοσυστήματος που θα περιλαμβάνει:
Δίκτυο καταστημάτων: 10 θεματικά καταστήματα στην Ελλάδα και 5 στο εξωτερικό (Λευκωσία, Λονδίνο). Το πρώτο πιλοτικό κατάστημα λειτουργεί ήδη στην Κηφισιά, ενώ πριν την Άνοιξη αναμένεται να ανοίξουν τρία ακόμη στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας, στη Νέα Σμύρνη και στη Θεσσαλονίκη.
Τεχνολογία: Διαδραστικές εφαρμογές για κινητά και tablets με εκπαιδευτικό χαρακτήρα, παιχνίδια και συνταγές.
Εκπαιδευτικό περιεχόμενο: Σχολικά προγράμματα με επίκεντρο τη μέλισσα, τη σωστή διατροφή και τη βιωσιμότητα, workshops και παραμύθια (το πρώτο βιβλίο είναι ήδη σε διαδικασία έκδοσης).
Παιδικές θεατρικές παραστάσεις με πρωταγωνιστές τους χαρακτήρες Thoma & Costa.
"Δημιουργήσαμε τα καταστήματα όχι για να πουλάνε απλά, αλλά για να ζωντανεύει το brand. Ο στόχος μου είναι να δημιουργήσουμε ένα θεματικό κόσμο όπου το παιδί δεν τρώει απλά ένα προϊόν, αλλά μπαίνει σε μια ιστορία με εμπειρία", εξηγεί.
Η κοινωνική διάσταση αποτελεί πυρήνα της επιχειρηματικής στρατηγικής. Μέρος των κερδών της εταιρείας πηγαίνει στο ορφανοτροφείο "Μέλισσα", σε μια προσπάθεια που δεν περιορίζεται σε αποσπασματικές προσφορές.
"Πιστεύω βαθιά ότι κανένα παιδί δεν πρέπει να μεγαλώνει μόνο του. Το Bee Bros γεννήθηκε από τα δικά μου παιδιά αλλά δημιουργήθηκε για κάθε παιδί. Το μέλι είναι η φύση, τα παιδιά είναι το μέλλον. Όπου αν τα ενώσουμε σωστά μπορούμε να αλλάξουμε τον κόσμο", υπογραμμίζει ο επιχειρηματίας.
Η προσέγγισή του απορρίπτει τη λογική του απλού εμπορίου: "Δεν ξεκίνησα να φτιάξω μια εταιρεία τροφίμων. Ξεκίνησα για να φτιάξω προϊόντα που θα έδινα στα δικά μου παιδιά. Από εκεί αρχίζει όλο το ταξίδι το δικό μου. Τα παιδιά δεν θέλουν "παιδικά προϊόντα". Θέλουν να νιώθουν ότι τους ανήκει ένας κόσμος. Και αυτόν τον κόσμο χτίζουμε με τους Bee Bros, κάθε μέρα".
Η Stayia Farm αναμένεται να κλείσει το 2024 με τζίρο 6 εκατ. ευρώ, διατηρώντας κερδοφορία με EBITDA 9%. Τα Bee Bros αντιπροσωπεύουν ήδη το 30% του τζίρου της εταιρείας, ένα ποσοστό που ο κ. Καρυπίδης στοχεύει να αυξήσει σημαντικά.
Η εταιρεία πραγματοποίησε πρόσφατα στρατηγική επένδυση 4,1 εκατ. ευρώ σε υπερσύγχρονη μονάδα επεξεργασίας μελιού στη Ριτσώνα, με δυνατότητα παραγωγής 42.000 βάζων ανά βάρδια και ετήσια παραγωγικότητα άνω των 2.000 τόνων. Η μονάδα, που ολοκληρώθηκε σε 15 μήνες, λειτουργεί ενεργειακά αυτόνομα με φωτοβολταϊκά.
Τα προϊόντα Bee Bros εξάγονται ήδη σε 12 χώρες, ενώ η εταιρεία συνεργάζεται με πάνω από 100 συμβολαιακούς παραγωγούς μελιού.
Στην ερώτηση αν τον ανησυχεί η δημογραφική κρίση, ο κ. Καρυπίδης απαντά με μακροπρόθεσμη σκέψη: "Θεωρώ ότι τα σημερινά παιδιά τα οποία θα εκπαιδευτούν μέσα από αυτά τα προϊόντα θα δώσουν και στα δικά τους παιδιά. Χτίζουμε τον καταναλωτή του μέλλοντος".
Η στρατηγική του εστιάζει στη δημιουργία εμπειριών, όχι απλά στην πώληση προϊόντων. "Το μέλλον της διατροφής των παιδιών δεν είναι μόνο το ράφι του σούπερ μάρκετ. Για μένα αυτό το οποίο χτίζω είναι το μέλλον, αυτό να είναι μια εμπειρία", καταλήγει.
Με το πρώτο παραμύθι έτοιμο, νέα προϊόντα στα σκαριά (όπως σκόνη κακάο χωρίς ζάχαρη με γεύση φράουλα) και ένα δίκτυο καταστημάτων υπό ανάπτυξη, το Bee Bros φιλοδοξεί να γίνει το πρώτο ελληνικό παιδικό brand με παγκόσμια εμβέλεια. Και όλα αυτά ξεκινώντας από την απλή επιθυμία ενός πατέρα να προσφέρει στα παιδιά του κάτι καλύτερο.
"Όλοι έχουμε δικαίωμα στο χωρίς ζάχαρη", υπενθυμίζει ο κ. Καρυπίδης. Και αυτό το δικαίωμα, φαίνεται, μπορεί να γίνει η αρχή μιας νέας επιχειρηματικής ιστορίας.