Τρίτη, 21-Οκτ-2025 15:42
Η Sikorsky μετατρέπει το BLACK HAWK® σε U-Hawk™, ένα πλήρως επιχειρησιακό αυτόνομο μη επανδρωμένο ελικόπτερο (UAS)

Από το στάδιο του σχεδιασμού στην επιχειρησιακή πραγματικότητα μέσα σε μόλις δέκα μήνες, η Sikorsky, εταιρεία του Ομίλου Lockheed Martin (NYSE: LMT), μετέτρεψε ένα ελικόπτερο UH-60L Black Hawk® στο S-70UAS™ U-Hawk™, ένα ευέλικτο, αυτόνομο Σύστημα μη Επανδρωμένου Αεροσκάφους (UAS), το οποίο διαθέτει 25% μεγαλύτερο χώρο φορτίου σε σχέση με ένα συμβατικό Black Hawk.
Η Sikorsky αντικατέστησε το εμπρόσθιο μέρος του πιλοτηρίου με κινούμενες διπλές θυρίδες (clamshell doors) και ράμπα, και τα συμβατικά συστήματα ελέγχου πτήσης, με ένα τρίτης γενιάς, χαμηλού κόστους, ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου πτήσης (fly-by-wire), ολοκληρωμένο με τεχνολογία MATRIX™.
Το ελικόπτερο S-70UAS U-Hawk, το οποίο παρουσιάστηκε την προηγούμενη εβδομάδα στην Έκθεση Αμυντικού Υλικού AUSA (Association of the United States Army), διαθέτει μεγαλύτερο θάλαμο καμπίνας ώστε να μπορεί να:
"Η Sikorsky καινοτομεί προσφέροντας μια λύση για τον 21ο αιώνα, μετατρέποντας τα UH-60L Black Hawk σε μία πλήρως αυτόνομη πλατφόρμα πολλαπλών χρήσεων", δήλωσε ο Rich Benton, Αντιπρόεδρος και Γενικός Διευθυντής της Sikorsky.
"Αναπτύξαμε αυτό το πρωτότυπο μοντέλο από τον σχεδιασμό έως την υλοποίηση σε λιγότερο από ένα χρόνο και οι τροποποιήσεις που απαιτούνται για τη μετατροπή του επανδρωμένου Black Hawk σε μια μη επανδρωμένη πλατφόρμα πολλαπλών αποστολών μπορούν να αναπαραχθούν μαζικά, γρήγορα και με χαμηλό κόστος. Το U-Hawk συνεχίζει την κληρονομιά του Black Hawk ως το κορυφαίο στον κόσμο ελικόπτερο γενικής χρήσης και ανοίγει τον δρόμο για νέες δυνατότητες ως μη επανδρωμένο σύστημα UAS".
Η ανασχεδίαση και οι δομικές τροποποιήσεις του UH-60L για τη διαμόρφωση U-Hawk καθοδηγούνται από την ομάδα ταχείας προτυποποίησης Sikorsky Innovations. Η πρώτη πτήση αναμένεται να πραγματοποιηθεί μέσα στο 2026.
Με την κατάργηση του πιλοτηρίου και άλλων εσωτερικών εξαρτημάτων, το U-Hawk αποκτά 25% μεγαλύτερο χώρο μεταφοράς φορτίου σε σύγκριση με το UH-60L Black Hawk.
Η εμπρόσθια φόρτωση και ο επιπλέον διαθέσιμος χώρος του θαλάμου επιτρέπουν τη μεταφορά φορτίων μεγάλου όγκου, μέχρι το μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος απογείωσης.
Όπως και το UH-60L, το U-Hawk διατηρεί τη δυνατότητα πλευρικής φόρτωσης φορτίων, και εξωτερικής ανύψωσης, μέσω άγκιστρου μεταφοράς, έως 9.000 λίβρες (4.080 κιλά).
Με ένα tablet, ο χειριστής έχει τον πλήρη έλεγχο του ελικοπτέρου U-Hawk, από την εκκίνηση έως τον τερματισμό λειτουργίας.
Με το πάτημα ενός κουμπιού, οι διπλές θύρες ανοίγουν και η ράμπα χαμηλώνει, επιτρέποντας την εύκολη εκφόρτωση ή την επιβίβαση ενός Μη Επανδρωμένου Χερσαίου Οχήματος. Κατά την προετοιμασία για την πτήση, η αυτοματικοποιημένη διαδικασία εκτελείται αντίστροφα.
Αφού ολοκληρωθεί η φόρτωση, ο χειριστής εισάγει τους στόχους αποστολής μέσω tablet.
Το σύστημα αυτονομίας MATRIX δημιουργεί αυτόματα το σχέδιο πτήσης, χρησιμοποιώντας κάμερες, αισθητήρες και αλγορίθμους για να καθοδηγήσει το ελικόπτερο με ασφάλεια στον προορισμό του.
Με την πλήρη αφαίρεση του πιλοτηρίου, των θέσεων και των σταθμών πληρώματος, το U-Hawk γίνεται το πρώτο πλήρως αυτόνομο ελικόπτερο Black Hawk γενικής χρήσης.
"Το U-Hawk προσφέρει ένα οικονομικά αποδοτικό μη επανδρωμένο ελικόπτερο UAS γενικής χρήσης, αξιοποιώντας την κοινή υποδομή του υπάρχοντος στόλου UH-60, ενώ η απουσία πληρώματος μειώνει σημαντικά τόσο τα λειτουργικά όσο και τα κόστη συντήρησης", δήλωσε ο Igor Cherepinsky, Διευθυντής της Sikorsky Innovations.
"Εστιάσαμε στην αποδοτικότητα της αναβάθμισης, σχεδιάζοντας και κατασκευάζοντας τους υπολογιστές διαχείρισης πτήσης του ελικοπτέρου (vehicle management computers), τα τμήματα ενεργοποίησης (actuation components) και τις αλλαγές στην άτρακτο του ελικοπτέρου. Οι βελτιώσεις αυτές θα ενσωματωθούν σε μελλοντικές τροποποιήσεις και γραμμές παραγωγής για την UAS οικογένεια των προϊόντων μας".