Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 19-Ιουλ-2023 11:13

    ABS: O ελληνικός εφοπλισμός στην εποχή της βιωσιμότητας και των χαμηλών εκπομπών CO2

    ABS: O ελληνικός εφοπλισμός στην εποχή της βιωσιμότητας και των χαμηλών εκπομπών CO2
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Είτε επιλέξουν να επενδύσουν σε εναλλακτικά καύσιμα είτε επιλέξουν τεχνολογίες ενεργειακής απόδοσης, οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν το βλέμμα τους στραμμένο στο μέλλον. Σύμφωνα με τον Βασίλειο Κρουστάλλη, Senior Vice President Global Business Development στον κορυφαίο νηογνώμονα ABS, η πρόκληση της απανθρακοποίησης θέτει ζητήματα διαφορετικών επενδυτικών επιλογών και στρατηγικών αποφάσεων για τους Έλληνες πλοιοκτήτες. Παρότι ορισμένοι έχουν ήδη αποφασίσει ότι είναι η κατάλληλη στιγμή για να επενδύσουν σε πλοία με μηχανές διπλού καυσίμου (dual fuel engines), άλλοι αντιμετωπίζουν τις εκπομπές μέσω βραχυπρόθεσμων μέτρων.

    "Σε αυτή την αγορά δύο ταχυτήτων, ορισμένοι πελάτες του ABS παραγγέλνουν δεξαμενόπλοια, πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου και βεβαίως πλοία μεταφοράς LNG με μηχανές διπλού καυσίμου, μια τάση που ξεκίνησε πριν από αρκετά χρόνια. Οι επιλογές εναλλακτικών καυσίμων περιορίζονται επί του παρόντος σε LNG, μεθανόλη και βιοκαύσιμα – καθένα εξ αυτών θα διαδραματίσει τον δικό του ρόλο στη μείωση της κατανάλωσης των ορυκτών καυσίμων. Η χρήση βιοκαυσίμων καθίσταται ολοένα και πιο ελκυστική λόγω της δυνατότητας ανάμειξής τους, το οποίο σημαίνει ότι μπορούν να συνδυαστούν με συμβατικά καύσιμα και να συμβάλουν πιο άμεσα στη μείωση των εκπομπών", αναφέρει ο κ. Κρουστάλλης.

    Η ανάλυση που διεξήγαγε ο ABS κατέληξε στο συμπέρασμα ότι τα βιοκαύσιμα έχουν τη δυνατότητα να βελτιώσουν άμεσα την κατηγοριοποίηση του Δείκτη Έντασης Άνθρακα (CII, Carbon Intensity Indicator) ενός πλοίου, ανεξαρτήτως του τύπου καυσίμου που χρησιμοποιείται. Η έρευνα συμπεραίνει ότι η ανάμειξη των υπαρχόντων καυσίμων με βιοκαύσιμα θα μπορούσε να βελτιώσει την απόδοση του δείκτη CII ενός πλοίου, ανεξαρτήτως του εάν είναι ντίζελ, μεθανόλη ή LNG, με τα πλοία που χρησιμοποιούν diesel να έχουν πιο σημαντικά κέρδη.

    "Η συμβολή των βιοκαυσίμων στην απανθρακοποίηση εκτείνεται και στην αλυσίδα εφοδιασμού, όπως και στις υποδομές ανεφοδιασμού που απαιτούνται για την τροφοδοσία καυσίμου. Δεδομένου ότι τα βιοκαύσιμα είναι απλά υγρά καύσιμα, το κόστος τους περιορίζεται σε μεγάλο βαθμό στο ίδιο το καύσιμο και όχι σε οποιαδήποτε σχετική τεχνολογία συμπίεσης ή κρυογενικής τεχνολογίας, το οποίο σημαίνει ότι αποτελούν μια ελκυστική επιλογή όταν θα μπορέσουν να διευθετηθούν τα ζητήματα προμήθειας και κανονιστικών ρυθμίσεων. Άλλοι Έλληνες πλοιοκτήτες συνεχίζουν να παραγγέλνουν πλοία που λειτουργούν με συμβατικά καύσιμα αλλά χρησιμοποιούν τα "Notations” του ABS που ταξινομούν αυτά τα πλοία ως έτοιμα για καύση LNG, μεθανόλης, αμμωνίας ή αιολική πρόωση, καθώς και για χρήση ηλεκτρικής ενέργειας από τα λιμάνια. Οι συγκεκριμένοι πλοιοκτήτες θεωρούν ότι το θέμα των εναλλακτικών καυσίμων εξακολουθεί να εξελίσσεται. Οι ανησυχίες τους για το κόστος των εναλλακτικών λύσεων, σε συνδυασμό με την ωριμότητα αλλά και τη διαθεσιμότητά τους, συμβάλλουν στο να καθυστερούν να λάβουν δεσμευτικές αποφάσεις για επενδύσεις σε μεγαλύτερη κλίμακα", σημειώνει χαρακτηριστικά. 

    Τα "fuel-ready" notations παρέχουν στους πλοιοκτήτες τη δυνατότητα να προβούν σε παραγγελίες σήμερα και να επωφεληθούν από μετασκευές σε μεταγενέστερο χρόνο. Όπως τονίζει ο Senior Vice President Global Business Development του ΑBS, κ. Κρουστάλλης, αυτό που επιζητούν οι πλοιοκτήτες των οποίων τα πλοία χρησιμοποιούν συμβατικά καύσιμα είναι η βελτίωση του σχεδιασμού των πλοίων, όπως αυτή καθορίζεται από τα ναυπηγεία. Οι πλοιοκτήτες γίνονται ολοένα και πιο απαιτητικοί όσον αφορά τη συνολική απόδοση των πλοίων, ενώ θέλουν να επιτυγχάνουν πιο αποδοτικές γραμμές στη γάστρα και να χρησιμοποιούν διάφορες καινοτόμες λύσεις εξοικονόμησης ενέργειας ούτως ώστε να υποστηρίζουν τη χαμηλότερη δυνατή κατανάλωση καυσίμου. "Στα παραπάνω περιλαμβάνονται τεχνικές προσθήκες στο σύστημα πρόωσης ή παρεμβάσεις στο μηχανοστάσιο, όπως περιορισμοί της ισχύος του αξονικού συστήματος, προκειμένου να επιτευχθεί συμμόρφωση με τη δεύτερη φάση του Δείκτη Σχεδιασμού Ενεργειακής Απόδοσης (EEDI, Energy Efficiency Design Index) και άλλα. Μεγαλύτερη έμφαση δίνεται στη χρήση αισθητήρων για την καταγραφή και αναφορά της κατανάλωσης, επιτρέποντας στο πλήρωμα να προβεί σε ρυθμίσεις όταν απαιτείται. Τα πλοία μπορούν επίσης να γίνουν πολύ πιο αποδοτικά με καλύτερη χρήση της ισχύος, συμπεριλαμβανομένης της διαφοροποιούμενης κατανάλωσης ενέργειας ανάλογα με τις περιοχές λειτουργίας αλλά και την ανάκτηση της απολεσθείσας θερμότητας", σημειώνει χαρακτηριστικά. 

    ESG και ναυτιλία

    Οι πλοιοκτήτες στην Ελλάδα –όπως και οι αντίστοιχοί τους σε όλο τον κόσμο– καλούνται όλο και περισσότερο από τους μετόχους και εξωτερικά ενδιαφερόμενα μέρη να δημοσιεύουν εκθέσεις ESG. Άλλωστε, η παρουσίαση της στρατηγικής ESG από τις ναυτιλιακές εταιρείες γίνεται ολοένα και πιο δημοφιλής μεταξύ των πλοιοκτητών της χώρας, ιδίως όσον αφορά τη χρηματοδότηση νέων ναυπηγήσεων ή την αναχρηματοδότηση υφισταμένων υποδομών. "Ο ABS καλείται σε τακτική βάση να παρέχει τεχνικές συμβουλές στους πλοιοκτήτες και να βοηθά στην προετοιμασία των εγγράφων τεκμηρίωσης ESG, την επιβεβαίωση της έκθεσης και την επισκόπηση έργων ως προς τη συμμόρφωσή τους με τα κριτήρια βιωσιμότητας. Ως απάντηση στις προκλήσεις που εγείρονται στον τομέα της σύγχρονης ναυτιλίας, ο ABS έχει επενδύσει στη διεύρυνση των δυνατοτήτων του γραφείου του στην Αθήνα, αξιοποιώντας ειδικούς στα εναλλακτικά καύσιμα και την πρόωση. Έχουμε δημιουργήσει κορυφαία παγκοσμίως κέντρα σχετικά με τη βιωσιμότητα, τα συστήματα πρόωσης πλοίων και τις ψηφιακές δυνατότητες – οι υπηρεσίες μας όσον αφορά τη βιωσιμότητα και το τμήμα ρυθμιστικών και κανονιστικών υποθέσεων διεξάγονται από το γραφείο μας στην Αθήνα, διαθέτοντας την τεχνογνωσία μας για την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών σε μια σειρά θεματικών τομέων". Και προσθέτει ότι "για να βοηθήσει τους πλοιοκτήτες να επιτύχουν βελτιωμένη σχεδίαση πλοίων σε μια εποχή που τα ναυπηγεία ενδέχεται να χρεώνουν υψηλά ποσά για νέα σχέδια ή σχεδιαστικές παρεμβάσεις, ο ABS προσφέρει υπηρεσίες προσομοίωσης στο γραφείο του στην Αθήνα, δίδοντας τη δυνατότητα στους πλοιοκτήτες να αξιολογήσουν και αυτοί με τη σειρά τους την αποτελεσματικότητα των προτεινόμενων σχεδίων πλοίων πριν αυτά υλοποιηθούν. Ο ABS προσφέρει υπηρεσίες εκθέσεων βιωσιμότητας και αειφορίας για να βοηθήσει τους πελάτες να παρουσιάσουν την πρόοδό τους στον συγκεκριμένο τομέα. Επικεντρώνεται σε μια απλή διαδικασία τριών βημάτων για την απλούστευση της υποβολής εκθέσεων βιωσιμότητας, καταλήγοντας σε μια λεπτομερή και αξιόπιστη έκθεση βιωσιμότητας. Τα εξειδικευμένα στα θέματα βιωσιμότητας και αειφορίας του ABS στελέχη είναι σε θέση να παρέχουν υπηρεσίες εξασφάλισης της βιωσιμότητας και της αειφορίας, πιστοποιώντας ανεξάρτητα τις περιβαλλοντικές, κοινωνικές και διακυβερνητικές εκθέσεις ενός οργανισμού".

    Σε ό,τι αφορά την "πράσινη χρηματοδότηση", ο ABS στηρίζει σταθερά τους πλοιοκτήτες με ένα πρόγραμμα που αξιολογεί τη συμβολή των περιβαλλοντικών τεχνολογιών στη μείωση των εκπομπών του άνθρακα. Η ζήτηση για μεγαλύτερη ενεργειακή απόδοση καθώς και τα κίνητρα για απανθρακοποίηση θα απαιτούνται ολοένα και περισσότερο από τους πλοιοκτήτες ώστε να λαμβάνουν χρηματοδότηση, που εν μέρει θα αντικατοπτρίζει τις περιβαλλοντικές επιδόσεις του στόλου τους. 

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ